تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 3 مهر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818054220




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آخرين اخطار به كيوسكهاي روزنامه فروشي/كيوسكهاي جديد سال آينده مي‌آيند


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: آخرين اخطار به كيوسكهاي روزنامه فروشي/كيوسكهاي جديد سال آينده مي‌آيند
مدتهاست كه طرح ساماندهي كيوسكهاي مطبوعاتي از سوي مديريت شهري دنبال مي شود اما هر بار با مقاومت كيوسكداران مواجه مي شود و چند ماهي اين پرونده به تاخير مي افتد تا دوباره يكي از مسئولان شهري خبر از به جريان افتادن اين پرونده بدهد.
هموطن آنلاين _ طرح ساماندهي كيوسكهاي مطبوعاتي قرار است سال آينده اجرا شود. اين درحالي است كه نماينده اتحاديه روزنامه فروشان به دليل عدم مشورت و برآورده نشدن درخواستهاي دكه‌داران مخالف اين طرح است اما اين بار مديريت شهري تهديد كرده دكه‌هاي متخلف جمع‌آوري مي‌شوند.
مدتهاست كه طرح ساماندهي كيوسكهاي مطبوعاتي از سوي مديريت شهري دنبال مي شود اما هر بار با مقاومت كيوسكداران مواجه مي شود و چند ماهي اين پرونده به تاخير مي افتد تا دوباره يكي از مسئولان شهري خبر از به جريان افتادن اين پرونده بدهد.
نخستين بار اواخر سال 86 طرح ساماندهي كيوسك هاي مطبوعاتي از سوي شركت ساماندهي مشاغل مطرح شد. مشكل اصلي اشغال پياده روها و نبود مكان كافي براي قرار دادن نشريات بود. همچنين براي امنيت بيشتر و جلوگيري از هر گونه تخلف كيوسك هاي جديد به گونه اي طراحي شد كه پليس بتواند به راحتي درون آنها را مشاهده كند.
كيوسك هاي جديد اما يكسال بعد به شهر آمدند آن هم تنها يك روز ميهمان پايتخت بودند. كيوسك دارن ازهمه جا بي خبر وقتي با پيكره جديد كيوسك هاي مطبوعاتي در خيابان انقلاب روبرو شدند آن را به آتش كشيدند و مقابله ساختمان شهرداري تحصن كردند. آن سال قرار بود 200 كيوسك جديد به جاي كيوسك هاي قديمي در شهر نصب شود اما سال تمام شد و خبري از تغييرات نشد.
اما طرح ساماندهي كيوسكها تابستان سال گذشته با طراحي سه مدل جدي كيوسك دوباره كليد خورد. كمال عليپور، مدير عامل شركت ساماندهي صنايع و مشاغل شهر معتقد بود:اين كيوسكها به گونه‌اي طراحي شده كه تنها امكان عرضه مطبوعات و محصولات فرهنگي در آن باشد و كيوسك روزنامه‌فروشي به هويت اصلي خود برگردد.
قرار بود 10كيوسك‌هاي جديد، به طور پايلوت در نقاط مختلف شهر تهران نصب شود تا تمامي كيوسك‌داران آن را مشاهده كرده و به تدريج تمامي يكهزار و 200 كيوسك شهر تهران ساماندهي شود اما اين اتفاق باز هم نيفتاد. ولي اين سه كيوسك كه در پارك شهر نصب شده بود تنها با حضور معاون شهردار رونمايي شد و هنوز هم خبري از اين مدل هاي جديد در شهر نيست.
رئيس شركت ساماندهي مشاغل شهرداري تهران درباره جزئيات اين كيوسك ها مي گويد: اين كيوسكها مجهز به ال سي دي جهت تبليغات هستند. او با اشاره به ممنوعيت فروش سيگار كيوسكهاي روزنامه فروشي ادامه مي دهد: اتحاديه كيوسك داران مطبوعاتي نگران كاهش در آمدهاي ناشي از فروش سيگار بودند كه با رايزنيهايي كه انجام شد كيوسكهاي جديد به ال سي دي براي تبليغات مجهز شدند. همچنين امكان نصب تبليغات در پشت بام اين كيوسكها نيز وجود دارد.
حسين فكري، عضو هيات مديره اتحاديه روزنامه فروشان در گفتگو با خبرنگارمهر درباره دلايل مخالفت هاي هم صنفي هايش نسبت به تغيير شكل كيوسك ها مي گويد: براي اين تغيير هيچ نظري از ما خواسته نمي شود در صورتي كه مديريت شهري بايد بيشترين تعامل را با ما داشته باشد.
وي ادامه مي دهد: به تازگي به ما گفته شده است كيوسكهاي جديد را در ساختمان جديد گذاشته اند و ما مي توانيم با مراجعه به آنجا آن را مشاهده كرده و نظر خودمان را بدهيم. اما اين نگاه يك طرفه و دستوري جواب نمي دهد همانطور كه تاكنون جواب نداده و شكست خورده است.
فكري اضافه مي كند: شهرداري بايد صادقانه با ما مطرح كند كه چه سياستي را از اين ساماندهي دنبال مي كند. ما نيز بايد از پشت پرده اين تغيير آگاه باشيم.
او با بيان اين كه دركيوسك هاي جديد ديوار بلندي براي تبليغات پيش بيني شده است مي گويد: بايد نحوه پرداختهاي اين تبليغات مشخص شود و شايد با درآمدهاي حاصل از تبليغات بتوان از فروش مواد دخاني صرف نظر كرد. اما در حال حاضر كه 80 درصد درآمدهاي ما حاصل از فروش دخانيات است نمي توان آن را ممنوع كرد.
فكري ادامه مي دهد: فروش نشريات درآمدي ندارد ما حتي نمي توانيم كرايه هاي اين دكه ها را بدهيم.
اما معاون خدمات شهري شهرداري تهران بر خلاف سخنان فكري مي گويد: در طراحي كيوسك هاي جديد با اتحاديه تعامل داشته ايم و قرار است با نظر آنها ايرادات اصلاح شود.
او تاكيد مي كند: مديريت شهري اين بار در ساماندهي كيوسكها مصمم است و در صورتي كه كيوسك داران تخلف هاي خود ادامه دهند پرونده قضايي تشكيل مي دهد و كيوسك هاي متخلف را جمع آوري مي كند.
حسين كلخوراني مي گويد: تنها روزنامه فروش هايي مي توانند كيوسك جديد بگيرند كه تخلف نكرده باشند و متخلفان شامل حال طرح ساماندهي نمي شوند.
به هرحال سالهاست قرار است پياده روهاي پايتخت شاهد كيوسك هاي زيبا باشد و نشريات تا نيمه پياده رو روي زمين چيده نشوند. اما عدم تعامل ميان اتحاديه و معاون خدمات شهري سبب شده اين طرح سالها بلاتكليف باقي بماند.

شنبه|ا|20|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن