تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، راه بهشت است و باطل، راه جهنم و بر سر هر راهى دعوت كننده اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821229946




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اميدها براي درمان ديابت افزايش يافت


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: اميدها براي درمان ديابت افزايش يافت
تهران / واحد مركزي خبر / بهداشت و سلامت 1387/12/16
00:39:15.07
يك كشف علمي جديد، بارقه اميد را به روي مبتلايان به بيماري مرض قند(ديابت)گشود.
به گزارش شبكه تلويزيوني الجزيره،دانشمندان انگليسي اعلام كردند وجود يكي از ويروسهاي دستگاه گوارش در لوزالمعده ممكن است از عوامل ابتلا به بيماري ديابت باشد.
نتايج اين بررسي علمي نشان مي دهد عوامل ابتلا به ديابت انگونه كه در گذشته تصور مي شد همگي ژنتيكي نيست.
براي مدتهاي طولاني اين اعتقاد وجود داشت كه ژنها يا امادگي وراثتي از مهمترين عوامل ابتلا به ديابت است ولي اخيرا برخي تحقيقات به امكان وجود عوامل ديگري از جمله ابتلا به ويروسها اشاره كرده است.
نتايج يك بررسي كه دانشمندان انگليسي انجام داده اند نشان داد نوعي از ويروسهاي معروف به ويروسهاي دستگاه گوارشي ممكن است از عوامل ابتلاي كودكان به بيماري ديابت از نوع يك و ابتلاي بزرگسالان به بيماري ديابت از نوع دو باشد.
در ارتباط با اين بيماري كشنده كه كودكان به ان مبتلا مي شوند و ناشي از نابودي سلولهاي نوع بتا است كه در لوزالمعده انسولين توليد مي كند .
دانشمندان انگليسي معتقدند كه ابتلا به ويروسي از ويروسهاي دستگاه گوارشي ممكن است به اغاز واكنش دستگاه ايمني بينجامد كه به ظاهر شدن بيماري منجر مي شود اما در ارتباط با بزرگسالان مبتلا به ديابت از نوع دوم كه غالبا با چاقي مرتبط است ابتلا به اين نوع ويروسها بر قدرت سلولهاي بتا در توليد انسولين تاثير مي گذارد.
اين كشف علمي پس از ان صورت گرفت كه در مدت بيست و پنج سال،نمونه هايي از سلولهاي كودكاني كه تنها پس از كمتر از دوازده ماه از ابتلا به ديابت جان باختند جمع اوري شد.
در اين نمونه ها مشخص شد حجم اين ويروسها در سلولهاي لوزالمعده به شصت درصد رسيده است در حالي كه اين ميزان در بزرگسالان مبتلا به يابت پس از نمونه هايي از سلولهاي انها به چهل درصد مي رسيد.
بر اساس اين گزارش،دانشمندان مي گويند اين ويروسها هميشه وجود دارند اما تكنولوژي ها در ان حدي كه بتوان انها را تحت نظر قرار داد، نبود.
اين كشف علمي اميد به توليد واكسن ديابت را ايجاد مي كند اما مشكل وجود يكصد نوع ويروس در دستگاه گوارش است كه سبب اسهال و بيماريهاي ديگر مي شوند .
دانشمندان نياز دارند تا مشخص كنند كدام يكي از اين ويروسها با ابتلا به بيماري ديابت ارتباط دارند كه اين مسئله مستلزم تحقيقات و بررسي هاي بيشتري است.
00:41:23.05

جمعه|ا|16|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 400]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن