تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده ‏اى حقیقت ایمانش را کامل نمى ‏کند مگر این که در او سه خص...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819677352




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بهزيستي و رفاه در 7 روز؛تصميم گيري 5 وزير براي افزايش حقوق بازنشستگان /اختصاص بودجه آسيبهاي اجتماعي براي اولين بار


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: بهزيستي و رفاه در 7 روز؛تصميم گيري 5 وزير براي افزايش حقوق بازنشستگان /اختصاص بودجه آسيبهاي اجتماعي براي اولين بار
تصميم گيري 5 وزير براي افزايش حقوق بازنشستگان /اختصاص بودجه آسيبهاي اجتماعي براي اولين بار
افزايش 100 خودروي اورژانس اجتماعي در سال جاري ، نصب پلاك ويژه خودرو فقط براي 2 هزار معلول ، بلاتكليفي افزايش حقوق بازنشستگان و... از جمله اخبار هفته جاري حوزه بهزيستي و تامين اجتماعي بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، دراين هفته شاهد اخبار و رويدادهاي زيادي در حوزه بهزيستي و تامين اجتماعي بوديم كه به برخي از آنها اشاره مي كنيم.

افزايش 100 خودروي اورژانس اجتماعي در سال جاري

در اولين روز هفته جاري مديركل دفتر امور آسيب‌ديدگان اجتماعي سازمان بهزيستي از افزايش 100 خودروي اورژانس اجتماعي در سال جاري خبر داده و عنوان كرد در حال حاضر تعداد خودروهاي اورژانس اجتماعي در كشور بسيار كم است و نمي تواند پاسخگوي مشكلات و مسائل موجود باشد به همين دليل براساس برنامه ريزيهاي انجام شده تعداد خودروهاي اورژانس را افزايش مي دهيم.

حبيب الله مسعودي فريد با اشاره به اينكه در حال حاضر 200 خودروي مخصوص اورژانس اجتماعي در كشور فعاليت مي كند، تاكيد كرد در شهر تهران فقط 21 خودرو اورژانس اجتماعي وجود دارد كه تعداد آن در مقايسه با بزرگي تهران كم است.

به گفته وي، در گذشته ماموران اورژانس اجتماعي اجازه ورود به داخل منزل را نداشتند و به عنوان ضابط قضايي مطرح نبودند و همين موضوع مشكلاتي را براي افراد آسيب ديده ايجاد كرده بود اما در لايحه جديد تمامي اين موارد در نظر گرفته شده است و تا حدود زيادي رسيدگي به مشكلات تسهيل مي شود.

نصب پلاك ويژه خودرو فقط براي 2 هزار معلول/ عدم تخصيص سهميه بنزين معلولان

همچنين در روز شنبه رئيس جامعه معلولان ايران نيز از عدم نصب پلاك ويژه خودرو براي تمامي معلولان انتقاد و اعلام كرد راهنماي و رانندگي فقط براي يك ششم معلولان، پلاك ويژه خودرو صادر كرده است.

علي همت محمود نژاد با اشاره به نشست روساي هيئت مديره اعضاي جامعه معلولان سراسر كشور ، گفت در اين نشست كه با حضور مدير كل بهزيستي اهواز و همچنين نماينده ولي فقيه وامام جمعه زاهدان برگزار شد، مشكلات معلولان و قانون جامع حمايت از حقوق معلولان بررسي شد.

وي با اشاره به پايين بودن مستمري معلولان عنوان كرد مستمري كه هم اكنون معلولان دريافت مي كنند به هيچ عنوان با تورم موجود در جامعه تناسبي ندارد به همين دليل بايد مسئولان براي آن چاره اي بيانديشند.

فعاليت مددكاران اجتماعي در 17 سازمان دولتي

در روز يكشنبه رئيس انجمن مددكاران اجتماعي ايران از فعاليت مددكاران در 17 سازمان دولتي خبر داده و عنوان كرد مددكاران اجتماعي در سازمانها و وزارتخانه‌هايي مانند بهداشت، تعاون ، كار و رفاه،بهزيستي، نيروي انتظامي و... فعال هستند.

حسن موسوي چلك اعلام كرد كه در حال حاضر 8 تا 10 هزار نفر در رشته مددكاري فارغ التحصيل شده اند و اكثر آنان نيز در رشته هاي مرتبط مشغول به كار هستند.

وي با اشاره به اينكه اين رشته ظرفيت زيادي براي اشتغال دارد، گفت مددكاران اجتماعي به عنوان مديران سلامت اجتماعي نقش موثري در پيشگيري از آسيبها در كشور دارند.

افزايش اعتبار پيشگيري از آسيبها

دومين خبر مهم حوزه بهزيستي در دومين روز هفته جاري موضوع افزايش اعتبارات بخش پيشگيري از آسيبهاي اجتماعي و اعتياد خبر داد بود كه از سوي رئيس سازمان بهزيستي مطرح شد .

همايون هاشمي عنوان كرد كه با توجه به افزايش 24 درصدي بودجه سازمان بهزيستي نسبت به سال گذشته ، اعتبار بخشهاي مختلف نيز افزايش يافته است بطوريكه علاوه بر پيشگيري ، بودجه اعتياد نيز سه برابر قبل رشد داشته است.

وي از افزايش ميزان مستمري مددجويان نيز خبر داد و گفت به نسبت بودجه ، مستمري يك ميليون و 800 هزار مددجوي تحت پوشش نيز افزايش پيدا مي كند بطوريكه به زودي مابه التفاوت اين افزايش به حساب مددجويان واريز خواهد شد.

ارائه خدمات مشاوره اي رايگان به افراد مبتلا به ايدز

در روز دوشنبه دبير كميته پيشگيري ‌و كنترل ايدز بهزيستي از اختصاص يارانه براي ارائه خدمات مشاوره اي رايگان به مبتلايان بيماري ايدز خبر داد و گفت براساس برنامه ريزيهاي انجام شده در سال جاري 400 بيمار از خدمات مشاوره رايگان برخوردار مي شوند.

دكتر مجيد رضازاده به برنامه هاي پيشگيري و كنترل از ايدز اشاره و عنوان كرد برنامه هاي پيشگيرانه در دو سطح اوليه و ثانويه اجرايي مي شود كه آموزش پيشگيري از ايدز در گروههاي پرخطر مانند معتادان تزريقي، زنان آسيب‌پذير و كودكان خياباني و كارتن خوابها در سطح اول اجرايي مي شود.

به گفته وي در برنامه هاي آموزش پيشگيري از ايدز براي اينكه ويروس ايدز وارد بدن افراد نشده و از ابتلا به اين بيماري جلوگيري شود برخي اقلام بهداشتي و وسايلي مانند سرنگ، سوزن و... در بين معتادان تزريقي توزيع مي شود.

پرداخت مابه‌التفاوت سهميه سوخت معلولان

همچنين در سومين روز هفته رئيس سازمان بهزيستي در يك نشست خبري از افزايش بيش از 15 درصدي مستمري مددجويان در سال جاري خبر داد وعنوان كرد با توجه به افزايش 30 درصدي بودجه سازمان بهزيستي مستمري مددجويان تحت پوشش نيز در سال جاري بيش از 15 درصد افزايش پيدا مي‌كند.

همايون هاشمي گفت قصد داريم مستمري مددجويان را به گونه‌اي افزايش دهيم كه قانون جامع حمايت از حقوق معلولان كه پرداخت 40 درصد حداقل حقوق و دستمزد به اين افراد است را محقق نماييم.

وي در مورد سهميه سوخت معلولان نيز اعلام كرد به منظور افزايش قدرت خريد معلولان قصد داريم به جاي پرداخت بنزين ماهيانه مبلغ آن را به صورت نقدي در ماه پرداخت كنيم به طوريكه مابه‌التفاوت بنزين 470 توماني محاسبه و ماهيانه 15 هزار تومان به حساب اين افراد واريز مي‌شود.

خبر ديگري كه در روز دوشنبه منتشر شد تقدير از برترين جوانان معلول بود كه در جشنواره علي اكبر از تعدادي از اين معلولان تقدير شد.

اختصاص بودجه آسيبهاي اجتماعي براي اولين بار در كشور

در روز سه شنبه چهارمين روز هفته جاري معاون رفاهي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي در همايش روز مددكاري از اختصاص بودجه به بخش آسيبهاي اجتماعي براي اولين بار در قانون بودجه كشور خبر داد و عنوان كرد در حال حاضر نقش مددكار اجتماعي در جامعه پررنگ تر از قبل شده و چنانچه مددكاران به موقع وارد عمل شوند و نياز طرف مقابل و صحبتهاي وي را درك كنند بهتر مي توانند در حل مسائل و مشكلات افراد گام بردارند.

سيد عبدالله عمادي با اشاره به اينكه يك مددكار اجتماعي بايد شنونده خوبي باشد اعلام كرد براي ارائه راهكار و حل مشكل به مددكاران توصيه مي شود در مرحله اول با دقت و حوصله به حرفهاي افراد گوش دهند.

به گفته وي تاكنون در حوزه پيشگيري به سلامت اجتماعي جسمي پرداخته شده است به طوريكه سلامت اجتماعي مغفول مانده بنابراين چنانچه به سلامت اجتماعي افراد به صورت تخصصي پرداخته شود از بسياري از آسيبهاي اجتماعي جلوگيري خواهد شد.

كاهش سن اعتياد به 15 سال

همچنين در اين همايش معاون فرهنگي و پيشگيري ستاد مبارزه با مواد مخدر از كاهش سن اعتياد از 23 به 15 سال خبر داد و عنوان كرد بر اساس تحقيقات انجام شده 12 ميليون نفر از افراد جامعه در معرض تهديدات اجتماعي و اعتياد قرار دارند.

حميد صارمي بر اساس آمار سالهاي گذشته دو ميليون معتاد قطعي در كشور وجود دارد و از آنجايي كه 60 درصد اين افراد متاهل هستند و هر كدام 5 تا 6 فرزند دارند بدين ترتيب پيش بيني مي شود كه 12 ميليون نفر از خانواده و افراد جامعه در معرض تهديدات اجتماعي هستند.

به گفته وي افراد معتاد و دربرگيري آنها در جامعه لزوم توجه به امر پيشگيري را بيش از پيش نشان مي دهد چرا كه اين افراد به دليل گرفتاريهاي اقتصادي و فقر تحصيلي توان استفاده از اطلاعات پيشگيرانه را ندارند به همين دليل اين موضوع ضرورت تغيير رويكرد در حوزه پيشگيري اجتماعي را افزايش مي دهد.

ناله بازنشستگان بلند شد؛ دولت توجه كند

رئيس كانون عالي بازنشستگان و مستمري بگيران تامين اجتماعي در آخرين روز كاري هفته جاري عنوان كرد با توجه به اينكه اغلب بازنشستگان حداقل حقوق را دريافت مي‌كنند به همين دليل انتظار مي‌رود دولت به ناله بازنشستگان كه بلند شده توجه و افزايش حقوق آنان را حداقل براساس نرخ تورم اعلام كند.

علي اكبر خبازها گفت براساس قانون، ميزان افزايش حقوق بازنشستگان بايد از سوي مجلس تعيين شود اما دو سال است كه مجلس اين كار را به دولت محول كرده است.

وي با اشاره به اينكه متاسفانه دولت طي دو سال گذشته حقوق بازنشستگان را معادل يكسال تعيين كرده است، عنوان كرد اين درحالي است كه حدود 80 درصد بازنشستگان حداقل بگير و داراي مشكلات بسيار زيادي هستند بطوريكه براي خريد نان خانواده خود نيز در مضيقه قرار دارند.

تصميم‌گيري در باره افزايش حقوق بازنشستگان توسط پنج عضو دولت

همچنين در روز چهارشنبه خبري در مورد افزايش حقوق بازنشستگان منتشر شد مبني بر اينكه پنج عضو هيئت دولت، ميزان افزايش حقوق بازنشستگي و وظيفه تمام بازنشستگان و وظيفه‌بگيران و مشتركان صندوق‌هاي بازنشستگي كشوري و نيروهاي مسلح كه تا پايان سال 1386 برقرار شده را تعيين مي‌كنند.

اين مصوبه از سوي محمد رضا رحيمي ـ معاون اول رئيس جمهور ـ براي اجرا ابلاغ شده است.

© 2003 Mehr News Agency .

پنجشنبه|ا|25|ا|خرداد|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 127]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن