تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 2 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار خدا اندیشیدن است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817802750




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كوتاه از انتخابات


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: كوتاه از انتخابات
بيانيه مشترك آيت الله مهدوي كني و يزدي درباره انتخابات
جامعه روحانيت مبارز و جامعه مدرسين حوزه علميه قم با صدور بيانيه اي از تمامي كساني كه زمينه وحدت و همگرايي اصولگرايان را فراهم كردند تا به يك فهرست مشترك تحت عنوان جبهه متحد اصولگرايي برسند، تشكر و اعلام كرد كه ما در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي فقط از اين فهرست حمايت مي كنيم . بخشي از اين بيانيه به شرح ذيل است :
« جامعه مدرسين حوزه علميه قم و روحانيت مبارز تهران چندي پيش با انتشار بيانيه 8 ماده اي منشور اصولگرايي گروه ها، افراد و جريان هاي اصولگرايي را دعوت به همگرايي و وحدت كردند. صدور اين بيانيه براي انجام تكليف الهي و اعلام حضور در صحنه سياسي بود. ما در اين منشور بر پايبندي برمبناي انقلاب اسلامي و نيز اصول لايتغير نظام اسلامي پا مي فشاريم.
ساده زيستي، پرهيز از تجمل گرايي و اشراف گرايي و توجه ويژه به اقشار محروم و ضعيف مبارزه با فساد و اجراي عدالت تاكيد كرديم.
ما بر دشمن شناسي، استكبار ستيزي استقلال طلبي و موضع گيري صريح در برابر فتنه گران اصرار ورزيديم، لذا براي احزاب و گروه هاي شخصيت هاي ملي و ديني به نداي دعوت ما پاسخ مثبت داده و ما جبهه متحد اصولگرايي را تشكيل داديم. جبهه متحد اصولگرايان با يك ساز و كار حقوق تعريف شده موضوع سياست هاي حضور در انتخابات و مسئله ارائه فهرست انتخاباتي را در دستور كار قرار داد.
پس از ماه ها بررسي اينك اصولگرايي قطعي ارائه شده است. اين فهرست محصول عقل جمعي و اضلاع تشكيل دهنده جبهه مي باشد. لذا جامعتين جمع بندي ديدگاه هاي اضلاغ اصولگرايي را كه در فهرست تبلور يافته است تاييد مي نمايد و در تهران و شهرستان ها به اين فهرست به طور كامل راي خواهد داد.
جامعه روحانيت مبارز و جامعه مدرسين حوزه علميه قم از تمامي كساني كه زمينه وحدت و همگرايي اصولگرايان را فراهم كردند تا به يك فهرست مشترك تحت عنوان جبهه متحد اصوگرايي برسند تشكر مي كند. لذا ما در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي فقط از اين فهرست حمايت مي كنيم و انشاالله در ايام تبليغات انتخابات نكاتي را در خصوص ويژگي ها و مختصات فهرست جبهه متحد اصولگرايي به سمع مردم عزيز خواهد رساند.»
محمدرضا مهدوي كني دبيركل جامعه روحانيت مبارز
محمد يزدي رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم
جبهه متحد سامانه وحدت جبهه انقلاب است
رئيس ستاد انتخاباتي جبهه متحد اصولگرايان گفت:اين جبهه يك سامانه وحدت است و مجموعه اصولگرايان و سلايق مختلف در اين سامانه وحدت گرد هم آمده اند و تلاش مي كنند تا جبهه انقلاب را تقويت كنند.
عليرضا زاكاني در گفت وگو با فارس، در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه آيا مي توان جلساتي كه بين جبهه متحد اصولگرايان و جبهه پايداري در رسانه ملي برگزار مي شود را «مناظره» ناميد يا اينكه اين جلسات بيشتر به «ميزگرد» شباهت دارد؟، اظهار داشت: جبهه متحد اصولگرايان به هيچ وجه جبهه پايداري را رقيب خود نمي داند و جبهه متحد اصولگرايان رقيب جبهه پايداري نيست. وي افزود: ما به شدت از رقابت با دوستان پرهيز مي كنيم و برنامه هايي هم كه بين اين دو جبهه در رسانه ها و صداوسيما پخش مي شود، در واقع «ميزگردهايي» است كه ما با هم صحبت مي كنيم و علت آن هم شفاف سازي فضاست.
155 نامزد جبهه پايداري در 24 استان قطعي شد
سخنگوي جبهه پايداري از نهايي شدن 155 نامزد جبهه پايداري در 24 استان كشور خبر داد.
كامران باقري لنكراني اين خبر را در بازديد از خبرگزاري فارس اعلام كرد.
ظهور يك ليست جديد
جبهه اتحاد ملي، انسجام اسلامي طي نشستي خبري اسامي كانديداهاي مورد نظر اين جبهه براي انتخابات مجلس نهم را اعلام كرد.
در ليست اين جبهه تعداد 30 نامزد براي حوزه انتخابي تهران اعلام شده است. محمدمهدي تسخيري دبير اين جبهه در اين نشست خبري اعلام كرده است كه فعاليت هاي جبهه اتحاد ملي، انسجام اسلامي منحصر به دوره انتخابات نخواهد بود.
تقدير از شوراي نگهبان
براي رد صلاحيت دانه درشت هاي مجلس
احمد توكلي و الياس نادران نمايندگان تهران در مجلس شوراي اسلامي از اقدام شوراي نگهبان در رد صلاحيت دانه درشت هاي مجلس هشتم تقدير كردند.
نادران كه به همراه توكلي مهمان خبرگزاري مهر بود با اشاره به اقدام شوراي نگهبان در بررسي صلاحيت كانديداهاي نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي گفت: انصافا در اين دوره از انتخابات شوراي نگهبان از زوايايي خيلي خوب عمل كرد. وي ادامه داد: شوراي نگهبان براي اولين بار بدون تعارف دانه درشت هايي را از خود مجلس حذف و آنها را رد صلاحيت كرد كه در شرايط عادي كسي جرات نمي كرد كه بگويد اين افراد مسائلي دارند كه صلاحيت ورود به مجلس را ندارند.
جمع آوري تعدادي از ليست هاي اصولگرايان
دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري گفت: تعدادي از ليست هاي موجود در بين اصولگرايان جمع آوري خواهد شد.
حبيب الله عسگراولادي در حاشيه مراسم تشييع پيكر مريم بهروزي در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين سؤال كه آيا تعدد ليست در جريان اصولگرا نشان دهنده وجود تفرقه در بين اين جريان نيست؟ اظهار كرد: چرا همين طور است، بايد اين وضع جمع شود. وي افزود: من معتقدم بايد به جانب ائتلاف برويم و در حال كوشش در اين مسير هستيم و ان شاءالله تعدادي از اين ليست ها جمع خواهد شد.
حضور250 هزار عامل نظارتي مردمي پاي صندوق هاي راي
رئيس اداره نظارت بر انتخابات شوراي نگهبان گفت:250هزار نفر به عنوان عوامل نظارتي در رده هاي مختلف بر روند انتخابات نهم مجلس شوراي اسلامي نظارت دارند.
جواد مغيث ديروز اظهار داشت: بر اساس قانون، نظارت بر انتخابات، برعهده شوراي نگهبان است و براي تحقق بخشيدن به اين نظارت، شوراي نگهبان موظف است عوامل نظارتي را به كار گيرد.
وي اضافه كرد: عوامل نظارتي از بين صنوف و قشرهاي مختلف مردم در فرآيندي انتخاب و به كارگيري خواهند شد كه پيش از انتخابات در دوره هاي آموزشي شركت مي كنند. مغيث افزود: از250هزار نفر اعضاي هيئت نظارت60درصد مرد و40درصد زن هستند. رئيس اداره نظارت بر انتخابات شوراي نگهبان تصريح كرد: عوامل هيئت هاي نظارت در روز برگزاري انتخابات كمك كار اعضاي هيئت هاي اجرايي هستند و در سطح عالي بر روند انتخابات در شعبات اخذ راي نظارت خواهند داشت.
مطهري و بذرپاش در خواجه نصير مناظره كردند
علي مطهري و مهرداد بذرپاش، دو نامزد انتخابات مجلس در دانشگاه خواجه نصيرالدين طوسي با يكديگر مناظره كردند.
در اين جلسه بذرپاش خطاب به مطهري گفت: شما تا دقيقه 90 صبر كرديد كه در ليست جبهه متحد اصولگرايان باشيد اما زماني كه اين اتفاق رخ نداد جبهه ديگري به نام «صداي ملت» تشكيل داديد، يا شما عوض شديد يا صحنه سياسي كشور تغيير كرده كه شما جبهه ديگري را راه اندازي كرديد.
همچنين بذرپاش، از مطهري به دليل مواضعش در قبال جريان فتنه، ماجراي استعفا از نمايندگي و حمايت از هاشمي انتقاد كرد.
مطهري نيز در سخنان خود درباره ليست صداي ملت گفت: بحث هاي ما راجع به ليست صداي ملت از چند ماه قبل شروع شد و ما فقط مانده بوديم كه چه زماني اين مسئله را اعلام كنيم. وقتي جبهه پايداري اعلام كرد ليست جداگانه مي دهد، اين حق براي ديگران هم ايجاد شد كه ليست بدهند و من اگر در ليست جبهه متحد بودم، خودم متولي اين كار نمي شدم.
مطهري در ادامه مدعي شد هاشمي در انتخابات 88 مظلوم واقع شده و از نامه وي به رهبري و آخرين خطبه نماز جمعه وي نيز دفاع كرد.
دفاع كوثري از ليست جبهه متحد اصولگرايان
محمد كوثري تصريح كرد كه بهترين نامزدهاي انتخاباتي را مي توان از 2 فهرست جبهه متحد اصولگرايان و جبهه پايداري انتخاب كرد. وي در نشست بصيرت در مسجد حضرت ابراهيم خليل(ع) شهرري افزود: تلاش زيادي شد كه يك فهرست واحد از جبهه متحد و پايداري اعلام شود تا مردم راحت تر راي دهند اما متاسفانه اين كار عملي نشد. وي نامزدهاي جبهه متحد و چند نامزد از فهرست جبهه پايداري را براي انتخاب نمايندگي مناسب دانست و گفت: اگر بخواهيم افراد اصلح را انتخاب كنيم بايد به فهرست جبهه متحد راي داد.
ميزان مشاركت مردم همچنان رو به افزايش است
نتايج تازه ترين نظرسنجي انجام شده از سوي يك خبرگزاري نشان مي دهد كه ميزان مشاركت مردم در انتخابات همچنان رو به افزايش است.
براساس تازه ترين نتايج نظرسنجي خبرگزاري فارس (27بهمن) از سراسر كشور از 30 مركز استان و 450 شهرستان در تاريخ 27 بهمن ماه ميزان مشاركت به 6/56 درصد افزايش يافته است.
در نظرسنجي قبلي (14بهمن ماه) ميزان مشاركت 9/51 درصد بود به اين ترتيب طي دو هفته اخير ميزان مشاركت 7/4 درصد افزايش يافته است. اين در حالي است كه هنوز اسامي نامزدهاي انتخابات مجلس نهم منتشر نشده و تبليغات رسمي كانديداها از پنجشنبه آغاز مي شود.
نظرسنجي مذكور شامل 90 هزار نمونه آماري است كه 23درصد آن را روستانشينان تشكيل مي دهند.
كارشناسان پيش بيني مي كنند با آغاز رسمي تبليغات مجاز انتخاباتي، روند رو به رشد مشاركت مردم در انتخابات باز هم افزايش خواهد يافت.

دوشنبه|ا|1|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 130]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن