تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هرچیز بهاری دارد و بهار قرآن ماه رمضان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817034848




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ارزش معاملات فرابورس به ۱۰۴ ميليارد ريال رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:ابرار: ارزش معاملات فرابورس به ۱۰۴ ميليارد ريال رسيد
ارزش معاملات بازارهاى فرابورس ايران، با جابجايى ۱۸ ميليون اوراق بهادار به ۱۰۴ ميليارد ريال رسيد.به گزارش سنا، بيشترين حجم معاملات را در بازارهاى اول و دوم فرابورس، ذوب آهن اصفهان در بازار دوم با جابجايى ۱۲‎/۹ ميليون سهم و نرخ ۱۷۹۶ ريال از آن خود كرد. كمترين حجم معاملات را شركت كويرتاير در بازار اول با خريد و فروش ۳۳۶۵ سهم و نرخ ۱۴۴۶ ريال داشت. بيشترين افزايش قيمت را گسترش سرمايه گذارى ايرانيان در بازار اول فرابورس ايران با افزايش قيمت ۵ درصد و با نرخ ۳۲۲۰ ريال كسب كرد و همچنين بيشترين كاهش قيمت را ذوب آهن اصفهان در بازار اول فرابورس با كاهش قيمت ۴‎/۵ درصد و نرخ ۱۷۹۶ ريال در سيستم معاملاتى ديروز ثبت كرد.
حجم معاملات در بازار ابزارهاى نوين مالى
در بازار ابزارهاى نوين مالى، بيشترين حجم معاملات را اوراق اجاره سامان با جابجايى ۱۰ هزار و ۴۷۰ برگه داشت. حجم اوراق ديگر به ترتيب ۱۳۰۰ برگه اجاره ماهان، ۹۵۸۰ اجاره اميد، ۴۴۶۰ برگه اجاره ماهان،۲ ۸۶۰ برگه مشاركت مسكن مهر ، ۳۴۳۰ برگه مشاركت نارنجستان و ۱۰برگه مشاركت توسعه به قيمت هر برگه يك ميليون ريال جابجا شد.
تمديد مهلت استفاده از حق تقدم استفاده نشده شركت بيمه نوين
مهلت استفاده از حق تقدم استفاده نشده خريد سهام شركت بيمه نوين، به مدت ۱۵ روز، تا چهارشنبه ۳۰ فروردين تمديد شد.
۱۹ فروردين شروع عرضه هاى خصوصى سازى در فرابورس
مدير بازار فرابورس ايران گفت: سازمان خصوصى سازى بلوك ۱۰۰ درصدى شركت ساختمان و خدمات نوساز و همچنين بلوك ۱۹‎/۷۷ درصدى پتروشيمى لردگان را، شنبه ۱۹ فروردين در بازار سوم فرابورس ايران عرضه مى كند.
هامونى با اعلام اين خبر افزود: تعداد سهام مورد عرضه شركت ساختمان و خدمات نوساز۲۴۰ هزار سهم معادل ۱۰۰ درصد از سهام اين شركت كه قيمت پايه هر سهم آن يك ميليون و ۴۸۸ هزار و ۹۹۴ريال و قيمت كل آن ۳۵۷ ميليارد و ۳۵۸ ميليون و ۵۶۰ هزار ريال است. پتروشيمى لردگان نيز با تعداد ۱۴۸ ميليون و ۸۰۳ هزار و ۱۲ سهم كه معادل ۱۹‎/۷۷ درصد از كل سهام است و قيمت پايه سهم هزار و ۷۲۸ ريال و قيمت كل ۲۵۷ ميليارد و ۱۳۱ ميليون و ۶۰۴ هزار و ۷۳۶ ريال تعيين شده است.هامونى با اشاره به اينكه عرضه ها به صورت يكجا و با شرايط نقد و اقساط در بازار سوم فرابورس است گفت: حداقل پيش پرداخت نقدى براى شركت ساختمان و خدمات نوساز ۲۰ درصد و مابقى به صورت اقساط ۵ ساله است. پيش پرداخت نقدى پتروشيمى لردگان نيز ۱۵ درصد و مابقى به صورت اقساط ۶ ساله تعيين شده است.
مدير بازار فرابورس در خصوص فعاليت اين دو شركت توضيح داد: زمينه فعاليت شركت ساختمان و خدمات نوساز با سرمايه ۱۲ميليارد ريال، انجام امور ساختمانى، خريد و فروش اموال منقول و غير منقول به منظور فوق و ايجاد و نگهدارى واحدهاى مسكونى تجارى، ادارى و ارائه سرويس هاى خدماتى تعميراتى و مديريت انجام امور هتلدارى و تشريفات و كليه خدمات رفاهى مرتبط است. پتروشيمى لردگان نيز در زمينه احداث و راه اندازى و بهره بردارى مجتمع هاى پتروشيمى و كارخانه هاى صنعتى به منظور توليد، بازاريابى مجاز، فروش و صدور محصولات پتروشيمى فعاليت دارد.
وى يادآورشد: كارگزاران خريدار در صورتى مجاز به ورود سفارش خريد به سامانه معاملاتى هستند كه ۳ درصد از ارزش سهام موضوع معامله كه براى شركت ساختمان و خدمات نوساز معادل۱۰ ميليارد و ۷۲۰ ميليون و ۷۵۶ هزار و ۸۰۰ ريال و براى شركت پتروشيمى لردگان ۷ ميليارد و ۷۱۳ ميليون و ۹۴۸ هزار و ۱۴۲ ريال است از مشترى دريافت و به عنوان سپرده حضور در رقابت به حساب شركت سپرده گذارى واريز و يا به اين شركت تحويل داده و تاييديه شركت مربوطه را به مديريت بازار فرابورس ايران ارائه كنند.
وى در مورد شركت ساختمان و خدمات نوساز تاكيد كرد: به استناد مصوبه هيات واگذارى زمين و ساختمان هاى شركت واقع در تهران از دارايى هاى شركت خارج شده و در ارزش گذارى سهام منظور نشده است. همچنين شركت بابت بدهى موضوع ۴۰ درصد سود ابرازى سهم دولت (مواد قانونى بودجه سنوات قبل) مبلغ ۱۹۳ ميليارد و ۵۴۴ ميليون و ۲۸۱ هزار و ۵۹۶ ريال به خزانه دارى كل كشور بدهكار است و در اين خصوص ملك واقع در تبريز (پاركينگ جنب هتل گسترش) در وثيقه دولت (خزانه دارى كل كشور) است.
مدير بازار فرابورس ايران در مورد پتروشيمى لردگان تصريح كرد: با توجه به درج نماد معاملاتى اين شركت در فهرست نرخ هاى بازار پايه فرابورس ايران تمامى مدارك و مستندات شركت مذكور در وب سايت رسمى كدال قابل دسترسى است. همچنين براى اطلاع گزارش ارزيابى و كارشناسى تعيين قيمت پايه سهام شركت، تهيه شده در شهريور ماه ،۱۳۹۰ در سايت رسمى فرابورس ايران بخش بازار سوم موجود است.
آغاز واگذارى هاى شركت ملى گاز در فرابورس ايران
سازمان خصوصى سازى۱۰۰ درصد از سهام شركت خدمات غير صنعتى گاز ايران را ۲۰ فروردين از طريق بازار سوم فرابورس عرضه مى كند.
به گزارش ايسنا، حسن محمدتبار،معاون نظارت و عمليات فرابورس با اعلام اين خبر گفت: تعداد سهام مورد عرضه شركت خدمات غير صنعتى گاز ايران هزار سهم، كه تعداد ۵۰ سهم از آن ترجيحى است و قيمت پايه هر سهم آن ۴ ميليون و ۱۷ هزار و ۸۷۶ ريال و ارزش كل آن ۴ ميليارد و ۱۷ ميليون و ۸۷۶ هزار ريال تعيين شده است.
محمدتبار يادآور شد: عرضه به صورت يكجا و در بازار سوم و با شرايط نقد است و مهلت پرداخت حصه نقدى و ارائه فرم خارج از پاياپاى حداكثر ۹ روز كارى سازمان خصوصى سازى از تاريخ انجام معامله است.
وى در خصوص فعاليت اين شركت ۱۰۰ ميليون ريالى توضيح داد: زمينه فعاليت شركت خدمات غير صنعتى گاز ايران كه سهامدار عمده آن شركت ملى گاز ايران است حفظ و نگهدارى، احداث و توسعه منازل سازمانى و اماكن تفريحى، فرهنگى براى كاركنان و خانوادهآهاى آنان، احداث و توسعه فضاى سبز و زيبا سازى است.
محمدتبار تصريح كرد: كارگزاران خريدار در صورتى مجاز به ورود سفارش خريد به سامانه معاملاتى هستند كه ۳ درصد از ارزش سهام موضوع معامله كه معادل ۱۲۰ ميليون و ۵۳۶ هزار و ۲۸۰ ريال است به صورت نقد و يا ضمانت نامه بانكى بدون قيد و شرط از مشترى دريافت و به عنوان سپرده حضور در رقابت به حساب شركت سپرده گذارى مركزى واريز و يا به اين شركت تحويل داده و تاييديه شركت مربوطه را به مديريت بازار فرابورس ايران ارائه كنند.
وى در مورد شركت خدمات غير صنعتى گاز ايران تاكيد كرد: با توجه به تغيير فعاليت شركت و انتقال خدمات صنعتى به شركت گاز پارس جنوبى كليه اموال منقول و غير منقول شركت در اختيار و استفاده مجتمع مذكور قرار گرفته است و بر اساس مصوبات شركت مقرر شده است تا پايان سال جارى بخش قابل توجهى از دارايى هاى ثابت نيز انتقال يابد، تنها ۵ ميليارد ريال از دارايى هاى ثابت باقى بماند. وى ادامه داد: خريدار يا خريداران سهام شركت متعهد مى شوند به نسبت سهام خريدارى، جانشين صادركنندگان دولتى ضمانت نامه ها شوند و آزاد سازى سهام واگذار شده منوط به انجام تسويه حساب بدهى هاى شركت به نسبت سهام واگذار شده به شركت مادر تخصصى و سيستم بانكى اعم از دولتى و غير دولتى، صندوق ذخيره ارزى و خزانه حسب مورد، منعكس در صورتآهاى مالى مبناى ارزيابى سهام شركت خواهد بود.وى در پايان افزود: چنانچه خريداران سهام كنترلى در زمان امضاى قرارداد واگذارى شرايطى از جمله انجام اقداماتى نظير سرمايه گذارى جديد، ارتقاى كارايى و بهره ورى، تداوم توليد و ارتقاى فناورى و تثبيت سطح اشتغال در بنگاه مورد واگذارى را بپذيرند، در صورت احراز شرايط از تخفيفات موضوع دستور العمل نحوه اخذ تعهدات، درج شروط و اعطاى تخفيفات هيات واگذارى برخوردار خواهند شد.

چهارشنبه|ا|16|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابرار]
[مشاهده در: www.abrarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن