تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 11 آذر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):روزه‏دارى كه زبان و گوش و چشم و جوارح خود را حفظ نكرده روزه‏اش به چه كارش خواهد آمد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

ساختمان پزشکان

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1836291466




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چه وقت دست از طعام بکشیم؟


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: چه وقت دست از طعام بکشیم؟
پیتزا
و ارفع یدیک من الطعام و انت تشتهیهدست از طعام بردار در حالیکه هنوز اشتهایت باقی است.در زیانهای پر کردن شکم و فواید کم خوردن هر کس کمابیش مطالبی را خوانده و شنیده و تجربه کرده است. در کتاب "طب الرضا" نیز به برخی از آنها برخورد می کنید ولی آنچه مورد اهمیت و قابل بحث است و در غیر این کتاب کمتر به آن دست می یابید موضوع تفاوتی است که از نظر اشتها میان ما و حیوانات وجود دارد.  باید توجه داشت حیوانات بیش از آنچه مصلحتشان هست میل و اشتها پیدا نمی کنند. حکمت کردگار به حیوانات عقل نداده تا صلاح و فساد خویش را تشخیص دهند ولی میل آنها را در حد لزوم محدود کرده است، ساختمان جهاز هاضمهء آنها با ما فرق دارد.غذایی که ما می خوریم حتما باید وارد معده ما بشود تا بواسطه ترشح غدد هضم و جذب بدن گردد ولی اغلب حیوانات خصوص چهارپایان یک قسمت عمل هضم در مری و قسمت دیگر در روده های آنها انجام می گیرد گرچه در مری انسان نیز این خاصیت بطور مختصری یافت می شود اما چون روده های انسان بهیچ وجه ترشح اسیدی ندارند و همه اعمال هضم در خود معده باید صورت بگیرد لذا شرط تمامیت عمل هضم که مدخلیت تام در سلامتی ما دارد آن است که سر معده کمی خالی باشد تا معده بآسانی بتواند روی غذا فعالیت کند، معده ما مَشکی می ماند که دوغ در آن ریخته و بزنند تا کره اش جدا شود و معلومست مَشکی که پر باشد این کار از او ساخته نیست چنانچه اصرار داشته باشند با خطر ترکیدن دست بگریبان است. 
طب الرضا
آشامیدنیهاولیکن شرابک علی اثر طعامک من الشراب الصافی العتیق مما یحل شربه وانا واصفه.باید شربتی را که می نوشی پس از طعام و در پی آن باشد، از شراب کهنه ای که نوشیدنش حلال باشد که آنرا برایتان توصیف می کنیم.مقصود از شراب در این عبارت آب خالص نیست بلکه یک نوع شربت شیرینی است حلال که جانشین خمر و شراب حرام می گردد. زیرا علاوه بر آنکه شرح این شربت خواهد آمد نوشیدن آب خالص در پی غذا زیانش بیشتر از نفعش است خصوص اگر غذای چرب خورده شده باشد که با تأکید کراهت آن اعلان شده است و در صورتیکه از آن ناچار شویم دستور آن است که لقمه نان یا غذای خشک دیگری روی آن میل کنیم. تأثیر شربت شیرین غلیظ در عمل هضم غذا روی غذا از مطالبی است که طب امروز حقیقت آنرا ثابت کرده است ولی چنانچه می بینیم بیش از هزار سال پیش امام هشتم(ع) آنرا توصیف فرموده اند. همانطور که عبارت فوق بیان می کند شربتی روی غذا خوب و مفید است که حلال و مطابق دستور باشد. نوشابه های الکلی که بیشتر بهمین منظور مصرف می شود نه تنها منظور را بطور کامل تأمین نمی کند خطرهای بزرگی را متضمن است.  پرفسور پیر دلور می گوید: برخلاف آنچه شهرت یافته مواد الکلی مشهی نیست و عمل هضم را تسهیل نمی کند و  اینکه بعضی تصور می کنند الکل خاصیت اشتها و هضم دارد مربوط به خاصیت حیاتی آن نیست بلکه بیشتر بواســــــطه تلخی آن می باشد. الکل عمل گوارش را تسریع نمی کند و حتی موجب کــــــــندی آن نیز می گردد.بر گرفته از کتاب طب الرضاجهت خرید کتاب طب الرضا کلیک کنید.جهت خرید کتب خانواده کلیک کنید.جهت خرید اشتراک کتاب کلیک کنید.جهت خرید نرم افزارهای چند رسانه ای کلیک کنید. 





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 195]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن