تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس چهل روز خود را براى خدا خالص كند چشمه هاى حكمت از قلب وى بر زبانش جارى مى شو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821336151




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اجراي طرح‌هاي‌هادي روستايي؛ عمده فعاليت بنياد مسكن


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: اجراي طرح‌هاي‌هادي روستايي؛ عمده فعاليت بنياد مسكن


يزد – خبرنگار اطلاعات: تهيه و اجراي طرح‌هاي‌هادي روستايي از عمده‌ترين فعاليت‌هاي بنياد مسكن انقلاب اسلامي است.

غلامرضا كشاورز، مديركل بنياد مسكن انقلاب اسلامي استان يزد، با بيان اين مطلب در جمع خبرنگاران، در جريان بازديد از پروژه‌هاي مسكن شهري و روستايي و همچنين طرح‌هاي‌هادي روستايي افزود: اين طرح شامل بازسازي، پياده‌روسازي، زيرسازي آسفالت و سنگ جدول است.وي گفت: هدف از ساماندهي و ساخت و ساز روستايي؛ جلوگيري از مهاجرت روستائيان به شهرها و همچنين كاهش خسارت ناشي از حوادث طبيعي است.

كشاورز افزود: پارسال تعداد 18 طرح‌‌هادي در كميته طرح‌هاي‌هادي تصويب شد و 26 طرح‌هادي نيز در كميته كارشناسي فني مورد بررسي قرار گرفت.

وي گفت: اعطاي تسهيلات طرح ويژه بهسازي و نوسازي مسكن روستايي به متقاضيان از ديگر اقدامات بنياد مسكن است كه از سال 1384 تاكنون از مجموع سهميه 23 هزار و 500 واحد استان 15 هزار واحد پايان كار گرفته‌اند.

او منابع هزينه شده بدين منظور را تاكنون معادل 1700 ميليارد ريال ذكر كرد و با اشاره به بهسازي 4000 واحد مسكن روستايي تا قبل از سال 1384، افزود: تا چهار سال باقيمانده از اجراي اين طرح، 15 هزار مسكن روستايي ديگر در استان نوسازي و مقاوم سازي مي‌شوند.

كشاورز در ادامه از پرداخت تسهيلات قرض‌الحسنه براي بازسازي مسكن روستايي و ساخت حمام روشنايي به ميزان 15 ميليارد ريال براي 1500 متقاضي و پرداخت تسهيلات وديعه مسكن به ميزان 20 ميليارد ريال براي 1000 متقاضي در پارسال خبر داد.

او همچنين در حاشيه بازديد از پروژه 48 واحدي بهارستان در منطقه آزادشهر يزد گفت: يكي از رسالت‌ها و وظايف اصلي بنياد مسكن انقلاب اسلامي ساخت مسكن براي محرومين است.

وي ادامه داد: پروژه 48 واحدي مسكن بهارستان تنها پروژه باقيمانده از مصوبات سفر مقام معظم رهبري است كه اميدواريم تا نيمه دوم سال به متقاضيان واگذار شود.

مديركل بنياد مسكن استان يزد افزود: در سفر پرخير و بركت مقام معظم رهبري ساخت 550 واحد مسكوني برعهده بنياد مسكن گذاشته شد كه 3000 واحد آن روستايي و 250 واحد آن مسكن شهري است كه در حال حاضر ساخت 192 واحد مسكوني در قالب شش پروژه در دست اجرا است و امسال عمليات ساخت 307 واحد ديگر نيز در قالب شش پروژه آغاز خواهد شد.

وي همچنين اضافه كرد: زمين مورد نياز براي ساخت 305 واحد مسكوني جديد نيز تامين شده است كه طراحي آن امسال انجام مي‌شود و عمليات اجرايي آن از سال آينده آغاز خواهد شد.

مديركل بنياد مسكن انقلاب اسلامي استان يزد همچنين در حاشيه بازديد از پروژه 96 واحدي رز انجمن خيرين مسكن‌ساز استان يزد گفت: تاكنون ساخت 640 واحد مسكوني خيري در استان آغاز شده كه يك پروژه 64 واحدي و يك پروژه 30 واحدي آن واگذار شده است و اميدواريم پروژه 96 واحدي رز 2 كه از پيشرفت فيزيكي 85 درصدي برخوردار است نيز تا چند ماه آينده آماده بهره‌برداري شود.

وي از واگذاري زمين براي ساخت 1000 واحد مسكن خيري در استان خبر داد و افزود: هم اكنون با قريب به 15 خير در استان براي ساخت مسكن براي محرومان در حال همكاري هستيم.

او در ادامه به آغاز عمليات ساخت 3765 واحد مسكن مهر در شهرهاي زير 25 هزار نفر جعميت استان اشاره كرد افزود: تاكنون تعداد 2920 واحد مسكن مهر در شهرهاي استان به بهره‌برداري رسيده است.

وي افزود: بيشتر واحدهاي مسكن مهر به صورت تعاوني و يكسري نيز به صورت خود مالكين در حال ساخت است.

كشاورز ادامه داد: هنوز 1700 واحد مسكن مهر ديگر براي استان در حال طراحي است كه زمين مورد نياز آن از مسكن و شهرسازي تحويل گرفته شده است و متقاضيان آن نيز پالايش شده‌اند.

در ادامه خبرنگاران از پروژه 206 واحدي مسكن مهر شاهديه ديدن كردند و كشاورز در اين خصوص نيز گفت: اين پروژه در زميني به مساحت 50 هكتار با پيشرفت فيزيكي 65 درصد درحال ساخت است كه زير بناي مسكوني آن 24 هزار و 200 مترمربع و زيربناي واحدهاي تجاري، آموزشي و فرهنگي آن به 3000 مترمربع مي‌رسد.

وي ادامه داد: اين پروژه از سال 1389 در دو بخش شمالي و جنوبي با تعداد 110 و 96 واحد در حال اجرا است و اميدواريم امسال تكميل شود و مورد بهره‌برداري قرار گيرد.





يکشنبه|ا|3|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن