تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):معناى گفته كسى كه بسم اللّه‏ مى‏گويد، يعنى نشانى از نشانه‏هاى خداوند را بر خود مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817014224




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

افتتاح ايستگاه مترو تجريش


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: افتتاح ايستگاه مترو تجريش


شهردار تهران با اشاره به توقف تجهيزات ساخت 144 واگن در بندرعباس از حدود 3 تا 5 ماه قبل، گفت: اين مشكل با يك دستور مديريتي هم قابل حل است و سزاوار نيست كه واگن‌ها درگمرك متوقف بماند و در ايام عيد مردم تحت فشار باشند.

به گزارش ايسنا، محمدباقر قاليباف درحاشيه مراسم افتتاح ايستگاه تجريش به ويژگي‌هاي ايستگاه در شمالي‌ترين نقطه خط‌ يك مترو اشاره كرد و گفت: از‌آنجا كه اين ايستگاه در ابتداي خط مترو قرار دارد، بايد درآينده پاركينگي براي توقف قطارها ساخته شود. قاليباف با اشاره به عزم شهرداري تهران براي تحقق برنامه توسعه پنجساله اظهار داشت: اكنون بيش از 150 كيلومتر خط مترو به بهره‌برداري رسيده است و تا پايان برنامه پنجساله بايد به 218 كيلومتر برسد.

وي در ادامه در مورد متوقف ماندن تجهيزات ساخت 144 واگن در بندرعباس گفت: ترخيص اين تجهيزات به دليل تامين نشدن نقدينگي و مشكلات بانكي و گمركي ميسر نشده است.قاليباف با بيان اين كه 50 درصد هزينه ساخت مترو بر عهده شهرداري و 50 درصد بر عهده دولت است كه البته اين تعهدات هنوز محقق نشده است به برنامه توسعه خط چهار مترو تا ايستگاه اكباتان اشاره كرد و گفت: ساخت خط سه هم كه از جنوب غرب تهران آغاز مي‌شود و تا منطقه ازگل ادامه مي‌‌يابد، در سال آينده دنبال خواهد شد.

گفته‌هاي مديرعامل مترو

مديرعامل شركت قطار شهري تهران و حومه هم با اشاره به محموله‌هاي تجهيزات واگن كه درگمرك متوقف مانده است، گفت: اگر اعتبار ترخيص اين واگن به موقع تامين شده بود، مترو در روزهاي پاياني سال قادر بود جابجايي روزانه 525 هزار مسافر را به ظرفيت خود بيفزايد.

هابيل درويش افزود: اين ايستگاه بخش‌هايي از مناطق يك و سه تهران را زير پوشش قرار مي‌دهد و با افتتاح ايستگاه تجريش، خط يك مترو حدفاصل تجريش تا كهريزك با طول حدود 39 كيلومتر و با 29 ايستگاه كامل شد. وي مساحت ايستگاه تجريش را 15 هزار متر مربع و طول سكوي آن را 166 متر اعلام كرد و افزود: اين ايستگاه در عمق 52 متري زير زمين ساخته شده و در شمالي‌ترين بخش ايستگاه هم عمليات عمراني در عمق 90 متري انجام گرفته است. وي هزينه ساخت اين ايستگاه را 60 ميليارد تومان اعلام كرد و افزود: به نظر مي‌رسد اين ايستگاه در فاصله چند روز پس از بهره‌برداري، روزانه 50 هزار مسافر را پذيرا باشد.

درويش در ادامه به موضوع اعتبارات مترو اشاره كرد و گفت: شهرداري تهران امسال از حدود 650 ميليارد تومان بودجه پيش‌بيني شده 410 ميليارد تومان را پرداخت كرده كه معادل 64 درصد تعهد است.

وي ادامه داد: اين درحالي است كه دولت هم بايد 50 درصد اعتبارات مترو را پرداخت كند، اما تاكنون 150 ميليارد تومان (23درصد) اعتبارات امسال را پرداخت كرده است و به اين ترتيب از مجموع اعتباراتي كه دولت و شهرداري بايد به مترو تهران اختصاص مي‌دادند، 560 ميليارد تومان پرداخت شده‌ كه حدود 43 درصد اعتبارات سال 90 است، اما با وجود تمامي مشكلات، به كار خود ادامه خواهيم داد و در سال آينده هم قطعا 15 كيلومتر خط مترو جديد بهره‌برداري خواهد شد.

مهندس چمران: تهران به 300 كيلومتر مترو نياز دارد

تهران براي كاهش ترافيك به 300 كيلومتر مترو نياز دارد كه تاكنون150 كيلومتر آن ساخته شده است.

اين مطلب را مهندس مهدي چمران رئيس شوراي اسلامي شهر تهران ديروز در نشست علمي سياستگذاري شهري اعلام كرد و توضيح داد: هر كيلومتر مترو در تهران 50 ميليارد تومان هزينه دارد كه رقم سنگيني است و براي نيل به اهداف، ساخت تونل‌هاي مختلفي در تهران نياز است.وي درباره عوارض شهرداري تهران اظهار داشت: بيش از 85 درصد درآمد شهرداري در اوايل شروع به كار شوراي شهر تهران از عوارض ساخت‌وساز بود، اما با تلاش شوراي شهر، اكنون به 60 درصد كاهش يافته است.

وي ادامه داد: در شوراي عالي استان‌ها، طرح پنج‌ساله راهبردي براي همه شهرهاي كشور برنامه‌ريزي شده است كه اميدواريم با حمايت ساير نهادها بتوانيم به اهداف بلند مدت طرح برسيم.وي در بخش ديگري از سخنان خود به اهميت قرآن اشاره كرد و گفت: تهران نخستين شهر قرآني دنيا است و ما به آن افتخار مي‌كنيم و اين موضوع براي شهر تهران اهميت ويژه‌اي دارد.وي درباره برنامه‌هاي آينده شوراي شهر تهران اظهار داشت: از برنامه‌هاي شوراي شهر كاهش يا حذف بافت‌هاي فرسوده شهر تهران است.چمران همچنين ادامه داد: اجراي كامل شهر الكترونيك و تجميع آن و همچنين تنظيم ساعات كار ادارات در شهر تهران از ديگر برنامه‌هاي شوراي شهر است تا همه مردم مجبور نباشند در يك ساعت خاص از منزل خارج شوند. وي در مورد افزايش فضاي سبز شهر تهران گفت: در برنامه‌ داريم كه باغ‌هاي كن را خريداري و از آن‌ها براي ساخت فضاهاي تفريحي و فضاي سبز استفاده كنيم كه تأمين آن نيازمند هزينه زيادي است.





دوشنبه|ا|1|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن