تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس فرزندش را ببوسد ، خداوند عزّوجلّ براى او ثواب مى نويسد و هر كسى كه او را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817589881




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سفير ايران در سوريه: فرماندهي مخالفان سوري واحد و در تركيه مستقر است


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: سفير ايران در سوريه: فرماندهي مخالفان سوري واحد و در تركيه مستقر است
سفير ايران در سوريه در مورد آخرين اخبار از سرنوشت ايرانيان ربوده شده در سوريه گفت: ايرانيان ربوده شده در اختيار يك گروه با فرماندهي واحد بود، و اين فرماندهي واحد در تركيه مستقر است.
محمد رئوف شيباني به مهر گفت: طرح كوفي عنان تنها طرح موجود براي حل بحران سوريه نبوده است و قبلا طرح ابتكار عربي مطرح بود كه چون با اهداف طراحان آن مطابقت نداشت خود طراحان يعني عربستان و قطر آن را به هم زدند چون گزارش دابي فرستاده قبلي اتحاديه عرب به سوريه را قبول نداشتند در حاليكه نماينده خودشان بود.
وي ادامه داد: يكي از اهداف آنها اين بود كه ارتش از شهرها بيرون برود و مردم و نيروهاي مسلح جاي آنها را بگيرند كه اين طرح نتيجه نداد چون اكثر مردم با معارضين نبودند و اين يك واقعيت است. خيلي تلاش كردند كه در دمشق و حلب كه مي توانند پايه هاي نظام را بلرزانند مردم را به خيابانها بياورند اما امكانپذير نشد، از طرف ديگر در گزارش دابي آمده بود كه يك گروه مسلح در سوريه حضور دارند و همين گزارش به دولت سوريه مشروعيت داد كه عمليات پاكسازي گسترده اي انجام دهد چون اين براي اولين بار بود كه وجود گروه هاي مسلح به عنوان معارضين تاييد مي شد و بعد از آن عمليات حمص صورت گرفت كه كمر جريان مسلح را شكست.
سفير ايران در سوريه در مورد كمك هاي ايران به مردم اين كشور نيز گفت: كمك هاي ما از طرف هلال احمر ارسال مي شود و بيشتر براي مناطق خسارت ديده بر اثر درگيري ها ارسال مي شود كه شامل دارو، موادغذايي، پوشاك چادر و غيره است تاكنون دو محموله ارسال شده و همچنان در دستور كار است كه بسته به نياز مردم سوريه كمك ها ارسال شود و به زودي يك سري امكانات پزشكي نيز تهيه و ارسال خواهد شد.
وي گفت: برخي جريانات ارسال كمك ها از سوي ايران را به ارسال سلاح تعبير كرده اند. اينها دنبال جوسازي و توجيه رفتار خودشان هستند خودشان مستقيما اقدام به ارسال پول و سلاح براي معارضين مي كنند و براي توجيه اقدام خود ديگران را متهم مي كنند. كمك هاي ما كاملا مشخص است و هم موقع بارگيري و هم موقع تخليه مشخص بود و اين كمك ها به هلال احمر سوريه تحويل شد اگر زودتر مطرح مي كردند پاي بار محموله را باز مي كرديم كه نشان دهيم دارو است، حدود 5 هزار فيلتر دياليز، 15 تن دارو، 20 تا 25 تن چادر و پتو و موادغذايي در كمك هاي ايران بوده كه اگر پاي بار محموله ريويو شود مشخص است بسته هاي بسته هايي نيست كه در آن بتوان سلاح گذاشت.
شيباني در رابطه با نقش عربستان و قطر در تحولات سوريه نيز گفت: اعراب خودشان استراتژي و اراده مشخصي ندارند در يك چارچوب كه با غرب توافق مي كنند حركت مي كنند با اين تفاوت كه غرب زودتر به واقعيت سوريه رسيد چون در اجلاس تونس كشورهاي عربي با برنامه تسليح معارضه رفته بودند در حاليكه غربي ها كاملا با اين طرح مخالف بودند و هم اكنون يك نگراني جدي در اتحاديه عرب وجود دارد كه دو كشور اتحاديه عرب عليه يك كشور عربي موضع علني اسقاط گرفتند.
وي گفت: ما آمادگي داريم به آنها كمك كنيم كه پل هاي پشت سرشان را درست كنند و به تحولات منطقه اي بين المللي برگردند.
شيباني در مورد ايرانيان ربوده شده در سوريه با اعلام اينكه فرماندهي گروگانگيران واحد و در تركيه مستقر است گفت: در مجموع 2 گروه زائران به گروگان گرفته شده اند يعني دو گروه 11 نفره كه با هم مي شوند 22 نفر زائر و 7 مهندس نيز ربوده شدند كه ما تلاش هايي را انجام داديم كه يك گروه 11 نفره آزاد شدند و از گروه دوم نيز 5 نفر آزاد شدند يعني هم اكنون 13 نفر در دست گروه هاي مسلح هستند.
وي گفت: آخرين اطلاعي كه ما داريم اتباع ايراني در خاك سوريه هستند.
شيباني گفت: حدود 2 هفته قبل همه عزيزان سالم بودند اما ارتباط گرفتن خيلي سخت است و ما هم اكنون در تلاش هستيم با كمك كشورهاي منطقه كه بر روي گروه هاي مسلح نفوذ دارند و با آنها در ارتباط هستند بتوانيم اين عزيزان را كه وجه المصالحه گروه هاي مسلح قرار گرفته اند آزاد كنيم.

يکشنبه|ا|3|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن