تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 22 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مؤمن را از سيمايش مى شناسيم و منافق را از نشانه هايش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806227946




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بيانيه 500 نويسنده مشهور دنيا در اعتراض به جاسوسي‌هاي آمريكا


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: بيانيه 500 نويسنده مشهور دنيا در اعتراض به جاسوسي‌هاي آمريكا
بيش از 500 نفر از نويسندگان برجسته دنيا در بيانيه‌اي اعتراضي در واكنش به افشاگري‌هاي اسنودن، جاسوسي‌هاي آمريكا از شهروندان ديگر كشورها را محكوم كردند.
بيش از 500 از نويسندگان برجسته جهان، از جمله پنج نفر از برندگان جايزه نوبل، در واكنش به افشاگري‌هاي اسنودن، در بيانيه‌اي نظارت ضعيف دولت‌هايشان را محكوم كردند كه منجر به جاسوسي دولت آمريكا از مردم اين كشور‌ها شده است. اين نويسندگان همچنين فعاليت سازمان‌هاي جاسوسي را كه روز به وضعيت حقوق بشر و دموكراسي را در جهان تضعيف مي‌كنند،‌ محكوم كردند و خواستار محدودشدن فعاليت‌هاي آنها توسط يك منشور جديد بين‌المللي شدند.
امضاكنندگان اين بيانيه كه از 81 كشور مختلف هستند شامل افراد سرشناسي چون "مارگارت اتوود"، "دان دليو"، "اورهان پاموك"، "گونتر گراس" و "آرونداتي روي" مي‌شوند كه در اين بيانيه به صراحت مي‌گويند كه ظرفيت سازمان‌هاي اطلاعاتي براي جاسوسي از ارتباطات ديجيتال ميليون‌ها نفر در سراسر دنيا، همه را به مظنون بالقوه‌اي تبديل كرده است و ادامه اين روند پيامدهاي نگران كننده‌اي براي جوامع مختلف دارد.
آنها در اين متن از سازمان ملل متحد خواسته‌اند كه براي ايجاد يك منشور بين‌المللي براي حفاظت ازحقوق مدني مردم در عرصه سايبري، ‌تلاش كند.
اين بيانيه كه روزنامه گاردين انگليس آن را منتشر كرده است دقيقا يك روز پس از نشست سران شركت‌هاي فن آوري پيشرو در جهان منتشر شد كه آنها نيز خواستار تغييرات گسترده در قوانين بين‌المللي بودند تا به اعتماد عمومي را به فضاي اينترنت و شركت‌هاي ديجيتال برگرداند. نتيجه نشست اين شركت‌ها، نامه سرگشاده‌اي بود از طرف شركت‌هايي چون اپل، گوگل، مايكروسافت و فيس بوك به رئيس‌جمهور ايالات متحده، باراك اوباما امضا شد. هم زماني اين درخواست، با نامه امروز كه ليست قابل توجهي از نويسندگان مشهور دنيا، وضعيت جاسوسي‌هاي گسترده و سيستماتيك را محكوم و ايالات متحده را متهم به سوءاستفاده از قدرت خود كرده است، پيام روشني براي سران كاخ سفيد مي‌دهد.
"جوليان بارنز"، "مارتين اميس"، "يان مك ايوان"، "ايروين ولش"، "هاري كونزور"، "ژانت وينترسون" و "كازوئو ايشيوگورو" در ميان نويسندگان انگليسي اين فهرست هستند.
همچنين اين فهرست شامل اسامي چون "جي‌ام كوئتزي"، "يان مارتل"، "آريل دورفمن"، "آميت رادي"، "‌چادهاري دويل"، "آموس اوز"، "ديويد گراسمن" و "ميخائيل شيشكين" از نويسنده‌هاي معروف روسي مي‌شود. "هنينگ مانكل"، "ليونل شرايور"، "حنيف كيورشي"، "توماس كنيلي" و "آنا فاندر" ديگر نويسندگان مشهور دنيا هستند كه به امضا كنندگان اين بيانيه پيوسته‌اند.
اين بيانيه به دنبال افشاگري ادوراد اسنودن تهيه و امضا شده است وقتي كه اسنودن از سه ماه قبل و با افشاي اسناد محرمانه آژانس اميت ملي آمريكا و پرده برداشتن از جاسوسي‌هاي گسترده آمريكا از مقامات و شهروندان كشورهاي مختلف تبديل به يكي از تيترهاي مهم رسانه‌هاي جهان شد.
جمع آوري امضا براي اين بيانيه به طور همزمان در 27 كشور راه اندازي شد و سازمان دهندگان آن اميدوارند نويسندگان بيشتري از سراسر دنيا از طريق ثبت نام در وب سايت change.org به امضاي اين بيانيه بپيوندند.
"اوا منسي" يكي از نويسندگان آلماني كه در تهيه و امضاي اين بيانيه نقش اساسي داشته است، در اين باره گفته است: جرقه تهيه اين بيانيه با تهيه نامه سرگشاده گروهي از نويسندگان آلمان به صدراعظم اين كشور، آنگلا مركل، شروع شد و اين ماجرا همزمان بود با منتشر شدن اسناد اسنودن از جاسوسي‌هاي گسترده آمريكا از كشورهاي مختلف. هنگامي كه اين كار را شروع كرديم، نمي‌دانستيم استقبال از آن تا چه حد خواهد بود اما همكاران ما بيشتر و بيشتر از سراسر دنيا به ما ملحق شدند و تعداد افرادي كه اين بيانيه را امضا كردند، ‌روز به روز بيشتر شد، تا اينكه امروز اين بيانيه داراي پشتيباني از سراسر جهان است.
نويسنده ديگري به نام "ژوئيه زه" كه به امضا و انتشار اين بيانيه كمك كرده است، ‌نيز در اين باره گفته است: نويسندگان در سراسر جهان به اين نتيجه رسيده‌اند كه بايد در اين باره كاري كنند. همه ما هم اكنون بايد در برابر اين جريان بايستيم و ما به عنوان نويسندگان بهترين كاري كه مي‌توانيم انجام دهيم اين است كه با استفاده از كلمه‌هاي نوشته شده به اين مداخله و جاسوسي در ارتباطات مردم اعتراض كنيم.
"وينستر سون" از ديگر امضا كنندگان اين بيانيه هم از اسنودن به عنوان يك فرد شجاع و از خود گذشته نام برده و گفته است: ما بايد از اسنودن حمايت كنيم چون او ميزان دخالت دولت‌ها را در زندگي ما نشان مي‌دهد. ما هيچ نظر و هيچ حق رايي در اين باره نداريم. خيلي كم و محدود مي‌دانيم كه از اطلاعات ما چگونه استفاده مي‌شود و براي چه منظور. گوشي‌هاي تلفن همراه ما تبديل شده‌اند دستگاه‌هاي رديابي. شبكه‌هاي اجتماعي پروفايل داده‌هاي ما براي شبكه‌هاي اطلاعاتي است. ما نمي‌توانيم چيزي بخريم، ‌بفروشيم،‌ با كسي مكاتبه كنيم بدون اينكه تحت نظر باشيم. ما نيز مانند زندانيان برچسب خورده‌ايم و حريم خصوصي يك توهم است.

سه شنبه 19 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن