تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):امّتم همواره در خير و خوبى اند تا وقتى كه يكديگر را دوست بدارند، نماز را برپا دارن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817448190




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پيگيري مهر؛واگذاري مرمت پل گرگر به موسسه گنجينه‌هاي آب تا دو ماه ديگر


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: پيگيري مهر؛واگذاري مرمت پل گرگر به موسسه گنجينه‌هاي آب تا دو ماه ديگر
واگذاري مرمت پل گرگر به موسسه گنجينه‌هاي آب تا دو ماه ديگر
انجام مراحل قانوني واگذاري عمليات مرمت پل گرگر در استان خوزستان به موسسه گنجينه‌هاي آب از چهار ماه پيش در حال انجام است با اين حال مديرعامل اين موسسه اميدوار است اين مراحل تا دو ماه ديگر به پايان برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، سال گذشته با شدت گرفتن بارش باران در شهرستان شوشتر پل تاريخي گرگر در معرض تهديد جدي قرار گرفت و فرورفتگيهاي در پل ايجاد شد و در نهايت بخشي از ديواره اين پل كه متعلق به دوره پهلوي دوم بود فرو ريخت. كارشناسان و دوستداران ميراث فرهنگي معتقدند كه فروريختن اين پل كه خود بخشي از مجموعه سازه هاي آبي شوشتر است به اين اثر ثبت شده در در فهرست آثار جهاني آسيب جدي وارد مي كند.

پس از اعلام اين خبر در مهرماه صورت جلسه‌اي بين سازمان ميراث فرهنگي و موسسه گنجينه‌هاي آبي ايران شكل گرفت كه طي آن اعلام شد موسسه در محدوده مسائل مهندسي آب سازه ها و ميراث فرهنگي در زمينه ميراثي و منظر تاريخي آن تصميم گيرنده است بنابراين با مشاركت يكديگر مي توانند درسطح فرابخشي مسائل مربوط به مشكل سازه ها را برطرف كنند.

اكنون بعد از گذشت چهار ماه از اين جلسه هنوز تشريفات قانوني(مراحل قانوني) اين واگذاري به پايان نرسيده است هر چند كه انجام مراحل قانوني معمولا مختص به موارد اضطراري است اما با اين حال هنوز اين روند در حال انجام است!

در اين باره، شهرام كريمي ، رئيس موسسه ملي گنجينه هاي آب ايران به خبرنگار مهر گفت: در مراحل پاياني اين كار هستيم چون اين پروسه خاصي است كه موافقت چندين نهاد و مسئولان دولتي را لازم دارد.

وي افزود: پس از آنكه موافقت را از اداره منايع آب وزارت خانه و معاونت سياسي راهبردي گرفتيم وارد كميسيون نهايي ترك تشريفات مناقصه مي شود و پس از آن مي توانيم قرارداد را به پيمانكار ابلاغ كنيم. مي توانيم بگوييم كه اين مراحل تا دو ماه ديگر به طول مي انجامد اما در نظر داريم كه تجهيزاتي را پيش بيني كنيم كه كار اجرايي آن زودتر انجام شود.

كريمي درباره اينكه با اين حساب عمليات واگذاري مرمت پل به زمان عيد نوروز و تجمع گردشگران در مقابل سازه هاي آبي شوشتر نمي رسد گفت: سعي مي كنيم كه بحث علاج بخشي اين پل را به زودي انجام دهيم و تا قبل از عيد تمهيدات اوليه براي آن انديشيده شود.

سازه هاي آبي شوشتر در استان خوزستان با توجه به اينكه در فهرست ميراث جهاني نيز ثبت شده است يكي از مناطق گردشگري بسيار مهم اين استان به شمار مي آيد اما اين سازه اكنون با وجود خطر ريزش پل مواجه است و از سوي ديگر در ايام نوروز نيز گردشگران بسياري را به خود مي بيند. با اين حال واگذاري عمليات مرمت در پروسه ترك تشريفات قرار دارد درحالي كه اگر مجوز معاونت راهبردي هر چه سريعتر انجام شود مي توان كار مرمت را آغاز كرد هر چند كه عمليات مرمت پل گرگر نيز خود به پروسه يك ساله زمان نياز دارد.

© 2003 Mehr News Agency .

چهارشنبه|ا|26|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن