تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندم از خواندن قرآن غافل مباش، زيرا كه قرآن دل را زنده مى كند و از فحشاء و زشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816923762




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انتخابات دام غرب و عربستان براي ماست


واضح آرشیو وب فارسی:جهان نیوز: انتخابات دام غرب و عربستان براي ماست
"ام بدر الدين" مسئول بخش بانوان جنبش اعتراضي جنوب يمن در گفت‌وگو با فارس در اين كشور به بررسي ابعاد مختلف دخالت‌هاي آل سعود و دام جديد رياض و همپيمانان غربي آن عليه انقلابيون يمن و برگزاري انتخاباتي صوري براي احياي رژيم ديكتاتوري سابق پرداخت.

وي تاكيد كرد كه جنبش اعتراضي جنوب و ساير انقلابيون حقيقي انتخابات رياست جمهوري يمن را كه قرار است دوم اسفند آينده برگزار شود، تحريم كرده اند زيرا آن را مجرايي براي بازگرداندن رژيم صالح و تغيير چهره جزئي و فريبكارانه اين رژيم مي دانند.

اين رهبر انقلابي جنوب يمن درباره برخي نگراني ها درباره احتمال اقدام نظامي رياض در يمن گفت كه هم اكنون نيز يك جنگ پنهان از سوي سعودي ها در يمن به راه افتاده است و يك سناريوي مورد توافق مبتني بر كشتار، ترور و تبديل كردن سرزمين يمن به مكاني براي درگيري و جنگ با سلاح هاي آمريكايي و بمباران مناطق مسكوني و ...در اين كشور در حال اجرا است.

ام بدرالدين با دروغين و مضحك خواندن انتخابات آتي يمن، گفت كه برگزاري چنين انتخاباتي نيز نمي تواند عزم انقلابيون يمن را دچار تزلزل كند و آنها همچنان تا تحقق تمام اهداف انقلاب به راه خود ادامه خواهند داد.

*****مشروح اين گفت وگو در پي مي آيد*****

فارس: با توجه به اين كه اوضاع در يمن متزلزل است و احتمال حمله نظامي به يمن از سوي سعودي ها وجود دارد، آينده حوادث و تحولات يمن را چگونه مي بينيد؟

اين احتمال وجود دارد و عجيب نخواهد بود كه پادشاهان سعودي كه در جهان دست به توطئه عليه ملت ها مي زنند و بودجه زيادي براي ايجاد فتنه، كاشتن بذر تفرقه در ميان اين ملت ها، بدعت گذاري اصول نادرست به اسم دين و و ايجاد درگيري و اختلاف در ميان آنها دست به چنين كاري بزنند.

اين احتمال وجود دارد كه سعودي ها مردم را به جان يكديگر بياندازند و آنها را سر درگم كنند. زيرا "علي عبدالله صالح" همپيمان اصلي سعودي هاست. لذا اين امكان وجود دارد كه عربستان با نفاق و دورويي از برگه هاي بازي مختلفي به نفع صالح استفاده كند.

فارس: آيا احتمال دخالت نظامي عربستان و آمريكا در يمن وجود دارد؟ چرا و چگونه؟

عربستان سعودي در تابستان 1994 عليه جنوب يمن به اقدام نظامي روي آورد و از نيروهاي مجاهد افغاني براي حمايت از صالح استفاده كرد و سلاح و پول كافي در اختيار آنها گذاشت. اكنون نيز ما با يك طرح سعودي – آمريكايي مواجه هستيم. ما امروز به دليل وجود رژيمي فاسد كه حاكميت ملي يمن را زير سوال برده، تحت قيموميت عربستان و آمريكا قرار گرفته ايم. برخي از بخش هاي اين رژيم فاسد هيچ بويي از فرهنگ ملي، ارزش هاي انساني و ديني نبرده اند.

حزب اصلاح يمن حزبي تروريستي و ابزاري براي چپاول حقوق ملت يمن با همكاري و هماهنگي عربستان است. اين نيز به اين معناست كه عربستان در واقع يك حضور نظامي پنهاني در يمن دارد. همچنين يك سناريوي مورد توافق مبتني بر كشتار، ترور و تبديل كردن سرزمين يمن به مكاني براي درگيري و جنگ با سلاح هاي آمريكايي و بمباران مناطق مسكوني و ...در اين كشور در حال اجرا است.

فارس: چرا ما شاهد تلاش براي جلوگيري از تشديد اعتراض ها در يمن هستيم؟

دليل اين امر دخالت خارجي عربستان و آمريكا است كه مي خواهند مزدوري مانند صالح همچنان در قدرت باشد. دخالت عربستان در يمن و نقش منفي آن بر انقلاب و نيز تلاشش براي هيمنه بر تصميم گيري ها در اين كشور، سركوب تظاهرا ت ها از بيم برقراري دموكراسي و آزادي در اين كشور، براي همه آشكار و روشن است.اين به نفع عربستان است كه ملت هاي عربي در هرج و مرج، عقب ماندگي، درگيري هاي مختلف طائفه اي، مشكلات ايدئولوژيك به سر ببرند تا آل سعود از اين تزلزل داخلي در كشورها براي چپاول تمام دارايي هاي آنها بهره برداري كند.

اما آمريكا كه خود را حامي دموكراسي و آزادي مي داند، مردم را به سركردگي "اوباماي بد طينت" فريب داده است و از سياست دوگانه خود عليه انقلاب ها و بهار عربي همچنان استفاده مي كند. اين دولت در قبال تمام جنايات صالح سكوت كرده و از آن در راستاي منافع خود و دولت هاي حاشيه خليج [فارس] حمايت مي كند.

فارس: چرا انتخابات يمن تحريم شد؟

نخست اين كه جنوبي ها بدنبال بازگشت به تشكيل دولتي با حاكميت و سيادت كامل هستند اما انتخابات يك توطئه است كه در چارچوب طرح ابتكاري شوراي همكاري خليج فارس تدوين شد. اين انتخابات حقيقي نيست و كاملا جعلي و مضحك است كه رژيم صالح آن را برگزار مي كند.

توطئه‌اي كه بر اساس آن يك نامزد معرفي مي شود و اين يك طرح همه پرسي است كه از سوي احزاب ديدار مشترك و حزب كنگره و جامعه بين الملل حمايت مي شود و آنها بدنبال بازتوليد و بازگرداندن مجدد رژيم صالح هستند. اين توطئه اي جديد عليه مردم جنوب يمن است و يك خطر و نگراني بزرگ به شمار مي آيد.

دليل دوم اينكه اين انتخابات به اشغالگري در يمن مشروعيت مي بخشد.دليل سوم نيز اين است كه قضيه جنوب يمن را كه بدنبال آزادي و استقلال است، ناكام و نيمه كاره باقي خواهد گذاشت. دليل چهارم نيز اين است كه اين انتخابات به اشغالگري و بازگشت مجدد رژيم صالح منتهي خواهد شد. به همين دليل اين انتخابات مضحك و مسخره است و بر تمام ساكنان جنوب واجب است كه آن را تحريم كنند.

فارس: برخي تلاش ها از سوي بعضي دولت هاي عربي و غربي براي برگزاري انتخابات در يمن در حال انجام است. به نظر شما چرا اين اتفاق روي داده است؟

نخست اين كه اين دولت ها درباره منافع خود و مزدور و شريك خود در قاچاق مواد مخدر و اسلحه نگران هستند. به همين دليل به توطئه چيني با دولت هاي غربي و سركوب انقلاب هاي مردمي روي مي آورند. آنها تلاش مي كنند تا با خريدن اراده مردمي سست عنصر و ضعيف موجب توقف ارابه زماني شوند كه در راه رهايي از سيطره مزدوران ملت در حال حركت است، شوند.

هدف آنها نيز ابقاي مزدور و فاسد و استفاده از واقعيت راهبردي جاري در يمن براي انجام عمليات هاي مشكوك، قاچاق اسلحه، مشاركت با سعودي ها در دزدي دريايي عليه كشتي هاي غربي و كشتار گردشگران و ... است.

فارس: برگزاري انتخابات به منزله پيروزي رژيم سابق بر انقلاب يمن است زيرا هدف از آن جايگزين و جانشين كردن يكي از عناصر زير دست صالح و قرار دادن آن در راس قدرت است. نظر شما در اين باره چيست؟

برادر من! انتخابات آتي يمن، صرفا يك دام براي بازگرداندن صالح است و در واقع به همه پرسي گذاشتن اين بازگشت است. اين اقدام صرفا تلاشي براي تغيير چهره رئيس جمهوري يمن و چپاول مجدد منابع و سرمايه هاي اين كشور از سوي سازمان هاي بين المللي، احزاب ديدار مشترك، حزب كنگره ملي و صاحبان طرح هاي حقير است.

اين امر يك مصيبت به شمار مي آيد و يك نگراني درباره آينده اين اقدام وجود دارد زيرا به منزله شكست انقلاب جوانان و بازگشت رژيم سابق در لباسي جديد است.

فارس: اگر انتخابات آتي همانگونه كه اشاره كردم برگزار شود، مطالبات مردمي براي سرنگوني رژيم صالح و بقاياي اين رژيم چه جهتي به خود خواهد گرفت؟ به نظر شما چرا اين دولت هاي عربي و غربي از انتخاباتي اين چنيني حمايت مي كنند؟ اهداف و منافع آنها چيست؟

حتي اگر چنين انتخاباتي برگزار شود، ما تسليم نخواهيم شد و اين امر ما را تضعيف نخواهد كرد، بلكه توان و قدرت ما را افزايش خواهد يافت و بر منطق خود پافشاري خواهيم كرد.همه ما انسان هاي مبارز و مقاومي هستيم و با تمام ابزارها و امكانات موجود روند انقلاب مسالمت آميز را تشديد مي كنيم.

هدف جنبش اعتراضي جنوب از ابتدا تا به اكنون مبارزه اي مسالمت آميز براي دستيابي به آزادي و استقلال بود.

پنجشنبه|ا|27|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جهان نیوز]
[مشاهده در: www.jahannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن