تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على دانشمند سه نشانه دارد: راستگويى، حرام‏گريزى و فروتنى در برابر همه مردم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820651370




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شرايط صدور پروانه چرا براي تعليف دام در جنگلها، مراتع و آبخيزها تعيين شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: شرايط صدور پروانه چرا براي تعليف دام در جنگلها، مراتع و آبخيزها تعيين شد
تهران - بر اساس آيين نامه ابلاغ شده ازسوي دولت ، صدور پروانه چرا در جنگل هاي شمال، ذخيره گاه ها، پاركهاي جنگلي، ايستگاه هاي تحقيقاتي، ايستگاه توليد بذر و نهال و جمع آوري بذور مرتعي، عرصه هاي داراي طرح مرتعداري و مناطق بحراني ممنوع شد.


به گزارش روز سه شنبه ايرنا و به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت، با تصويب هيات وزيران و در راستاي تعيين محدوده عرفي، تعيين ظرفيت مرتع و شناسايي مرتعدار ذي صلاح براي اعطاي پروانه چرا، آيين نامه اجرايي قانون اصلاح تبصره(1) ماده(47) قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت ابلاغ شد.

بنا به پيشنهاد وزارت جهاد كشاورزي و به استناد تبصره (1) اصلاحي ماده(47) قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت- مصوب 1380- آيين نامه اجرايي تبصره ياد شده را تصويب كرد.

بر اين اساس، هيات هاي مميزي مرتع موظفند؛ براي مميزي مراتع مربوط بر اساس شيوه نامه ابلاغي سازمان جنگلها، مراتع و آبخيزداري اقدام و نتيجه را به منظور صدور پروانه چرا به اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان اعلام كنند.

طبق اين مصوبه، صدور پروانه چرا در جنگل هاي شمال، ذخيره گاه ها و پارك هاي جنگلي، ايستگاه هاي تحقيقاتي، ايستگاه توليد بذر و نهال و جمع آوري بذور مرتعي، عرصه هاي داراي طرح مرتعداري و مناطق بحراني ممنوع است.

بر اساس مصوبه هيات دولت، صدور پروانه چرا و يا اجراي طرح مرتعداري در مراتع ييلاقي شمال كشور صرفاً براي آن عده از مرتعداران مجاز است كه دام آنها پس از اتمام مهلت چرا در مرتع(زمان مقرر در پروانه چرا و يا طرح مرتعداري)، در عرصه هاي جنگلي اقامت نداشته و يا تعليف نكنند.

همچنين مرجع رسيدگي به اعتراض اشخاص به مميزي مرتع قبل از صدور پروانه چرا، اداره كل منابع طبيعي استان و بعد از صدور پروانه چرا، سازمان جنگلها، مراتع و آبخيزداري است.

طبق اين مصوبه، صاحب يا صاحبان پروانه چرا مي توانند پس از اخذ مجوز كتبي از واحدهاي استاني سازمان جنگلها، مراتع و آبخيزداري، ضمن ابطال پروانه چرا متعلق به خود تمامي اختيارات و مسئوليتهاي ناشي از آن را با رعايت مواردي همچون؛ انتقال فقط به يكي از فرزندان يا همسر، اولويت انتقال در مراتع مشاعي به ترتيب با مرتعداران همان مرتع و مرتعداران مراتع همجوار و ساير افراد حقيقي و حقوقي و اولويت انتقال در مراتع انفرادي و يا مفروز به مرتعداران مراتع همجوار، انتقال دهند.

بر اساس مصوبه هيات دولت، ارزش ريالي يك واحد دامي به منظور محاسبه عوارض ساليانه و جرايم ناشي از دام مازاد چرا و يا چراي غيرمجاز دام در مرتع به صورت ساليانه توسط وزارت جهادكشاورزي تعيين و اعلام مي شود.

در صورت انصراف از شغل مرتعداري، هرگونه جعل در پروانه چرا به تشخيص مراجع صالح، ترك مرتعداري به مدت دو سال متوالي بدون اخذ مجوز كتبي از سازمان جنگلها، مراتع و آبخيزداري، عدم پرداخت عوارض قانوني ساليانه و يا شرايط مندرج در پروانه مرتعداري(پروانه چرا)، تغيير كاربري تمام يا بخشي از محدوده پروانه چرا بدون اخذ مجوز قانوني پروانه چرا ابطال مي شود.

همچنين در صورت اجازه استفاده از پروانه چرا به غير بدون اخذ مجوز كتبي از سازمان جنگلها، مراتع و آبخيزداري يا واحدهاي استاني، عدم اجراي مفاد مندرج در پروانه چرا، هر گونه واگذاري محدوده پروانه چرا با رعايت قوانين و مقررات مربوط و واقع شدن محدوده پروانه چرا در محدوده شهرها كه طرح جامع يا تفصيلي جديد آنها به تصويب مراجع قانوني ذي ربط رسيده است، پروانه چرا ابطال خواهد شد.

بر اين اساس، دولت سازمان جنگلها، مراتع و آبخيزداري را مكلف كرد؛ در اجراي اين آيين نامه، شيوه نامه هاي فني و اجرايي لازم را تهيه و براي اجرا به واحدهاي استاني و ستادي ابلاغ كند.

اين مصوبه از سوي محمدرضا رحيمي؛ معاون اول رئيس جمهور براي اجرا ابلاغ شده است.

اقتصام**9186 **1561

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 80107148

سه|ا|شنبه|ا|12|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 199]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن