تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):از شوخی (بی مورد) بپرهیز، زیرا که شوخی نور ایمان تو را می برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817151806




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بي‌اعتنايي مرغ‌فروشان به مصوبه تنظيم بازار


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: بي‌اعتنايي مرغ‌فروشان به مصوبه تنظيم بازار
سرويس اقتصادي: تهديد دولت براي برخورد با گرانفروشي در ماههاي اخير به قدري كم تأثير شده است كه تقريباً اغلب توليد‌كنندگان و كسبه به آن توجهي ندارند.

به گزارش خبرنگار ما در بحبوحة تهديدهاي مكرر سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليد‌كنندگان نسبت به تخطي از قيمت‌هاي مصوب و به دنبال افزايش قابل توجه قيمت گوشت مرغ در سطح شهر، ستاد تنظيم بازار هفته گذشته در اطلاعيه‌اي اعلام كرد تا اطلاع ثانوي قيمت هركيلو گوشت مرغ منجمد ذخيره‌سازي شده حداكثر 3100تومان و قيمت هر كيلو گوشت تازه مرغ 3900 تومان تعيين شده است و هيچ فروشنده‌اي حق عرضه گوشت مرغ به مصرف‌كنندگان با قيمتي بيشتر از نرخهاي اعلام شده را ندارد. ستاد تنظيم بازار همچنين به مانند تمامي هشدارهاي قبلي خود درباره گرانفروشي ساير اقلام و مايحتاج عمومي از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف از قيمت‌هاي تعيين شده، موارد گرانفروشي را به سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليد‌كنندگان با شماره تلفن 124 گزارش دهند. با اين حال گزارش‌هاي دريافتي از سطح شهر حاكي است قيمت گوشت تازه مرغ در واحدهاي صنفي ظرف دو روز گذشته رو به افزايش گذاشته است و كمتر از هر كيلو 4200 تومان نيست.

ديروز قيمت هر كيلو مرغ در فروشگاههاي مواد پروتئيني تهران بين 4200 تا 4700 تومان بود و فروشندگان بدون هراس از برخورد سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان مرغ را حداقل 300تومان گرانتر از قيمت‌هاي تعيين شده ستاد تنظيم بازار عرضه مي‌كردند. يكي از كسبه سطح شهر در پاسخ به علت اين قيمت‌گذاري به خبرنگار ما گفت: كساني كه مرغ را كيلوئي 3900 تومان نرخگذاري مي‌كنند، اول بايد به همان قيمت مرغ را به ما تحويل دهند، بعد ادعا كنند فروش مرغ به قيمت بالاتر گرانفروشي است. وي گفت: وقتي گوشت مرغ را از عمده فروش كيلوئي 4100 تومان مي‌خرم، چطورمي‌توانم كيلوئي 3900 تومان بفروشم.

كسبه ديگري در حوالي خيابان انقلاب به خبرنگار ما گفت: گوشت مرغ ظرف روزهاي اخير مدام گران شده و اطلاعيه‌هاي دولتي هم هيچ تاثيري در جلوگيري از رشد قيمت‌ها نداشته است.

مديرعامل اتحاديه سراسري مرغداران گوشتي كشور هم روز گذشته افزايش يكباره خوراك طيور را به عنوان عامل اصلي گران شدن گوشت مرغ در بازار ذكر كرد و افزود: اكنون هر كيلو مرغ زنده درب مرغداري كيلوئي 2900 تومان قيمت دارد كه با احتساب هزينه كشتار و توزيع در سطح شهر، قيمت هركيلو گوشت تازه مرغ در بازار نبايد بيشتر از 3900 تومان باشد. با وجود اين ادعاي مديرعامل اتحاديه سراسري مرغداران گوشتي گزارش‌هاي دريافتي از سطح شهر نشان مي‌دهد كه مرغ‌فروشان، گوشت مرغ را حداقل كيلوئي 4000تا 4100تومان از وسايل نقليه يخچال‌دار خريداري مي‌كنند.

علاوه بر اين قيمت هر كيلو گوشت مرغ تازه بسته‌بندي شده در شركت‌هاي معتبر مواد پروتئيني كمتر از 4700 تومان نيست. ديروز در اغلب فروشگاههاي زنجيره‌اي هر بسته 900 گرمي گوشت تازه مرغ بين 4350 تا 4500 تومان قيمت داشت.

در فروشگاههاي سطح شهر هم قيمت ران و سينه مرغ به كيلوئي 8300 تا 9500 تومان رسيده كه حداقل 2500 تومان بالاتر از قيمت‌هاي مشابه در بهمن گذشته است. از سوي ديگر قائم مقام معاونت بازرگاني داخلي وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با مهر با اشاره به شيوه جديد احتكار موادغذايي و كالاهاي اساسي گفت: به تازگي چند خانه متروكه كه محل جمع‌آوري كالاهاي اساسي اعم از گوشت مرغ شده بود، كشف شده است. به گفته وي، دو منزل در منطقه مركزي تهران مورد بازرسي قرار گرفته‌اند كه در آن، مقادير متنابهي از اقلام اساسي از جمله گوشت قرمز و گوشت مرغ ذخيره شده بود، بنابر اين اگر مردم اطلاعي در رابطه با چنين منازلي دارند، حتماً مراتب را با شماره تلفن 124 در ميان گذارند.

مدرس خياباني تاكيد كرد: دولت اجازه نخواهد داد كه سودجويان، جو ناآرامي را براي بازار كالاهاي اساسي ايجاد كنند و بر اين اساس، در حوزه تامين و توزيع كالا، كنترل و نظارت‌هاي لازم صورت خواهد گرفت.

عضو ستاد تنظيم بازار گفت: دولت با سوداگري در مورد كالاهاي اساسي با شدت برخورد مي‌كند و بازرسان سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان، بازرسي اصناف، بازرسان افتخاري و بازرسان سازمانهاي صنعت، معدن و تجارت در كنار گشتهاي سيار تعزيرات، به كنترل بازار خواهد پرداخت.





يکشنبه|ا|14|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن