تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمت نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و تعليم دهيد، بفهميد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819457368




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مناره‌هاي مسجد تاريخي «خانم» زنجان مرمت مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: مناره‌هاي مسجد تاريخي «خانم» زنجان مرمت مي‌شود
مسئول دفتر فني اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان زنجان گفت: در صورت تخصيص اعتبار مناره‌هاي مسجد «خانم» زنجان مرمت مي‌شود.


به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران حامد بيگدلي اظهار داشت: مسجد و مدرسه خانم از جمله بناهاي مذهبي و تاريخي شهر زنجان است، كه در محله قديمي معروف به فخيم‌الدوله در بافت تاريخي شهر قرار دارد.

وي با اشاره به اينكه بناي مسجد «خانم» توسط استاد اسماعيل بنا و به سفارش يكي از بانوان متمكن در اواخر دوره قاجار ساخته شده تصريح كرد: اين مسجد به بهترين شكلي گوياي معماري دوره قاجار است.

مسئول دفتر فني اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان زنجان با بيان اينكه مسجد «خانم» از جايگاه ويژه‌اي از نظر معماري برخوردار است، اضافه كرد: اين مسجد از نظر سبك معماري و شيوه و تكنيك تزئيني از اهميت بالايي برخوردار است.

اين مسئول با اشاره به اينكه مرمت مسجد «خانم» جز برنامه‌هاي سال جاري اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان زنجان به شمار مي‌رود، ادامه داد: اما در سال جاري اعتباري براي مرمت اين مسجد تخصيص نيافته است.

بيگدلي با بيان اينكه پروژه مرمتي مسجد «خانم» جزو پروژه‌هاي نيمه تمام است، متذكر شد: مرمت اين مسجد نيز بايد به پايان رسد.

وي در پايان اذعان داشت: ميزان اعتبار مورد نياز براي مرمت مسجد «خانم» توسط مشاور پروژه مشخص مي‌شود.

انتهاي پيام/م

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن