تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خدايا روزى كن مرا محبّت خودت و محبّت دوستدارانت را و محبّت آنچه مرا به تو نزديك مى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819363029




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عمر باتري لپ ‌تاپ را افزايش دهيد


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: عمر باتري لپ ‌تاپ را افزايش دهيد
هر كسي كه تا به حال از لپ‌تاپ استفاده كرده باشد، مطمئنا دلشوره‌ تمام‌شدن باتري در زمان نامناسب را تجربه كرده است.
آفتاب: هنوز عمر باتري يكي از مواردي است كه افراد هنگام خريد نوت‌بوك‌ جديد به آن اهميت مي‌دهند. عمر باتري، فاكتوري كليدي براي با خود بردن يك لپ‌تاپ است.

مطمئنا همه ما لپ‌تاپ‌هايي نازك و سبك‌تر را ترجيح مي‌دهيم؛ اما حتي نازك‌ترين و سبك‌ترين لپ‌تاپ‌ها زماني كه باتريشان تمام شود، به دستگاهي از كار افتاده تبديل خواهد شد.

در برخي موارد شما مي‌توانيد باتري لپ‌تاپ‌تان را با يك باتري يدكي تعويض كنيد، اما در رقابتي كه توليدكنندگان براي ساخت لپ‌تاپ‌هاي نازك‌تر و سبك‌تر دارند، بسياري از «اولترابوك»‌ها داراي باتري‌هاي مجتمع هستند كه نمي‌توان آنها را بدون باز كردن كامل لپ‌تاپ، حركت داد يا تعويض كرد بنابراين براي اين كه لپ‌تاپ چند دقيقه بيشتر كار كند، چه بايد كرد؟ با چند تغيير ساده، شما براحتي مي‌توانيد كار خود را بدون اين كه به طور مداوم به دنبال نزديك‌ترين پريز برق باشيد، انجام دهيد.

بسياري از اين پيشنهادها براي نوت‌بوك‌هاي امروزي است كه سيستم عامل ويندوز 7 دارند؛ اما بيشتر آنها براي لپ‌تاپ‌هاي مجهز به ويندوز اكس‌پي يا حتي ويندوز8 هم كارآمد خواهد بود.

از لپ‌تاپ‌تان زياد كار نكشيد

در ساده‌ترين شرايط، اصلي‌ترين چيزي كه لپ‌تاپ شما به آن نياز دارد، انرژي است. لپ‌تاپ شما انرژي مصرف مي‌كند و اين همان كاري است كه شما نياز داريد انجام ندهد.

يك راه حل ساده براي اين مشكل، بستن برنامه‌هايي است كه از آن استفاده نمي‌كنيد.

براي اين منظور مي‌توانيد آن را در حالت اجرا و پس‌زمينه قرار دهيد يا آن را به صورت كوچك شده در نوار وظايف (taskbar) ويندوز رها كنيد كه به اين ترتيب، در صرفه‌جويي انرژي يك گام به جلو برداشته ايد.

هر لپ‌تاپي كه سيستم عامل آن نسخه‌هاي جديد ويندوز است، مي‌تواند منحني مصرف انرژي با استفاده از برنامه مديريت انرژي ويندوز (Windows Power Management) را تغيير دهد.

روي آيكون باتري كه در پايين صفحه نمايشگرتان وجود دارد، كليك كنيد و اگر راهي ساده وسريع براي محدود كردن مصارف غيرضروري مي‌خواهيد، نوت‌بوك خود را در حالت « Power Saver» (بهينه‌ساز انرژي) يا «Balanced» (تعادل) قرار دهيد.

اگر شما در حال تبديل فرمت يك فيلم هستيد يا بازي مي‌كنيد، «عملكرد بالا» (High Performance) يك تنظيم عالي براي شماست اما اين تنظيم موجب مي‌شود تا پردازشگر و هارد ديسكتان بسختي كار كند و انرژي بيشتري را مصرف كرده و گرماي زيادتري را توليد كند.

همچنين بسياري از نوت‌بوك‌ها نرم‌افزار داراي تنظيم انرژي (power regulation) (HP Power Advisor, Toshiba Power Saver و غيره.) است كه مي‌تواند مصرف كلي انرژي سيستم را كاهش دهد.

تاثير فعاليت​هاي بي​سيم روي باتري

ما معمولا از لپ‌تاپ‌مان براي اتصال به انواع شبكه‌هاي رايانه‌اي بي‌سيم استفاده مي‌كنيم؛ ، broadband 3G ،Wi-Fi يو‌اس‌بي4G مدرن شما، يا حتي بلوتوث صفحه‌كليد يا ماوس‌تان. مشكل اينجاست كه ارسال و دريافت مستمر سيگنال‌هاي بي‌سيم، ميزان قابل توجهي از باتري نوت‌بوكتان را مصرف مي‌كند.

براي حل اين مشكل اگر از اتصال بي‌سيم خود به صورت فعال استفاده نمي‌كنيد مطمئن شويد آن را خاموش كرده‌ايد.

شما مي‌توانيدWi-Fi و بلوتوث لپ‌تاپ‌تان را با كليك روي آيكون wireless network در پايين و گوشه سمت راست صفحه نمايشگر ويندوزتان يا با فشار دادن كليد on/off سيستم بيسيم كه روي لپ‌تاپ‌تان قرار دارد، از كار بيندازيد.

صفحه نمايشگرتان را خاموش كنيد

اين جزو ساده يك لپ‌تاپ، بيشترين ميزان مصرف انرژي را براي نور پس‌زمينه نوت‌بوك شما دارد. اين نكته بخصوص براي نوت‌بوك‌هايي با صفحه نمايشگر بزرگ (15 اينچ و 17 اينچ) بيشتر صادق است.

معمولا صفحه نمايشگر وقتي نور پس زمينه خوب و درخشان دارد، زيباتر به نظر مي‌رسد اما وقتي كه شما به پريز برق دسترسي نداريد، نياز داريد بين داشتن يك صفحه نمايشگر پر نور و زيبا و نگه داشتن لپ‌تاپ در حال اجرا يكي را انتخاب كنيد يا حداقل بين اين دو خواسته تعادل ايجاد كنيد.

براي تنظيم نور صفحه نمايشگر خود ابتدا آن را به پايين‌ترين سطح كاهش دهيد و اندك اندك آن را افزايش دهيد تا به وضوحي مناسب برسيد.

البته نور صفحه نمايشگر به محيطي كه شما در آن قرار داريد بستگي دارد. اگر در فضاي باز و زير نور مستقيم خورشيد قرار داريد، مي‌توانيد نور پس‌زمينه خود را افزايش دهيد.

DVDها موجب از كار افتادن لپ‌تاپ‌تان مي‌شود

بسياري از مردم وقتي درون ماشين يا هواپيما هستند و بهWi-Fi يا هيچ چيز بهتري دسترسي ندارند، ترجيح مي‌دهند وقتشان را با ديدن يك فيلم بگذرانند.

شايد ديدن يك فيلم باDVD يا Blu-ray سرگرم‌كننده باشد، اما اين يكي از راه‌ها براي كاهش سريع باتري لپ‌تاپ است.

موتوري كه براي چرخش درايو نوري و ليزر جهت خواندن ديسك‌ها استفاده مي‌شود، ميزان زيادي از انرژي را دريافت مي‌كند.

علاوه بر اين، پردازشگر لپ‌تاپ شما و پردازشگر گرافيك (GPU) آن نياز به كار بيشتري دارند تا صوت و تصوير را براي شما رمزگشايي كند.

معمولا اين به معناي آن است كه مصرف انرژي دستگاه ‌شما هنگام ديدن يك فيلم 30درصد بيشتر از هنگامي است كه شما متني را در Word مايكروسافت مي‌نويسيد.

چند نكته پاياني

در پايان چهار نكته كوتاه را براي بهينه‌سازي مصرف انرژي و طول عمر بيشتر باتري لپ‌تاپ‌تان بيان مي‌كنيم:

ـ يكپارچه‌سازي(Defragmentation) مستمر ديسك سخت: با اين كار ديسك سخت شما سريع‌تر كار مي‌كند و تقاضاي كمتري براي مصرف انرژي خواهد داشت. با يكپارچه‌سازي مستمر، ديسك سخت كارايي بهتري دارد. البته اين كار را وقتي انجام دهيد كه از باتري لپ‌تاپ‌تان استفاده نمي‌كنيد و به پريز برق متصل هستيد.

ـ به سيستم خود RAM اضافه كنيد: اين كار به شما اجازه مي‌دهد تا به جاي استفاده از حافظه مجازي براي انجام پردازش بيشتر ازRAM نصب شده روي لپ‌تاپ‌تان استفاده كنيد.

حافظه مجازي موجب استفاده از ديسك سخت و در نتيجه مصرف بيشتر انرژي مي‌شود كه با اين كار از اين مصارف اضافي جلوگيري به عمل مي‌آيد. البته به ياد داشته باشد كه افزايش ازRAM خودش باعث افزايش مصرف انرژي مي‌شود بنابراين بايد بين اين دو تعادل ايجاد كرد.

ـ محل اتصال باتري‌تان را پاكيزه نگهداريد: قسمت فلزي فيش باتري‌تان را هر چند ماه با پارچه‌اي نمدار الكلي پاك كنيد. اين امر باعث مي‌شود انتقال انرژي بهينه‌تر صورت بگيرد.

ـ هايبرنت (Hibernate) به جاي آماده به كار (standby): قرار دادن لپ‌تاپ در حالت آماده به كار موجب صرفه جويي در انرژي مي‌شود و شما مي‌توانيد كارتان را از همان‌جايي كه رها كرده بوديد، از سر بگيريد. البته هايبرنت هم به شما اين امكان را مي‌دهد، منتها با اين تفاوت كه در حالت «خواب زمستاني» (Hibernate) سيستم كاملا خاموش مي‌شود و مصرف انرژي نخواهد داشت.(جام جم - ضميمه كليك)

منبع: http://www.notebookreview.com

كد مطلب : 161495

دوشنبه|ا|5|ا|تير|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن