تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند متعال، به بنده‏اش در هر روز نصيحتى عرضه مى‏كند، كه اگر بپذيرد، خوشبخت و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819849200




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جزئيات جداول جديد حق بيمه و خسارت مالي شخص ثالث


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: جزئيات جداول جديد حق بيمه و خسارت مالي شخص ثالث
در صورتي كه وسيله نقليه باركش براي حمل مواد منفجره به كار رود، 50 درصد و چنانچه براي حمل مواد سوختي مايع و گازي شكل استفاده شود بيست و پنج درصد به حق بيمه مربوط اضافه مي شود.
جزئيات و جداول حق بيمه ساليانه بيمه نامه شخص ثالث انواع وسائل نقليه با پوشش بدني ( ديه) 126 ميليون توماني و تعهدات مالي 31 ميليون و 500 هزار توماني سال 91 اعلام شد.

خبرگزاري مهر جزئيات جداول حداكثر حق بيمه ساليانه بيمه نامه شخص ثالث انواع وسائل نقليه با پوشش بدني ( ديه) 126 مليون توماني و تعهدات مالي 31 ميليون و 500 هزار توماني سال 91 و همچنين گلايه ها و درخواستهاي مردم از شركت هاي بيمه را در يك گزارش ميداني منتشر كرد.

نرخ حق بيمه براي وسايل نقليه سواري با كاربري آژانس، تاكسي، كرايه و مسافركش شخصي درون شهري، 20 درصد و سواري كرايه و مسافركش شخصي برون شهري، 35 درصد و بيشتر از حق بيمه وسايل نقليه سواري مشابه است.

به وسايل نقليه موضوع اين جدول كه متعلق به بيمه گذار بوده و مخصوص جابجايي كاركنان آن باشد يا در صورتي كه متعلق به مراكز آموزشي بودهه و مخصوص حمل و نقل دانش آموزان و دانشجويان باشد و نير وسايل نقله عمومي شهري، 20 درصد تخفيف داده خواهد شد.

در صورتي كه وسيله نقليه باركش براي حمل مواد منفجره به كار رود، 50 درصد و چنانچه براي حمل مواد سوختي مايع و گازي شكل استفاده شود بيست و پنج درصد به حق بيمه مربوط اضافه مي شود.

تعرفه حق بيمه آمبولانس، وسايل نقليه ويژه حمل خون، حمل وسايل راديولوژي و آتش نشاني، با توجه به نوع و ظرفيت آنها بر اساس تعرفه وسايل نقليه مشابه محاسبه خواهد شد.

در مورد وسايل نقليه اي كه براي تعلم رانندگي به كار مي روند، 15 درصد به حق بيمه مربوط اضافه مي شود. چنانچه از سال ساعت وسيله نقليه بيش از 15 سال گذشته باشد به ازاي هر سال مازاد بر 15 سال دو درصد و حداكثر 10 درصد به حق بيمه مربوط اضافه مي شود.

بيمه گر موظف است هنگام صدور بيمه نامه، به ازاي هر بار تخلف حادثه ساز وسيله نقليه كه طبق اعلام پليس راهنمايي و رانندگي در دوره يكساله قبل از دور بيمه نامه صورت گرفته باشد دو درصد و در مجموع 16 درصد به حق بيمه مربوط اضافه نمايد.

براساس مقررات، به حق بيمه هر خودرو 5 درصد بابت ماليات بر ارزش افزوده اضافه مي شود.

يك دارنده خودرو كه براي دريافت الحاقيه بيمه در سال جاري به يكي از مراكز بيمه اي كشور مراجعه كرده بود در گفتگو با خبرنگار مهر، از افزايش هزينه بيمه خودروي خود انتقاد كرد و گفت: افزايش هزينه هاي مربوط به دريافت بيمه نامه هاي جديد ما را با مشكل تامين هزينه آن مواجه كرده است.

در صورتي كه در يك حادثه، شركت بيمه هم خسارت مالي و هم خسارت بدني پرداخت نمايد، اضافه نرخ بالاتر به حق بيمه مربوط اضافه خواهد شد.

در عين حال بررسي هاي ميداني خبرنگار مهر حاكي از گلايه هاي مردم نسبت به بالابودن حق بيمه هاي و نرخ ديه است و نگراني هاي مردم را نسبت به اين موضوع افزايش داده است.

يك دارنده خودرو كه براي دريافت الحاقيه بيمه در سال جاري به يكي از مراكز بيمه اي كشور مراجعه كرده بود در گفتگو با خبرنگار مهر، از افزايش هزينه بيمه خودروي خود انتقاد كرد و گفت: افزايش هزينه هاي مربوط به دريافت بيمه نامه هاي جديد ما را با مشكل تامين هزينه آن مواجه كرده است.

وي با اشاره به اينكه اطلاع رساني مناسبي نيز در اين زمينه صورت نگرفته است، اظهار داشت: فقط در سال گذشته اعلام كردند كه نرخ هاي جديد ديه چقدر شده و قرار است افراد دارنده بيمه نامه از سال 91 با مراجعه دوباره به شعب بيمه اي، الحاقيه جديدي را با دريافت هزينه آن دريافت كنند.

اين مالك خودرو تاكيد كرد: برخي از آشنايان و همكاران وي در مراجعه به دفتر بيمه اي براي دريافت الحاقيه متوجه تغيير مكان آن دفتر شدند و امكان دسترسي به جايي كه در سال گذشته از آن بيمه نامه دريافت كرده اند را ندارند.

به گفته وي، در مراجعه به ساير دفاتر بيمه نيز به آنها اعلام مي شود كه حتما بايد الحاقيه جديد خود را از همان دفتري كه قبلا بيمه نامه را دريافت كرده اند، بگيرند كه خود اين موضوع باعث سردرگمي آنها شده است.

يك دارنده خودروي حمل و نقل عمومي نيز در گفتگو با مهر تصريح كرد: حتي هزينه هاي قبلي بيمه نامه خودرو نيز براي وي بسيار سنگين بوده و آن را به صورت اقساطي پرداخت مي كرد.

وي عنوان كرد: براي دريافت الحاقيه مجبور شده است تا از هزينه هاي ديگر خود بزند و پول آن را براي دريافت الحاقيه به شعبه بيمه بياورد.

مراجعه كنندگان ديگري نيز به خبرنگار مهر گفت: درصدهاي تخفيف عدم خسارت نسبت به حق بيمه متعلقه در مقايسه با درصد افزايش حق بيمه بر اساس نوع و تعداد خسارت قابل مقايسه نيست و نوعي اجحاف در حق بيمه گذاران است.

به صورت كلي عدم اطلاع رساني شفاف شركتهاي بيمه اي در زمينه افزايش مبالغ و تعرفه هاي جديد و اينكه دارندگان بيمه نامه ها چگونه و در چه زماني براي دريافت الحاقيه ها به شعب بيمه اي مراجعه كنند، باعث سردرگمي مردم شده است.

با وجود اينكه در روزهاي پاياني فروردين ماه قرار داريم، هنوز بسياري از دارندگان بيمه نامه هاي خودرو نسبت به دريافت الحاقيه هاي جديد اقدام نكرده اند كه اين موضوع به ضعف اطلاع رساني، جدي نگرفتن مالكان خودرو و همچنين سنگين بودن هزينه ها بر مي‌گردد.

شنبه|ا|26|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 180]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن