تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816437762




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بی خبری یک مدیر از زیرمجموعه هایش


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: وبلاگ > فروتن، پیام  - سال ها پیش بود. یکی از هنرمندان تئاتر که سابقه خوبی در احداث و بازسازی فضاهای فرهنگی هنری داشت، بر روی بخشی از کارگاه دکور تالار وحدت دست گذاشت و با جلب رضایت مسئولان وقت این تالار، آن را تبدیل به سالن نمایش اپرای عروسکی کرد.سالنی که از آن موقع تا کنون تنها پذیرای شخص ایشان و آثارشان بوده است و بس. در آن زمان نگارنده، نایب رئیس انجمن طراحان صحنه و لباس خانه تئاتر بودم. نامه ای در اعتراض به این اقدام نوشتیم و تقدیم هیئت مدیره خانه تئاتر کردیم. محتوای نامه مبنی بر آن بود که کارگاه دکور تالار وحدت ،بزرگترین کارگاه تئاتر خاور میانه با قریب به 40 سال سابقه است و تنها مکان حرفه ای است که خانواده تئاتر می توانند دکور نمایش هایشان را بدون هرگونه دغدغه در آن جا بسازند. و این که برای احداث یک سالن - آن هم سالن تخصصی ای که متقاضی چندانی ندارد - نباید کارگاهی به این اهمیت را از بین برد. نامه ما بدون پاسخ ماند. نامه ای دیگر نوشتیم و متاسفانه واکنش رئیس خانه تئاتر، به ما فهماند کاش اصلا صدای این موضوع را در نمی آوردیم! دلسرد شدم و از عضویت هیئت مدیره انجمن طراحان استعفا دادم. جالب آن که این هنرمند عزیز طی مصاحبه هایی که در مطبوعات انجام داد اعلام کرد، مخروبه ای را تبدیل به سالن تئاتر کرده است! این جا هم ریاست خانه تئاتر واکنشی نشان نداد و موضوع به فراموشی سپرده شد.مدتی بعد نوبت به بازسازی تئاتر شهر رسید. همین هنرمند عزیز،مسئول بازسازی این مجموعه شد اما پس از مدتی کوتاه از این سمت عزل و شخص دیگری به جای ایشان وارد گود شد. شخص دومی که کاش همان شخص اول به کارش ادامه می داد. این جا هم ریاست خانه تئاتر واکنشی نشان نداد و در نهایت کار بازسازی به جایی رسید که به قول یکی از شاخص ترین هنرمندان تئاتر کشور، ظاهر تئاتر شهر تبدیل به یک مغازه چلوکبابی شد! در جدیدترین اقدام ریاست خانه تئاتر، گویا یکی از معروف ترین گرافیست های کشور برای طراحی فضای ایستگاه متروی تئاتر شهر به شهرداری معرفی شده است. در این که استاد ابراهیم حقیقی در حوزه گرافیک بی بدیل به نظر می رسند شک و تردیدی نیست؛ اما آیا طراحی فضا - به خصوص در رابطه با تئاتر - به طراحی صحنه و دکور نزدیک تر است یا گرافیک؟ آیا یک طراح صحنه بیشتر و بهتر می تواند چنین فضایی را خلق کند یا یک گرافیست؟ توجه ریاست خانه تئاتر را به این نکته مهم و حیاتی جلب می کنم که بزرگترین وظیفه خانه تئاتر حمایت صنفی از اعضای خویش است. زمانی که رئیس این مجموعه،چنین وظیفه ای را فراموش می کند و با نادیده انگاشتن تخصص های اعضای خود، کاری غیر تخصصی انجام می دهد؛ چگونه می توان به چنین خانه ای اعتماد کرد و در زیر علم آن سینه زد؟!یا شاید ریاست خانه تئاتر از قابلیت های اعضایش بی اطلاع است؛ که این خود عذر بدتر از گناه به نظر می رسد. اجازه بدهید نام هایی را برای ایشان تکرار کنم. طراحان بزرگی چون ایرج رامین فر، امیر اثباتی، مجید میرفخرایی، محسن شاه ابراهیمی، هایده زمانی، نرمین نظمی، منوچهر شجاع، فریبرز قربان زاده و... در کنار تمام این نام ها از استادی چون خسرو خورشیدی نام می برم که بی شک در آسمان تئاتر و هنر ایران بی نظیر جلوه می کند و هیچ گاه در بازسازی ها و تصمیم گیری ها،از نظرات ایشان استفاده نشده است. در این میان پرسش اینجاست، هیئت مدیره خانه تئاتر تا کی می خواهد به تصمیم گیری های غیر تخصصی یا عدم موضع گیری های خود در برابر اتفاقاتی نظیر آن چه یاد شد ادامه دهد؟ این در حالیست که طراحی صحنه و لباس تئاتر ایران در راکدترین و وخیم ترین شرایط حیات خود قرار دارد و هنوز هیچ تصمیم مشخصی برای تقویت آن اتخاذ نشده است. تصمیماتی این چنین نیز،روزبروز شرایط را برای این تخصص مهم تئاتر سخت تر و دشوارتر می کند.




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 353]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن