تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداشناس ترين مردم پر درخواست ترين آنها از خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817087483




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بودجه امور عشاير كشور 20 درصد افزايش مي يابد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: بودجه امور عشاير كشور 20 درصد افزايش مي يابد
تهران - رييس سازمان امور عشاير وزارت جهاد كشاورزي گفت: بر اساس پيش بيني هاي صورت گرفته در لايحه بودجه سال 91، بودجه امور عشاير كشور با 20 درصد افزايش ديده شده است.


به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، "جهانشاه صديق" روز سه شنبه در نشست خبري به مناسبت ايام الله دهه فجر افزود: براي سال جاري 96 ميليار تومان اعتبار ملي و استاني به اين بخش اختصاص يافت كه 54 ميليارد تومان آن از منابع استاني و 42 ميليارد تومان از منابع ملي است.

وي اظهار داشت: طي سال جاري، اعتبارات استاني طبق روال تخصيص يافته، اما از مبلغ 42 مليارد تومان اعتبار ملي كمتر از 50 درصد آن به اين بخش اختصاص يافته است.

وي ادامه داد: اعتبار ملي سال جاري حدود 18 ميليارد تومان بوده كه علاوه بر آن مبلغ 24 ميليارد تومان در مجلس شواري اسلامي اضافه شده است.

رييس سازمان امور عشاير تصريح كرد: براي سال 91 نيز بودجه اين بخش با 20 درصد رشد ديده شده است كه تصويب آن به عنايت نمايندگان مجلس بستگي دارد.

وي گفت: سالانه 150 تا 180 هزار تن از گوشت مورد نياز كشور توسط عشاير كوچنده كشور تامين مي شود كه بخش عمده فعاليت هاي عشاير در بخش دامداري متمركز شده است.

وي با اشاره به اين كه هم اكنون مجموع يك هزار و 470 پروژه مطالعاتي براي ارايه خدمات به عشاير كوچنده در زمينه ساماندهي، اسكان، ايجاد تنوع در توليد و جايگزين سوخت فسيلي به عشاير در دست اجرا است، گفت: از اين تعداد 350 پروژه افتتاح شده است و مابقي تا پايان سال جاري به بهره برداري مي رسد.

صديق با بيان اين كه از مجموع 350 پروژه عشايري، تاكنون 130 مورد در هفته جهاد كشاورزي، 120 پروژه در هفته دولت به بهره برداري رسيده است، افزود: 100 پروژه عشايري نيز به مناسبت دهه فجر به بهر برداري خواهد رسيد.

وي ادامه داد: همچنين حدود 2 هزار و 540 پروژه عشايري با اعتباري بالغ بر 243 ميليارد تومان توسط ساير دستگاه هاي اجرايي در دست اجرا است.

صديق افزود: در راستاي توسعه اقتصادي و تنوع اشتغال عشاير از مجموع 10 هزار و 850 پروژه استاني بخش عمده فعاليت ها در زمينه هاي توليدي، توسعه زراعي و باغي است.

وي با اشاره به اين كه رشد بخش امور عشاير كشور طبق برنامه پنجم توسعه 20 درصد پيش بيني شده است، اظهار داشت: با اقدامات انجام شده در بخش اشتغال و افزايش درآمد عشاير نسبت به سال گذشته 8 درصد رشد داشته ايم كه رشد 2 برابر نسبت به برنامه پيش بيني شده را نشان مي دهد.

وي با بيان اين كه با اجراي پروژها و فعاليت ها در اين بخش توليدات دامي و زراعي عشاير افزايش خوبي داشته است، افزود: طي سال جاري حدود 24 هزار تن توليدات دامي و 41 هزار تن به توليدات زراعي عشاير اضافه شده است.

صديق ادامه داد: با توجه به اين كه كشور در منطقه خشك و نيمه خشك قرار دارد و خشكسالي از سال 86 به بعد افزايش يافت و تاثير بسزايي در زندگي عشايري داشته است، اقدامات خوبي براي جلوگيري از اثرات خشكسالي بر زندگي كوچ نشينان صورت گرفته است.

وي با بيان اين كه در سال 86 حدود 200 دستگاه تانكر سيار و حدود شش هزار دستگاه تانكر ثابت وجود داشت گفت: هم اكنون با 420 دستگاه تانكر سيار و 35 هزار دستگاه تانكر ثابت، 100 درصد مناطق عشايري تحت پوشش آبرساني قرار گرفته اند.

وي در خصوص تامين علوفه عشايري توسط تشكل ها افزود: تشكل ها تلاش مي كنند كه با خريد مناسب، علوفه مورد نياز عشاير را در اختيارشان قرار دهند.

صديق تاكيد كرد: طي سال جاري شش هزار و 470 هكتار از اراضي ديم عشاير به اراضي آبي تبديل شده و 11 هزار و 500 هكتار از اراضي به تجهيزات آبياري تحت فشار، قطره اي و باراني با همكاري وزارت جهاد كاشورزي مجهز شده است.

وي، به اسكان چهار هزار و 500 خانوار، بهره مندي 11 هزار و 800 نفر از عشاير از راه شوسه و استفاده هفت هزار و 800 نفر خانوار از آب خانگي را از ديگر اقدامات سال جاري برشمرد.

صديق به نقشه راهبردي ساماندهي عشاير كشور اشاره كرد و افزود: تهيه و تدوين اين برنامه راهبردي از 2 سال گذشته آغاز شد و هم اكنون براي هر استان كتابچه اي تهيه شده است.

وي با بيان اين كه اين نقشه در 22 بهمن ماه سال جاري رونمايي مي شود، ادامه داد: در اين برنامه مشكلات و مسائل عشاير كشور در خصوص كوچ، اسكان، توسعه مشاغل مورد بررسي قرار گرفته و از سال آينده تمامي برنامه ريزي هاي بر اساس اين كتابچه انجام خواهد شد.

وي اضافه كرد: مركز آمار ايران جمعيت عشاير كوچنده كشور در سال 87 را يك ميليون و 250 هزار نفر در قالب 212 هزار خانوار اعلام كرد، در حالي كه بر اساس آمار سازمان امور عشاير جمعيت عشاير كوچنده كشور يك ميليون و 500 هزار نفر در قالب 250 هزار خانوار است.

صديق با اشاره به اين كه اسكان عشاير به دنبال توليد پايدار صورت گرفته است اظهار داشت: گرايش به اسكان نسبت به قبل از پيروزي انقلاب اسلامي به دليل محدود شدن عرصه هاي طبيعي افزايش يافته است.

وي ادامه داد: از ابتداي انقلاب اسلامي تاكنون 350 نقطه كشور با هماهنگي عشاير به كانون اسكان عشاير اختصاص يافته كه علاوه بر آن عشاير در يك هزار و 100 نقطه خودشان بدون هماهنگي با هيچ دستگاهي اسكان يافته اند.

صديق گفت: از ابتداي انقلاب اسلامي تا اجراي برنامه پنجم توسعه 70 هزار خانوار عشاير اسكان پيداكرده اند كه 60 درصد آن به صورت اختياري صورت گرفته است.

وي با اشاره به اين كه طي سال جاري 10 هزار خانوار متقاضي اسكان بوده اند افزود: براي اسكان هر خانوار كوچنده حداقل به 100 ميليون تومان اعتبار نياز است كه سالانه حدود شش هزار خانوار اسكان داده مي شوند.

رييس سازمان امور عشاير كشور عرصه هاي متصرفه عشاير كشور را 30 درصد دانست و گفت: 10 درصد اين اراضي توسط اشخاص و مابقي توسط دولت براي مصارف عمراني تصرف شده كه دولت براي برخي از اراضي جايگزيني براي عشاير در نظر گرفته است.

وي با بيان اين كه سازمان امور عشاير به دنبال ارايه امكانات رفاهي همچون آب شرب، سوخت فسيلي و راه شوسه و بهداشت براي عشاير است افزود: هم اكنون 70 درصد عشاير از سوخت فسيلي، 60 درصد از آب شرب و 90 درصد از راه شوسه استفاده مي كنند.

وي اظهار داشت: هم اكنون بيش از يك ميليون و 500 هزار نفر عشاير در 32 ميليون هكتار مرتع كشور به فعاليت هاي دامداري، زراعي و باغي مشغول هستند.

اقتصام**9186/1594

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30804519

سه|ا|شنبه|ا|18|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 158]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن