تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 14 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

ساختمان پزشکان

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

تابلو برق

خودارزیابی چیست

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1837994198




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عالم برزخ(6)


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: عالم برزخ(6)
برزخ
ادامه مطلب از عالم برزخ(5)... وجوه مشترك و وجوه متفاوت زندگی این جهان و زندگی آن جهان وجوه مشترك زندگی دنیا و زندگی آخرت این است كه هر دو زندگی ، حقیقی‏ و واقعی است، در هر دو زندگی انسان به خود و آنچه به خود تعلق دارد آگاه است، در هر دو زندگی لذت و رنج، سرور و اندوه، سعادت و شقاوت‏هست. غرایز انسان، اعم از غرایز حیوانی و غرایز ویژه انسان، در هر دو زندگی حكمفرماست. در هر دو زندگی، انسان با بدن و اندام كامل و اعضاء و جوارح زندگی می‏كند، در هر دو زندگی فضا و اجرام هست. اما تفاوتهای‏ اساسی هم در كار است: در اینجا توالد و تناسل و كودكی و جوانی و پیری و سپس مرگ هست و در آنجا نیست. در اینجا باید كار كرد و تخم پاشید و زمینه  مســاعد فراهم كرد و در آنجا باید از تخمهای كاشته شده و زمینه‏های مســـاعد شده در دنیا بهره‏ برداری كرد، اینجا جای كار و عمل است و آنجا جای نتیجه گیری و حساب‏ پس دادن، در اینجا امكان تغییر سرنوشت از طرف خود انســـان به وسیله‏ تغییر مسیر حركت و جهت عمل هست و در آنجا نیست. در اینجا حیات‏ آمیخته است با موت، هر حیاتی توام است با ماده‏ای كه فاقد حیات است‏ و بعلاوه از مرده زنده بیرون می‏آید و از زنده مرده، چنانكه ماده بی‏جان در شرایط خاص تبدیل به جاندار می‏شود و جاندار تبدیل به بی‏جان، ولی در آنجا حیات محض حكمفرماست، ماده و جسم آن جهان نیز جاندار است، زمین و آسمانش جاندار است، باغ و میوه‏اش مثل اعمال و آثار تجسم یافته انسان جاندار است، آتش و عذابش نیز شاعر و آگاه است. در اینجا اسباب و علل و شرایط خاص زمانی حكمفرماست حركت و تكامل وجود دارد، در آنجا فقط ملكوت الهی و اراده الهی ظهور دارد. شعور و آگاهی و به طور مطلق دید و شنید و درك انسان در آن جهان بسی شبیه ‏تر و نیرومندتر است، و به عبارت دیگر، پرده ها و حجابها در آن جهان از جلوی انسان‏ برداشته شده و انسان با بینشی دورنگر حقایق را درك می‏كند چنانكه قرآن‏ كریم می‏فرماید: «فكشفنا عنك غطائك فبصرك الیوم حدید». ما پرده را اكنون از تو برگرفتیم پس دیده‏ات تیز است. در اینجا خستگی و دلزدگی و ملال خصوصا از یكنواختی است و انسان حالت‏ گم كرده‏ای را دارد كه در پس گمشده خویش است و به هر چیزی كه می‏رسد می‏پندارد آن را یافته است و به او دل خوش می‏كند، اما پس از چندی‏ احساس می‏كند كه "او" نیست، خسته و دلزده می‏گردد و به دنبال چیز دیگر می‏رود. این است كه در دنیا انسان همیشه طالب چیزی است كه ندارد و دلزده از چیزی است كه دارد، اما در جهان آخرت به حكم آنكه به آنچه‏ در اعماق فطرت و شعور شخصی خود دلبستگی داشته و گمشده واقعی او بوده‏ است یعنی حیات جاوید در جوار رب العالمین رسیده است به هیچ وجه خستگی‏ و ملال و دلزدگی برایش پیدا نمی‏شود . قرآن كریم به همین  نكته اشاره می‏كند ، آنجا كه می‏گوید: «لا یبغون عنها حولا».(بر خلاف دنیا) در آنجا انسانها طالب دگرگونی و وضع جدید نیستند. این است كه اهل بهشت با آنكه الی الابد در بهشت بسر می‏برند هرگز دلزده و سیر نمی‏گردند. و به علاوه نظر به اینكه در آنجا هر چه بخواهند به اراده الهی برایشان‏ پیدا می‏شود آرزوی آنچه ندارند آزارشان نمی‏دهد.  برگرفته از کتاب زندگی جاوید یا حیات اخروی اثر شهید استاد مرتضی مطهری   جهت سفارش این کتاب و سایر کتابهای شهید استاد مرتضی مطهری با بخش فروشگاه اینترنتی تبیان به شماره تلفن 81202305 -021 یا 81202306 -021 تماس حاصل نمایید.                                                                                                                                                  تنظیم برای تبیان: پایدار جهت خرید کتب اسلامی کلیک نمایید.جهت خرید کتب حکمت وعرفان کلیک نمایید.جهت خرید کتب متفرقه کلیک نمایید.جهت خرید نرم افزارهای چند رسانه ای کلیک نمایید.جهت خرید نرم افزار های تبیان کلیک نمایید. 





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 168]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن