تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هرگاه سخن گويد ياد (خدا) مى كند و منافق هرگاه سخن گويد بيهوده گويى مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798652722




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مقايسه 3 نامزد نهايي كسب مهم‌ترين جايزه انفرادي دنياي فوتبال 5 دليل براي رسيدن رونالدو به توپ طلا


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: مقايسه 3 نامزد نهايي كسب مهم‌ترين جايزه انفرادي دنياي فوتبال 5 دليل براي رسيدن رونالدو به توپ طلا
ياسر احمدي
ليونل مسي، فرانك ريبري و كريستيانو رونالدو. همانطور كه انتظارش مي‌رفت قرار نبود كس ديگري جزو اين 3 نفر در ليست 3 نامزد نهايي توپ طلاي 2013 كه فيفا آن را روز دوشنبه اعلام كرد قرار بگيرد. 2 ستاره لاليگا مثل 6 سال گذشته باز هم در ميان 3 نامزد نهايي قرار گرفتند و ريبري هم به لطف نمايش‌هاي خوبي فصل گذشته‌اش در ثبت 3 قهرماني بايرن مونيخ به آنها پيوست. اگرچه نام اين 3 نفر به تازگي اعلام شده اما از همان روزي كه ليست 23 نفر اعلام شد مي‌شد حدس زد كه اينها نامزدهاي نهايي هستند كه 13 ژانويه در زوريخ توپ طلا را از دستان بلاتر خواهند گرفت. آرا داده و از همين حالا برنده نهايي هم مشخص شده است اما فيفا براي حفظ هيجان آن را تا ابتداي سال آينده فاش نمي‌كند، هرچند دلايلي وجود دارد كه بتوان كريستيانو رونالدو را برنده توپ طلا دانست. در زير 5دليل از اين دلايل را ذكر مي‌كنيم.

گل، گل، گل
آمارها يك فاكتور هستند اما همه چيز نيستند، حداقل نه تا زماني كه شما اينجا، آنجا و همه جا در حال شكستن ركورد باشيد. مسي در سال 2012، 86 گل زد و ركورد گرد مولر را براي زدن بيشترين گل در يك سال شكست. اين اصلي‌‌ترين دليلي بود كه براي اهداي چهارمين توپ طلاي متوالي به مسي عنوان شد. با 3 بازي باقيمانده براي رونالدو در سال 2013، بعيد است كه او بتواند ركورد فصل گذشته مسي را تكرار كند هرچند از آن چندان دور هم نيست. پيش از امسال، ركورد او در يك سال 63 گل براي باشگاه و تيم ملي كشورش بود. او امسال اما در 56 بازي 67 گل زده است و نه تنها ركورد هوگو سانچس در رئال مادريد را پشت سر گذاشته است بلكه با ركورد پائولتا به‌عنوان برترين گلزن تيم ملي پرتغال هم برابر شده است: 47 گل در 109 بازي. فقط گذر زمان مي‌تواند بگويد كه او تا پايان امسال چند گل ديگر به شمار گل‌هاي امسالش اضافه مي‌كند. فراموش نكنيد كه او امسال در ليگ قهرمانان 14 گل زده و ركورد سال گذشته مسي را شكسته است.

جام ندارد؟ اشكالي ندارد
هر زمان كه به نام ريبري به‌عنوان نامزد كسب توپ طلا اشاره شده به اين واقعيت اشاره شده كه او ستون اصلي تيمي بوده كه فصل پيش 3 قهرماني كسب كرده است. 2 جام داخلي، يكي در ليگ قهرمانان و ديگري در سوپرجام اروپا. توپ طلا اما جايزه‌اي انفرادي است نه تيمي. اين به آن معني نيست كه حضور ريبري در ميان 3 نامزد نهايي غيرمنطقي بوده است بلكه بيشتر مي‌خواهد اين مفهوم را انتقال دهد كه شايد او بيشتر عضو بهترين تيم دنيا بوده تا اينكه بهترين بازيكن دنيا باشد. اگرچه ريبري جزو 3 نامزد نهايي است اما اين افتخار مي‌توانست نصيب ديگر هم‌تيمي‌هاي او مانند توماس مولر، فيليپ لام، آرين روبن، باستين شواين اشتايگر و حتي مانوئل نوير كه همه آنها در فهرست 23 نفره اوليه بودند هم بشود.
علاوه بر اين اگر بحث كمك براي كسب موفقيت‌هاي تيمي مطرح باشد، دستان رونالدو هم چندان خالي نيست. او فصل گذشته با گلزني در هر 2 بازي رفت و برگشت برابر منچستريونايتد در يك هشتم نهايي، گلزني در هر 2 بازي رفت و برگشت مقابل بوروسيا دورتموند در نيمه نهايي، گلزني برابر يوونتوس در مرحله گروهي ليگ قهرمانان اروپاي امسال در برنابئو و از همه مهم‌تر گلزني به بارسلونا در پيروزي 3-يك رئال مادريد در جام حذفي اسپانيا برابر بارسلونا نشان داد ديگر آن بازيكني كه او را به مخفي شدن در بازي‌هاي بزرگ متهم مي‌كردند، نيست.

متشكرم، سپ
اگر شانس رونالدو براي بردن توپ طلا تا پيش از بازي‌هاي پلي‌آف مقدماتي جام جهاني X بود اين شانس 2 برابر شد زماني كه او با هت‌تريك‌اش در بازي برگشت برابر سوئد، پرتغال را يك تنه به جام جهاني رساند و فيفا را وادار كرد زمان راي‌گيري را يك هفته تمديد كند تا بلكه افراد بيشتري به كريس راي بدهند. فيفا دليل اين كار را پايين بودن شمار آراي واصله از سوي راي‌دهندگان عنوان كرد هرچند اين كار در حقيقت لطفي بزرگ در حق رونالدو بود. در شرايطي كه مسي مصدوم خانه نشين بود و بازي‌هاي ريبري هم درخشش سال گذشته را به خصوص در بازي‌هاي پلي آف تيم ملي فرانسه برابر اوكراين نداشت، تصميم سپ بلاتر و همكارانش براي تمديد زمان راي‌گيري مطمئناً جز افزايش احتمال پيروزي رونالدو كه در نبرد تن به تن با زلاتان ابراهيموويچ مچ رقيب سوئدي‌اش را خوابانده بود، نتيجه‌ ديگري نداشت.

آقاي پرتوي خورشيد
هر زمان كه مقايسه‌هايي ميان مسي و رونالدو انجام شده، معيارهاي فوتبالي حرف اول را زده‌اند و شخصيت هر 2 بازيكن در وهله دوم قرار گرفته است. مسي را اكثرا به‌عنوان پسر خوبي مي‌شناسند در حالي كه رونالدو نقش شخصيت منفي داستان را بازي مي‌كند كه براي اين موضوع مي‌توان دلايلي منطقي ذكر كرد كه خارج از گنجايش اين بحث است. درست يا نادرست شخصيت‌هايي كه اين 2 بازيكن دارند روي ذهنيت راي‌دهندگان تاثير مي‌گذارد. چه كسي به گزينه‌اي راي مي‌دهد كه از آن خوشش نمي‌آيد؟ چه در نقش بازي كردن و غر زدن در زمين بازي چه داشتن شخصيت منفي در خارج از گود، رونالدو معمولا در هيچ كدام از آنها پيشينه خوبي ندارد. در واقع در مقايسه با او، مسي چهره دوست داشتني‌تري داشته است. سر دادن شعار مسي در گوش رونالدو زماني كه او به خانه رقباي رئال مادريد در سراسر اسپانيا سفر مي‌كند گواه خوبي براي اثبات اين موضوع است. شرايط اما اكنون براي او كاملا فرق كرده است. رونالدوي 2013 نه تنها غر نزد بلكه به طور مداوم از رضايتش براي حضور در رئال مادريد گفت و اينكه مي‌خواهد تا پايان حرفه‌ بازيگري‌اش در رئال مادريد بماند كه اين اظهارات او محبوبيت‌اش در ميان هواداران رئال را دستخوش تحول كرد. حضور 45 هزار هوادار كه با ماسك‌هايي از چهره رونالدو در بازي رئال – گالاتاسراي در ليگ قهرمانان به ميدان رفتند تا از او براي پيروزي در كورس كسب توپ طلا حمايت كنند مدرك خوبي براي افزايش محبوبيت او است. بماند كه سكوتش در برابر حرف‌هاي جنجالي بلاتر هم وجهه او را ارتقا داد.

بازيكني با بيشترين پيشرفت
همه دوست دارند شاهد پيشرفت ستاره‌ها باشند نه در جا زدن آنها و رونالدو قطعا جزو ستاره‌هايي بوده كه بيشترين پيشرفت را داشته است. از همان ماه ژانويه مشخص بود كه رونالدو به خودش عهد كرده سالي درخشان داشته باشد و مي‌خواهد تا پايان سال به اين روند ادامه دهد. 7 گلي كه او در 3 بازي اولش پس از تعطيلات زمستاني، از جمله يك دوبل گل برابر رئال سوسيه‌داد به ثمر رساند پيشرفت محسوس در عملكرد او را نشان مي‌داد. اين روند مستمر بود و احتمالا ادامه خواهد داشت. او تنها در اين فصل در 18 بازي كه به ميدان رفته است، 25 گل زده است كه بهترين شروع او در يك فصل بوده است.

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن