تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):على پيشواى مؤمنان و ثروت پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817282278




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

طائب: ‌بنا به هم زدن ‌‌سخنرانی ‌خاتمی ‌در ‌جماران‌ نبود


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: طائب: ‌بنا به هم زدن ‌‌سخنرانی ‌خاتمی ‌در ‌جماران‌ نبود وی در جواب اینکه در شرایط فعلی موضع‌گیری بیت امام (ره) چه مبنایی دارد؟ گفت: خود بیت امام مبنا ندارد، چون ما در اسلام نسب نداریم و دلیل ندارد در مسائل حکومتی دخالت کنند و نظر دهند. اگر کسی جایگاهی علمی و فقاهتی داشته باشد می‌ تواند نظر دهد، حتی اگر عضو خانواده امام (ره) نباشد. ایسنا: حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب در رابطه با به هم ریختگی جلسه سخنرانی خاتمی در جماران توضیح داد: از اول بنا بر به هم ریختگی نبود و بر استماع بود،‌ اما حرف‌هایی زده شد که باعث به هم ریخته شدن جلسه شد.حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب در میزگرد علمی و فرهنگی پیرامون "بازکاوی اندیشه‌های امام خمینی(ره) در آیینه فرهنگ عاشورا" که از سوی ستاد محرم و صفر دانشگاه تربیت مدرس در مسجد این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: اولین مطلب در الگوگیری حرکت امام(ره) از امام حسین(ع) این بود که دانسته حرکت می‌کرد و گام به سمت مجهول نمی‌گذاشت.وی با تفاوت قائل شدن بین همانندسازی و مشابه بودن حرکت‌ها و حرکت‌هایی در امتداد یک حرکت گفت: گاهی یک حرکت الگوی حرکت‌های بعدی است و می‌توان گفت که حرکت امام(ره) تداوم حرکت امام حسین(ع) بود نه حرکتی مشابه آن؛ چنان که حرکت امام حسین(ع) نیز الگویی از حرکت پیامبر(ص) و در ادامه آن بود.این استاد حوزه در جواب سوالی مبنی بر این که معیار تشخیص راه و اندیشه امام(ره) چیست؛ با توجه به این که برخی افراد از نام و اندیشه امام(ره) استفاده می‌کنند، گفت: پیامبر(ص) نیز فرمودند بعد از من، به من دروغ می‌بندند بنابراین پیامبر شاخص خود را حضرت علی(ع) معرفی کردند و بعد از علی(ع) نیز حسن بن علی(ع) و شاخص امروز ولایت فقیه است؛ چرا که در دوره امام (ره) ایشان شاخص فهم دین بودند، بعد از امام‌، ولی فقیه بعدی به عنوان شاخص هستند، پس آن‌جا که حرف امام مقابل حرف ولی فقیه زمانه قرار می‌گیرد، درست مثل زمانی است که صحبت‌های پیامبر(ص) را در مقابل حضرت علی(ع) قرار دادند. در حالی که به گفته خود پیغمبر، علی حجت بود و امروز تطبیق سخنان امام در سخنان ولی فقیه زمان دیده می‌شود.طائب هم‌چنین در جواب این سوال که اگر حضرت امام(ره) زنده بودند با توجه به حوادث بعد از انتخابات چه موضع‌گیری داشتند؟ بیان کرد: من از دیدگاه فقهی نگاه می‌کنم چون امام (ره) فقیه بود و در چارچوب فقهی رفتار می‌کردند و درگیر هوای نفس نبودند همان طور که مقام معظم رهبری فقیه هستند و هوای نفس به طور مطلق در کارهایشان دخالت ندارد، پس امام همان‌طور رفتار می کردند که امروز مقام معظم رهبری حرکت کردند. پس اگر امام تهی از هوای نفس بود و براساس فقه حرکت می‌کرد امروز مقام معظم رهبری نیز از هوای نفس دور هستند و براساس فقه حرکت می‌کنند پس امام همان کاری را می کردند که امروز آقا انجام می‌دهند.توبیخ از ولایت فقیه نبوددر ادامه این نشست حجت‌الاسلام طائب در جواب سوالی مبنی بر اینکه ماجرای توبیخ امام از ولایت فقیه چه بوده است،‌ گفت: توبیخ نبود؛ بلکه رهبری در نماز جمعه توضیحی در مورد بحث ولایت فقیه مطرح کردند و امام (ره) پاسخ دادند لازم است این موضوع بیشتر باز شود و توضیحاتی دادند و وقتی مقام معظم رهبری به ایشان نوشتند که مرادم از فقه همان است که شما فرمودید، امام گفت من شما را در این مورد قبول دارم. پس حرف از توبیخ نبوده است.وی همچنین در جواب سوالی در مورد نامه امام (ره) به منتظری مبنی بر اینکه با جانشینی او، ریاست‌جمهوری بازرگان و بنی‌صدر مخالف بودم، گفت: امام (ره) سعی می‌کرد سیستمی را در کشور به وجود ‌آورد که براساس نظر جمع تصمیم گیری شود و بسیار سعی می‌کرد که نظر شخصی خود را دیکته نکند پس هر گاه علی‌رغم نظر ایشان جمع تصمیمی می‌گرفته امام (ره) تمکین می‌کردند.از اول بنا بر به هم ریختگی نبوداین استاد حوزه و دانشگاه در رابطه با به هم ریختگی جلسه سخنرانی خاتمی در جماران توضیح داد: از اول بنا بر به هم ریختگی نبود و بر استماع بود،‌ اما حرف‌هایی زده شد که باعث به هم ریخته شدن جلسه شد ،گرچه از دید من و نیروهای نظام اعتقادی به این به هم ریختگی‌ها وجود ندارد و مشکلی با حرف زدن افرادی مثل خاتمی نیست و آنچه برای نظام مهم است عملی است که در جهت براندازی شروع شود، اما بخشی از صحبت‌های او باعث این بهم ریختگی‌ها شد، از طرفی مراتب جمع کردن بچه حزب‌اللهی‌ها کمی سخت است و در آن جلسه هم اکثریت جوان بودند، پس اصل بر بهم ریختن جلسه نبود و البته شاید برای آنها مناسب بود و ایشان هم حرفهای خوبی نزده بودند.وی در جواب سوالی در رابطه با مقایسه اختلافات ایجاد شده در زمان انقلاب و شرایط امروز گفت: آن زمان قیام علیه شاهی بود که عامل بیگانه بود، اما این حکومت عامل بیگانه نیست البته فقر و مشکلات را به طور مطلق نمی‌توان برطرف کرد و ما به مرحله عادت رسیده‌ایم و باید جلو رویم و همچنین در آن زمان اکثریت با مخالفان بود و امروز اینها اکثریت را ندارند و در آن زمان حرکت‌ها با حجت الهی بود و امروز چنین نیست و از طرفی در آن زمان مخالفان آنارشیسم را قبول نداشتند و اینها نه.بودن و نبودن صانعی ارتباطی به حوزه نداردطائب در جواب پرسشی در مورد جایگاه حوزه که آیا می‌تواند در این شرایط حساس صلاحیت آیت‌الله صانعی را زیر سوال ببرد توضیح داد: حوزه کاری به مشکلات ندارد و همچنین بودن و نبودن صانعی نیز ارتباطی به این موضوع ندارد، پس حوزه تا جایی کاری با فتاوا ندارد که به محو دین منجر نشود، اما ایشان بر فتوای خود مبنی بر اینکه فرزندخوانده ، فرزند محسوب می‌شود تاکید دارند و این خلاف قرآن است و از طرفی صلاحیت جامعه مدرسین بر همه روشن است.وی در جواب اینکه در شرایط فعلی موضع‌گیری بیت امام (ره) چه مبنایی دارد؟ گفت: خود بیت امام مبنا ندارد، چون ما در اسلام نسب نداریم و دلیل ندارد در مسائل حکومتی دخالت کنند و نظر دهند. اگر کسی جایگاهی علمی و فقاهتی داشته باشد می‌ تواند نظر دهد، حتی اگر عضو خانواده امام (ره) نباشد.




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 391]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن