تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منزلت مردم را در نزد ما، از اندازه روايتشان از ما بشناسيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817048272




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

منبت كار تبريزي 5000 گل سرخ را در باغ گل چوبي آينه كنسول كنده كاري كرد خبرگزاري موج -


واضح آرشیو وب فارسی:موج: منبت كار تبريزي 5000 گل سرخ را در باغ گل چوبي آينه كنسول كنده كاري كرد خبرگزاري موج -


۲۰ خرداد ۱۳۹۱ (۱۱:۲۴ق.ظ)

منبت كار تبريزي 5000 گل سرخ را در باغ گل چوبي آينه كنسول كنده كاري كرد
خبرگزاري موج - هنرمند منبت كار تبريزي باغ گل چوبي را با كندن پنج هزار گل سرخ اصيل ايراني بر روي آينه كنسول چوبي به تصوير كشيد.

به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي، آينه و كنسول چوبي و مجسمه اشك يتيم، دو اثر هنري منبت كاري علي قنبري در نمايشگاه بين المللي صنايع دستي تهران به نمايش در آمده و به عنوان اثر برجسته معرفي خواهد شد.
علي قنبري در تشريح جزئيات آثار هنري خود گفت: ميز اين آينه كنسول يك متر ارتفاع و در حدود 2.5 سانتي متر عرض و آينه آن نزديك به 175 سانتي متر ارتفاع دارد.
وي ادامه داد: آينه و كنسول از چوب گردو ساخته شده و براي اينكه پس از منبت كاري عمري بالاي 100 سال داشته باشد فرآيند عمل آوري و آماده كردن چوب به منظور آغاز منبت و كنده كاري باشدبيش از 18 ماه به طول انجاميده است.
قنبري علت شاخص بودن اين اثر هنري را اجراي طرح زيبايي از باغ گل سرخ دانست و اظهار داشت: بيش از سه سال و نيم براي ساخت جزئيات اين اثر هنري كار كردم و پنج هزار گل سرخ اصيل ايراني را روي ميز و آينه آن كنده كاري كردم به طوري كه هر بيننده اي با تماشاي آن، باغ گل ايراني را مقابل ديدگان خود تصوير مي كند.
اين هنرمند منبت كار برجسته آذربايجان شرقي از فرصت ايجاد شده توسط سازمان ميراث فرهنگي استان براي حضور در نمايشگاه تهران تشكر كرد و گفت:آثار ديگري نيز در اين نمايشگاه شركت داده ام از جمله ساعت چوبي اشك يتيم كه مجسمه اي از كودك يتيمي است كه از زمانه گلايه مند بوده ومي گريد.
قنبري ادامه داد: در سفري كه به شهر آتن داشتم، مجسمه مشابهي را ديده و از آن الهام گرفتم و در بازگشت، مجسمه اي چوبي از اشك يتيم را بر روي ساعت كار كردم.
وي اين مجسمه را نيز بر روي چوب گردو كار كرده و در خصوص علت استفاده كردن از اين چوب در كارهايش اظهار داشت: چوب گردو علاوه بر اينكه خوش تراش است، از ماندگاري بالايي برخوردار بوده و رنگ نيز روي آن جلوه خاصي دارد.
قنبري با اشاره به مدت زمان صرف شده براي ساخت اين اثر، اضافه كرد: 16 ماه زمان براي عمل آوري و آماده سازي چوب براي آغاز كنده كاري صرف كرده كردم كه شش ماه نيز كار منبت و كنده كاري آن به طول انجاميد.
اين هنرمند منبت كار كه اغلب كارهايش شاخص و موفق بوده است، تصريح مي كند: تمامي طرح هايم ذهني بوده و با به كارگيري حس خيال طرح هاي خود را خلق مي كنم و با تماشاي آثار ديگر هنرمندان نيز سعي در الهام و الگو گرفتن از توان ديگران داردم.
قنبري با اشاره به پيشينه فعاليت خود در زمينه منبت روي چوب گفت: از سال 76 توسط يكي از دوستان خود با اين هنر چوبي آشنا شده و وارد اين عرصه شدم و تحت نظر اساتيدي همچون حسين بابلي، زماني استاد پيكر تراش و رستگاري آموزش ديدم.
وي ادامه داد: در اين مدت به كمك اساتيد مجرب خود توانستم ذهن خلاق خود را بارور سازم به طوريكه تاكنون تمامي آثارم همچون ساعت ويكتوريا، نقشه كره زمين، مجسمه اشك يتيم و آينه و كنسولم همگي به عنوان آثار شاخص و برتر شناخته شده اند.
اين هنرمند تبريزي اضافه كرد: اغلب مشتريانم از داخل كشور بوده و در اين ميان مشترياني هم تا كنون از كشورهاي استراليا، تركيه و كانادا داشته ام.
علي قنبري همچنين ضمن قدرداني از سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي به دليل حمايت هايي كه از هنرمندان صنايع دستي داشته است ، اظهار داشت: آينه و كنسول منقش به پنج هزار گل سرخ به دليل انتخاب نوع چوب و عمل آوري كه روي آن انجام شده و طرح بديع و بكر آن ارزش نگهداري در موزه را دارد تا اين هنر چوبي به تمامي مردم در طول سال ها معرفي شود.

شنبه|ا|20|ا|خرداد|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن