واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: در محله سيچان (سيچون) اصفهان به دنيا آمده و فارغ التحصيل هنرستان هنرپيشگي تهران و دانشکده هنرهاي دراماتيک است. نخستين بار در سال 1343 با فيلم شب قوزي ساخته فرخ غفاري بازيگري سينما را تجربه کرد و تاکنون در 47 فيلم سينمايي ايفاي نقش کرده است. رگبار، خشت و آينه، برزخي ها ، کمال الملک، مردي که موش شد، کفشهاي ميرزا نوروز، مادر، جست وجو در جزيره، ناصرالدين شاه آکتور سينما، دلشدگان ، آقاي بخشدار، زير درختان زيتون، روز واقعه ، کميته مجازات و پدر سالار از فيلم هايي است که در آنها ايفاي نقش کرده است و براي بازي در فيلم مادر ساخته علي حاتمي نامزد دريافت سيمرغ بلورين بهترين بازيگر نقش اول مرد شد. آرزويش اين است که ايفاي نقش رهبري ارکستر را در پرونده کاري اش داشته باشد. او محمد علي کشاورز پيشکسوت عرصه سينما، تئاتر و تلويزيون است. در مصاحبه اختصاصي با خبرنگار ايرنا، چون ديگر بازيگران پيشکسوت گفتگويش را درباره وضعيت سينما و مشکلات آن آغاز کرد. معتقد است : سينماي ايران دچار فقر بازيگر، فيلمنامه نويس، تهيه کننده و سناريو نويس توانمند شده است. مي گويد: کارگردانها ديگر به غني بودن کار بازيگري توجه ندارند، سينماي ما شده است بوتيک عروسک. بازيگر سريال هزار دستان و فيلم سينمايي کمال الملک و مادر حضور جوانان را نفي نمي کند، اما معتقد است: اجرا و کيفيت بازي بازيگران بايد معرف هنرشان باشد نه چهره شان. کشاورز مي گويد: وقتي ايفاي نقش به عنوان فردي از يک قوميت و يا شاغل در يک حرفه را به بازيگري مي دهند، بايد بتواند آن را بازي کند اما بسياري نقش فردي از يک قوميت را همانطور بازي مي کنند که نقش يک تهراني را. کشاورز با انتقاد از سناريوهايي با مضمون مشکلات اجتماعي و يا عشق هاي سطحي گفت: عشق در فيلم ها، عشق الکي است، اين فيلم ها کدام مسئله اجتماعي را مطرح و کدام را حل مي کند؟ وي در ادامه به کمبود فيلمنامه نويس و کارگردان توانمند اشاره کرد و گفت : فيلمنامه هاي کنوني ديگر چون فيلمنامه هاي قديم و حتي چند سال قبل غني و پر معنا نيست، همگي کليشه اي و تکراري شده است. وي با بيان اينکه فيلمسازان بايد به بيننده احترام بگذارند، گفت: اگر سريالهايي چون امام علي، امام رضا، هزاردستان، پدر سالار و يا روزي روزگاري با برخي از سريال هاي کنوني به صورت همزمان از تلويزيون پخش شود مطمئن باشيد مردم باز هم سريالهاي قديمي را مي بينند، چون از فيلمنامه و سناريو و ديالوگ هاي قوي و پرمعنا برخوردار است. وي درخواست کرد وزارت ارشاد به پرورش فيلمنامه نويس، کارگردان و تهيه کنندگاني نظير زنده ياد علي حاتمي، ابراهيم حاتمي کيا، کيارستمي، رسول ملاقلي پورو داوود ميرباقري توجه نشان دهد. خوابگزار اعظم سريال سلطان و شبان گفت: بازيگري چون خوابي است که يا تعبير خوب دارد يا ندارد، سينما هنر بازيگري مي خواهد نه چهره ، سينما قوت فن بيان مي خواهد نه عشوه. محمد علي کشاورز در توصيه به علاقه مندان بازيگري گفت : بازيگري را در دانشگاه آموزش ببينيد، نه در برخي از آموزشکده ها که با سوء استفاده از علاقه جوانان پولهاي هنگفتي مي گيرند. 7133/ 607
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 164]