تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، كليد وضو و كليد هر چيزى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816947043




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديركل آموزش و پرورش استان اردبيل خبر دادبرگزاري آزمون ورودي مدارس استعدادهاي درخشان در اردبيلخبرگزاري فارس: مدير كل آموزش و پرورش استان اردبيل از برگزاري آزمون ورودي مدارس استعدادهاي درخشان همزمان با سراسر كشور در اردبيل خبر داد.


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مديركل آموزش و پرورش استان اردبيل خبر دادبرگزاري آزمون ورودي مدارس استعدادهاي درخشان در اردبيلخبرگزاري فارس: مدير كل آموزش و پرورش استان اردبيل از برگزاري آزمون ورودي مدارس استعدادهاي درخشان همزمان با سراسر كشور در اردبيل خبر داد.
خبرگزاري فارس: مدير كل آموزش و پرورش استان اردبيل از برگزاري آزمون ورودي مدارس استعدادهاي درخشان همزمان با سراسر كشور در اردبيل خبر داد.


به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، احمد محمود‌زاده صبح امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: ثبت نام داوطلبان آزمون استعدادهاي درخشان از 20 اسفند ماه سال جاري تا پايان فروردين ماه سال 91 و در مدارس راهنمايي و تحصيلي براي دوره راهنمايي و مدارس متوسطه انجام خواهد شد.

وي گفت: آزمون ورودي مدارس استعدادهاي درخشان و نمونه دولتي براي پايه‌هاي راهنمايي، دبيرستان و هنرستان‌هاي نمونه دولتي با يك آزمون راس ساعت 9 صبح روز جمعه 2/4/1391 به صورت همزمان در سراسر كشور انجام خواهد شد.

اين مسئول در بخش ديگري از سخنان خود منابع آزمون دوره راهنمايي را در استعدادهاي درخشان شامل دروس قرآن و تعليمات ديني با 10 سئوال و ضريب دو، ادبيات فارسي 10 سئوال با ضريب دو، عربي پنج سئوال با ضريب يك، علوم اجتماعي شامل تاريخ، جغرافي و اجتماعي 10 سئوال با ضريب يك، زبان انگليسي 10 سئوال با ضريب يك، حرفه و فن پنج سئوال با ضريب يك، علوم تجربي 20 سئوال با ضريب دو و رياضي 30 سئوال با ضريب سه اعلام كرد.

محمودزاده خاطرنشان كرد: براي دوره راهنمايي 100 سئوال با 100 دقيقه زمان پاسخگويي در نظر گرفته شده است.

وي يادآور شد؛ سئوالات چهار گزينه‌اي خواهد بود و محتواي سئوالات از كتاب‌هاي دوره اول راهنمايي طرح مي‌شود.

مديركل آموزش و پرورش استان اردبيل با يادآوري اينكه آزمون داراي نمره منفي است نيز خواهد بود تصريح كرد: اگر اهل تسنن نيز در بين شركت‌كنندگان وجود داشته باشد آزمون درس تعليمات ديني از موضوعات مشترك كتاب‌ها طرح سئوال خواهد شد.

محمودزاده كيفيت آزمون متوسطه را نيز يادآور شد و اضافه كرد: در بخش متوسطه اين آزمون قرآن و تعليمات ديني 10 سئوال با ضريب يك، ادبيات فارسي 10 سئوال با ضريب دو، عربي هشت سئوال با ضريب يك، علوم اجتماعي شامل تاريخ، جغرافيا و اجتماعي 10 سئوال با ضريب 1، زبان انگليسي هفت سئوال با ضريب يك، حرفه و فن پنج سئوال ضريب يك، علوم تجربي 20 سئوال ضريب دو و رياضي 30 سئوال با ضريب سه طرح خواهد شد.

وي خاطرنشان كرد: براي دوره متوسطه نيز 100 سئوال به صورت چهار گزينه‌اي و داراي امتياز منفي در 120 دقيقه طراحي شده است.

دبير شوراي آموزش و پرورش استان اردبيل در ادامه سخنان خود اظهار داشت: 20 درصد سوالات از كتاب‌هاي اول راهنمايي 89-88 ، 20 درصد از دوم راهنمايي 90-89 و 60 درصد نيز سوم راهنمايي 91-90 براي ورود به دوره متوسطه خواهد بود.

محمودزاده گفت: دانش‌آموزي كه داوطلب شركت در آزمون استعدادهاي درخشان است در هر شهري مايل به آزمون باشد در همان شهر پذيرش شده و انتقال و جابه‌جايي در سال اول مدارس استعدادهاي درخشان ممنوع است.

وي همچنين از اعطاي فرصتي براي دو قلو‌ها نيز در اين آزمون خبر داد و اضافه كرد: در صورت شركت دوقلو‌ها و پذيرش يكي از آنها ديگري به شرط كسب حداقل 80 درصد نمره فضلي آخرين فرد پذيرفته شده مي‌تواند در همان مركز استعدادهاي درخشان و در مازاد ظرفيت ثبت نام كند.

مدير كل آموزش و پرورش استان اردبيل در ادامه بيان داشت: ستاد آزمون‌ استعدادهاي درخشان به رياست مديركل و همكاري 13 اداره نواحي و مناطق تشكيل و كم و كيف آزمون اطلاع‌رساني خواهد شد.

محمودزاده سهميه‌بندي اين آزمون را نيز يادآور شد و گفت: 10 درصد از ظرفيت پذيرش اين مدارس براي ايثارگران در نظر گرفته شده و اولويت اول فرزندان شاهد هستند.

وي الويت دوم را فرزندان جانبازان 50 درصد به بالا و آزادگان با بيش از سه سال سابقه اسارت، اولويت سوم فرزندان جانبازان 25 تا 49 درصد و آزادگان با بيش از شش ماه سابقه اسارت و اولويت چهارم را فرزندان جانباز 25 درصد و آزادگان با كمتر از شش ماه اسارت اعلام كرد.

اين مسئول تصريح كرد: پذيرش در مدارس نمونه دولتي طبق 50 درصد نمره آزمون و 50 درصد معدل كتبي در نظر گرفته خواهد شد.

محمودزاده دستور‌العمل آزمون ورودي استعدادهاي درخشان را نيز يادآور شد و گفت: امسال در دوره اول راهنمايي پذيرش نداريم اما براي ورود به پايه دوم راهنمايي مدارس استعدادهاي درخشان معدل 19 و مدارس نمونه دولتي معدل 16 لحاظ خواهد شد.

وي همچنين ادامه داد: در دوره متوسطه نيز براي ورود به دبيرستان‌هاي استعدادهاي درخشان معدل كتبي 19 و مدارس نمونه دولتي معدل كتبي 15 را لحاظ كرده‌ايم.

مدير ‌كل آموزش و پرورش در بخش ديگري از سخنان خود خاطرنشان كرد: آموزش و پرورش استان در كلان قضيه و در حوزه‌هاي اجرايي و سياست‌گذاري تلاش مي‌كند تا در تحقق سند تحول بنيادين ايفاي نقش كند كه در همين راستا بحث ارتقاي كيفيت آموزشي را در صدر برنامه‌هاي خود قرار داده است.

محمودزاده تشكيل 59 قطب آموزشي در استان را يادآور شد و گفت: اين قطب‌هاي آموزشي تاثير بسيار مناسبي بر كيفيت آموزش داشت كه انتظار داريم امسال نيز در بحث كنكور شاهد تغيير و ارتقاي درجه استان باشيم.

وي افزايش مدارس استعدادهاي درخشان، نمونه دولتي و مدارس شاهد را نيز يادآور شد و بيان داشت: در بحث استعدادهاي درخشان تا سال تحصيلي 89-90 چهار مركز راهنمايي و چهار مركز متوسطه در شهرهاي اردبيل و مشگين‌شهر داشتيم كه در سال جاري با ارتقاي اين مراكز شاهد بهبود كيفيت آموزشي استان هستيم.

محمودزاده از پيش‌بيني افزايش هشت مدرسه استعدادهاي درخشان و اخذ مجوز براي اين مدارس نيز خبر داد و گفت: دو مدرسه در پارس‌آباد ، دو مدرسه در خلخال، دو مدرسه در گرمي و دو مدرسه نيز در نواحي يك و دو اردبيل طبق ابلاغ رسمي وزارت آموزش و پرورش اخذ مجوز شده است.

مدير‌ كل آموزش و پرورش استان اردبيل به افزايش ظرفيت تمامي مدارس استعدادهاي درخشان نيز اشاره كرد و افزود: در سال جاري ما شاهد افزايش پذيرش 90 نفر در هر يك از اين مدارس هستيم كه اين تعداد از دانش‌آموزان هم در مقطع دخترانه و هم در مقاطع پسرانه تحصيل مي‌كنند.

وي گفت:

انتهاي پيام/صا10

پنجشنبه|ا|4|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 215]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن