تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 26 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806637333




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واكنش دولت به استعفاي نمايندگان خوزستان


واضح آرشیو وب فارسی:فردا نیوز: واكنش دولت به استعفاي نمايندگان خوزستان
در حالي نمايندگان استان خوزستان امروز به صورت دسته جمعي به دليل بي‌توجهي دولت به بودجه اين استان در لايحه بودجه سال آينده استعفا كردند كه معاون بودجه معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور گفت: اين لايحه را فارغ از تعصبات منطقه‌اي و بخشي تدوين و تصويب كرديم، ضمن اينكه هم اكنون براي اتمام 2هزار و 906 طرح نيمه تمام در كشور به 200 هزار ميليارد تومان اعتبار نياز داريم.
مهر: فرهاد دژپسند عصر امروز سه شنبه در نشستي فوري با خبرنگاران با تشريح زواياي گوناگون لايحه بودجه سال 93 كل كشور گفت: خوشبختانه واكنش‌ها به لايحه خوب بود ولي مهمترين چالش ما كاري است كه درباره طرح‌هاي عمراني صورت گرفت كه آقاي نوبخت در باره ضرورت طبقه بندي طرح ها صحبت كردند.

معاون بودجه معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور گفت: هم اكنون 2هزار و 906 طرح نيمه تمام در كشور داريم كه اعتبار لازم براي اتمام اين طرح‌ها 200 هزار ميليارد تومان براي يك دوره 8 تا 10 ساله است.

دژپسند ادامه داد: با توجه به رشد هزينه ها در اين دوره، زماني عدد به 400 هزار ميليارد تومان افزايش مي يابد، البته به شرطي كه در اين مدت طرح جديد ديگري آغاز نشود. طبيعتا كسي راضي نيست منابع محدود را به نحوي توزيع كنيم كه به همه طرحها مبالغي برسد ولي اثربخشي لازم را نداشته باشد، بنابراين كار بايد به نحوي باشد كه كارايي منابع به حداكثر برسد.

اين مقام مسئول در معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور افزود: براي اين منظور نيازمند معياري بوديم كه فارغ از تعصب‌هاي منطقه اي و بخشي باشد كه قرار شد ملاك تخصيص منابع زمان بهره برداري طرح‌ها باشد و به نسبت پيشرفت طرح‌ها منابع بيشتري نيز اختصاص يابد كه از اين طريق بتوان با اتمام طرح‌ها منابع را به طرح هاي جديد اختصاص دهيم كه بتوان فرصت‌هاي شغلي جديدي نيز ايجاد كرد.

دژپسند خاطرنشان كرد: با اين مدل طرح‌ها به سه گروه تقسيم بندي شدند. طرح هاي پيشرفت فيزيكي آنها صفر تا 20 درصد، طرح ‌ايي كه پيشرفت فيزيكي آن 20 تا 80 درصد و طرح‌هايي كه بالاي 80 درصد پيشرفت فيزيكي دارند، برنامه ريزي شد كه البته هدف اصلي تامين اعتبار مورد نياز طرح‌هايي است كه در سال 93 به اتمام مي رسند.

وي اظهار داشت: موارد استثنايي نيز وجود داشته و به طور طبيعي اين طرح‌ها در شرايط تعريف و در بودجه قرار گرفته اند كه براي آنها معيارهاي ديگري هم مد نظر بود. بخشي از اين طرح‌ها مربوط به مهار آبهاي مرزي، طرح‌هاي تامين آب شرب، طرح‌هايي كه در سفر مقام معظم رهبري تعهد اعتبار شده و طرح‌هايي كه در بحث دفاعي و امنيتي از حساسيت ويژه اي برخوردارند و در نهايت طرح‌هاي مربوط به عمران روستايي و طرح هاي مكمل يكديگر نيز مد نظر قرار گرفت.

معاون بودجه معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور با بيان اينكه از طريق اختصاص اعتبار به طرح‌هاي ياد شده 246 طرح در سال آينده به بهره برداري مي رسد، از اختصاص 20 ميليارد تومان اعتبار جداگانه براي انجام مطالبات نجات درياچه اروميه در لايحه بودجه سال آينده براي اولين بار خبر داد و گفت: اگر استاني هم باشد كه طرح بالاي 29 تا 89 درصد پيشرفت نداشته باشد، در آنجا به نحو ديگري حمايت خواهيم كرد.

وي تاكيد كرد: براي استان مازندران و ساير استان‌هاي گردشگري 5 درصد عوارض از اين محل و صرف آن در استان مربوطه نيز در لايحه پيش بيني شد. در بحث طرح‌هاي مهر ماندگار ديگر چنين عنواني در لايحه بودجه وجود ندارد و براي اينكه بودجه با سراب مواجه نشود، از معرفي طرح‌هاي عمراني با اعتبارات بادكنكي و منابع واهي خودداري كرديم؛ براي اينكه در نهايت مجبور نشويم با استفاده از مكانيزيم‌هايي، اعتبارات را جابه‌جا كنيم و درصد پاييني به طرح‌ها اختصاص يابد.

به گفته دژپسند، در سال جاري اعتبار عمراني كشور 56 هزار ميليارد تومان است ولي تابه حال درصد بسيار ناچيزي اختصاص يافته است و پيش بيني مي شود در سال جاري 11.3 هزار ميليارد تومان منابع براي طرح‌هاي عمراني اختصاص يابد كه چيزي حدود 21 درصد مي‌شود.

وي تصريح كرد: در بودجه سال آينده برنامه اي را دنبال كرديم كه قابليت اجرايي داشته باشد و منابع درآمدي آن، قابل اتكا شود؛ بنابراين در لايحه بودجه پيش بيني مي شود بتوانيم بيش از 3 برابر اعتباري كه در سال جاري بوده، هزينه كنيم.

اين مقام مسئول در معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور گفت: براي اينكه بتوانيم بحث كمبود منابع را حل كنيم، به دنبال ساير روش‌ها نيز رفتيم كه از جمله آن، فاينانس‌هاي خارجي و طرح‌هايي است كه مي توان از نهادهاي مالي خارجي و فاينانس‌ها استفاده كرد و برآورد اين است كه حداقل 35 ميليارد دلار بتوان در قالب فاينانس اعتبار جذب كرد.

وي ادامه داد: در حال حاضر طرح‌هايي به ميزان 15.5 ميليار د دلار مشخص شده است كه در حال طي مراحل نهايي هستند كه از جمله آن، ايجاد شبكه فرعي آبياري و زهكشي اراضي كشاورزي خوزستان و ايلام، سدهاي رودبار لرستان و گتوند است كه از اين منابع استفاده خواهند كرد.

معاون بودجه معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور با اشاره به اينكه در لايحه بودجه سال آينده درآمد صادرات نفت خام در روزانه يك ميليون بشكه و همچنين صادرات فرآورده ها را در 300 هزار بشكه ديديم، از پيش بيني‌هاي محكم لايحه در بخش نفت سخن گفت و افزود: ظرفيت مالياتي كشور بسيار بالاتر از 7 درصد فعلي نسبت ماليات به توليد ناخالص داخلي است. اگر اين ميزان به 10درصد برسد، براي آن نيازمند سازمان مالياتي مدرن و فعال هستيم.

وي با اعلام صدور مجوز استخدام 12 هزار نيروي جديد در سازمان مالياتي و بيان اينكه هم اكنون كار جذب 3 هزار نفر انجام شده است، بيان داشت: درآمد مالياتي در سال آينده مي تواند به 55 هزار ميليارد تومان افزايش يابد و از سويي درآمد حقوق گمركي و سود بازرگاني نيز 11 هزار ميليارد تومان پيش بيني شده است.

دژپسند با اعلام پيش بيني كاهش انتشار اوراق مشاركت از 5 به 3 هزار ميليارد تومان در سال آينده، گفت: 5 هزار و 391.5 ميليارد ريال براي تملك دارايي هاي خوزستان اختصاص مي يابد.

سه شنبه 19 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فردا نیوز]
[مشاهده در: www.fardanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن