تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كمال ادب و مروت در هفت چيز است: عقل، بردبارى، صبر، ملايمت، سكوت، خوش‏اخلاقى و مدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817086577




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تاكيد بر تبيين حقايق انقلاب توسط دانشگاهيان و دانشجويان


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: تاكيد بر تبيين حقايق انقلاب توسط دانشگاهيان و دانشجويان
همايش 30امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي با شعار انقلاب، دانشگاه، خودباوري در تالار علامه اميني دانشگاه تهران با حضور رييس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها، رييس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي، معاون فرهنگي وزير علوم تحقيقات و فناوري، برخي از استادان تشكل‌هاي اساتيد برگزار شد.


به گزارش خبرنگار سرويس دانشگاه برنا، همايش 30امين سال پيروزي انقلاب اسلامي به همت تشكل‌هاي اساتيد و فارغ‌التحصيلان دانشگاه‌هاي سراسر كشور با هدف بررسي رويكردهاي مختلف سياسي با شعار انقلاب، دانشگاه و خودباوري روز گذشته با حضور رييس نهاذ نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها، سخنگوي دولت، معاون فرهنگي وزير علوم، تحقيقات و فناوري، مسئولان تشكل‌هاي اساتيد و فارغ‌التحصيلان دانشگاه‌هاي سراسر كشور، برخي از استادان و همچنين خانواده‌هاي شهدا در تالار علامه اميني دانشگاه تهران برگزار شد.
در اين همايش از خانواده‌هاي شهداي انقلاب شهيد آيت‌الله مطهري، شهيد دكتر مفتح، شهيد دكتر چمران و شهيد دكتر باهنر قدرداني شد.
حجت‌الاسلام محمديان: آرمان‌هاي انقلاب مردم را جذب مي‌كند
به گزارش خبرنگار برنا، رييس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها گفت: انقلاب‌ها قبل از پيروزي اهداف و آرمان‌هايي دارند كه بر اساس همان آرمان‌ها مردم را جذب مي‌كنند اما قالب‌ها و ساختارها در آغاز ابتدايي است.
حجت‌الاسلام محمد محمديان ادامه داد: بعد از پيروزي انقلاب آنچه اصل مي‌شود اين است كه قالب‌ها بايد اصلاح شود و انقلابيون ناچارند ساختار جديدي ايجاد كنند و اين ساختارسازي وقت زيادي از انقلابيون را مي‌گيرد و كساني كه تا ديروز منتقد بودند امروز خودشان بايد هم پاسخگو باشند و هم جامعه را اداره كنند.

ساختار انقلاب‌ها بر اساس مردم‌سالاري است
رييس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها افزود: از آنجا كه انقلاب‌ها برضد استعمار رخ مي‌دهد لذا ساختار انقلاب‌ها به سمت مردم‌سالاري پيش مي‌رود اما با گذشت زمان به دلايل طبيعي و غيرطبيعي اهداف و سيرت انقلاب توسط انقلابيون كم‌رنگ شده گر چه شعارها حفظ مي‌شود و ممكن است فردي استبدادگرا در مسند حكومت قرار گيزد. مانند انقلاب روسيه كه بعد از بيست سال استالين كه فردي مستبد است به حكومت مي‌رسد.
وي در خصوص علل به وجود آمدن اين مساله به سه مورد اشاره كرد و گفت: در واقع سه مشكل اساسي باعث به وجود آمدن اين مساله مي‌شود بكي اينكه ساختارسازي موجب غفلت مي‌شود و باعث مي‌شود انقلابيون اهداف را فراموش كنند، دوم اينكه مشكلات روزمره مردم، اهداف را كمرنگ مي‌كند و سوم اين كه مسائل نفساني كه بزرگتر است همچون قدرت‌طلبي و فرعونيت كه در درون هر انساني وجود دارد باعث تغييرهويت انقلاب مي‌شود.

مردم‌سالاري، ويژگي متمايز انقلاب ايران
حجت‌الاسلام محمديان در ادامه تاكيد كرد: از اين جهت انقلاب اسلامي در ميان انقلاب‌هاي ديگر استثناست زيرا به مردم‌سالاري خود قيد ديني را افزود و مهمترين ويژگي انقلاب ما اين بود كه مردم‌سالاري كه بعد از انقلاب نهادينه شد ديني بود و اين واژه ديني بودن هم باعث تذكر اهداف و آرمان‌هاي انقلاب مي‌شد و هم اينكه نقش دين مانع جاه‌طلبي و باعث كنترل فرعون نفس مي‌شود.

وي همچنين با تاكيد بر اينكه ديني بودن حكومت هويت انقلاب را حفظ مي‌كند، نظارت عمومي از عوامل تضمين مردم‌سالاري ديني عنوان كرد و افزود: وقتي مردم‌سالاري ديني تضمين شود و آن اصول و آرمان‌ها در سايه مردم‌سالاري ديني فراموش نشود خودباوري اتفاق مي‌افتد و هنگامي كه در نظامي مردم احساس احترام كنند، اطاعت آنان از روي تكريم مي‌شود و در واقع احساس احترام و تكريم است كه بستر خودباوري را فراهم مي‌كند.

رييس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها تاكيد كرد: مهمترين ويژگي انقلاب اسلامي ايران اين بود كه مردم‌سالاري را با فضاي ديني در جامعه نهادينه كرد و اين ديني بودن مانع تبديل مردم‌سالاري به استبداد شد و حفظ اين مردم‌سالاري باعث مي‌شود كه افراد در مقابل انقلاب احساس مسئوليت كنند و حضور تاثيرگذار مردم در تمامي عرصه‌ها سبب مي‌شود كه آنان به راحتي ايده‌ها و نظرات خود را بيان كرده و دست به انتخاب بزنند.

وي در پايان يادآور شد: اساتيد دانشگاه به عنوان كساني كه نسل آينده را تربيت مي‌كنند در انتقال فرهنگ مردم‌سالاري ديني مي‌توانند نقش بزرگي را ايفا كنند و موظفيم ريشه اصلي يعني مردم‌سالاري ديني را حفظ كنيم و انتظار بيشتر ما از مجموعه تشكل‌ها و اساتيد ايفاي نقش در فضاي دانشگاه‌ها و جامعه و تعامل با دولت و نظام است.

حدادعادل: هيچ بجراني در منطقه بدون ايران حل‌ نمي‌شود

به گزارش خبرنگار برنا، رييس كميسيون فرهنيگي مجلس شوراي اسلامي و سخنگوي دولت در اين همايش با اشاره به اينكه انقلاب اسلامي ايران با انواع توطئه‌ها، تحريم‌ها و مخالفت‌ها روبرو بوده، كثرت توطئه‌ها و مخالفت‌ها را تعجب‌برانگيز و قدرت ايستادگي انقلاب را تحسين‌برانگيز توصيف كرد و گفت:‌ امروز همان دشمنان سرسخت انقلاب اسلامي كه از روز اول پيروزي، اين انقلاب را به رسميت نشناختند، به صراحت اعتراف مي‌كنند كه بدون موافقت ايران نمي‌توانند حداقل در خاورميانه هيچ تصميمي اتخاذ كنند و هر بحراني بدون حضور و موافقت ايران، حل‌شدني نيست.
غلامعلي حدادعادل با تأكيد بر اينكه سرّ پايداري انقلاب اسلامي با وجود اين همه توطئه بايد از سوي دانشگاهيان تحقيق و به جامعه ارائه شود، تصريح كرد: بي‌شك ديني بودن انقلاب، مبناي دوام و قوام آن است و مادام كه اصل ديني بودن حكومت در ايران حفظ شود، اين انقلاب نيز حفظ خواهد شد چرا كه اين ديني بودن انقلاب بود كه مردم را به صحنه آورد و پس از انقلاب نيز مردم را در صحنه نگاه داشت.

مردم ايران حامي حكومت ديني هستند

رييس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي همچنين با اشاره به اينكه براي نجات‌بخش بودن دين، داراي برهان شواهد تجربي هستيم، تصريح كرد: آيا واقعيت‌هاي موجود در جهان كافي نيست كه به واسطه آنها طومار ليبراليسم و سكولاريسم در هم پيچيده شود؟
وي تأكيد كرد: حوادث اخير غزه و موضوع اسرائيل كافي است كه هر انسان آزاده امروز به ادعاهاي غرب بي‌اعتماد باشد چرا كه عملكرد آنان بر خلاف چيزي است كه مي‌گويند.
حدادعادل در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه اگر حكومت ديني باشد، مردم ايران همواره از آن حمايت مي‌كنند، افزود: اگر هم فردي اعتقادي به دين نداشته باشد و بخواهد ايران را اداره كند، بايد بر اساس دين اين كار را انجام دهد چرا كه هر وقت در ايران يك حكومت از دين حمايت كرده، مردم نيز آن حكومت را ياري كرده‌اند.

دانشگاهيان حقايق انقلاب را براي دانشجويان تبيين كنند

سخنگوي دولت يكي از وظايف دانشگاهيان را آشنا كردن دانشجويان با حقايق انقلاب عنوان كرد و افزود: من و همسن‌هاي من دوران طاغوت را تجربه كرده و با فسادهاي آن دوره آشنا بوده‌ايم، اما آيا جوان 20 ساله ايراني همانگونه فكر مي‌كند كه ما فكر مي‌كنيم؟
وي در ادامه با مقايسه پيش و پس از انقلاب اسلامي، گفت: در آن دوران 10 هزار زنداني سياسي در كشورمان وجود داشت وليكن پس از انقلاب كه سازمان ملل مداوم به آمار استناد مي‌كند، در بيشترين زمان خود كه مربوط به هفت يا هشت سال گذشته است، تعداد زندانيان سياسي به 25 نفر هم نمي‌رسيد.
وي همچنين به دانشگاهيان حاضر در همايش توصيه كرد كه خاطرات مربوط به انقلاب به خصوص خاطرات كساني كه به انقلاب تعلق ندارند ولي خاطراتشان را نوشته‌اند را مطالعه كرده و آن را به دانشجويان منتقل كنند.

رييس فرهنگستان زبان و ادب پارسي همچنين مطالعه شش جلد كتاب خاطرات اسدالله علم، نخست‌وزير و وزير دربار پهلوي را به دانشگاهيان توصيه كرد و گفت: استادان بايد با مطالعه آن و انتقال به دانشجويان، نسل جديد انقلاب را با نفوذ و سلطه و حضور آمريكا و اسرائيل در ايران و همچنين اقداماتي كه انگليسي ها در آن زمان انجام مي‌دادند، آشنا كرده تا جوانان بدانند كه محمدرضا شاه كه مملكت را اداره مي‌كرد، چگونه فردي بوده است.
حدادعادل وظيفه دانشگاهيان را پشتيباني علمي از انقلاب توصيف كرد و افزود: كمال اول دانشگاه، دانشي بودن است و اين كشور بدون علم و پيشرفت علمي نمي‌تواند به اهداف مورد نظر امام دست يابد، كما اينكه مقام معظم رهبري نيز مكرراً بر توليد علم تأكيد مي‌كنند.
وي گفت: اوايل انقلاب در كشورمان 176 هزار دانشجو مشغول به تحصيل بود در حالي كه جمعيت ايران 36 ميليون نفر بود، اما بعد از انقلاب تعداد دانشجويان كشور به سه و نيم ميليون نفر رسيده و اين در حالي است كه جمعيت كشور حتي دوبرابر نيز نشده است.
سخنگوي دولت گفت: پيش از انقلاب در برخي استان‌هاي كشور هيچ دانشگاهي وجود نداشت، اما امروز در هر استان كشور حداقل يك دانشگاه معتبر حضور دارد، ضمن اينكه پيش از انقلاب فقط يك دانشگاه در رشته‌هاي علوم پايه براي مقطع دكتري دانشجو مي‌پذيرفت و در اين خصوص وضعيت امروز با آن دوره قابل مقايسه نيست.
بودجه و مديريت مناسب توسعه كمّي را كيفي مي‌كند

حدادعادل تصريح كرد: شايد بگوييد كه توسعه دانشگاه‌ها كمّي بوده نه كيفي و من اين را قبول دارم اما معتقدم بايد سفره را پهن كرد و بعد غذا را در آن چيد و در خصوص دانشگاه‌ها هم غفلت از توسعه كيفي خوب نيست اما در وهله اول توسعه‌ها هميشه كمّي است و اگر با بودجه مناسب و برنامه‌ريزي مديريتي همراه باشد به توسعه كيفي منجر مي‌شود.

وي در پايان با اشاره به لزوم مطرح شدن انتقادات سازنده در دانشگاه‌ها، تأكيد كرد: بايستي از هر اتفاقي كه ممكن است دانشگاه را از معنا تهي كند، خودداري شود و بايد در سنگر دانشگاه‌ها پشتيبان نظام باشيم و علوم انساني را براي اداره بهتر به مديريت كشور وارد كنيم و اين طور نيست كه از نقد كردن غافل شويم.

خرمشاد: انقلاب ايران نسل جديدي از انقلاب‌ها را در جهان خلق كرد

به گرازش خبرنگار برنا، همچنين در اين همايش معاون فرهنگي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري با بيان اينكه خودباوري و پرشدن شكاف ميان علم و دين از نتايج مهم انقلاب است، يادآور شد: اين خودباوري بود كه كمك كرد30 سال هجمه قدرت‌هاي جهاني را تحمل كنيم و در واقع سرخي پرچم جمهوري اسلامي ايران نشانگر سرخي خون شهيدان است كه به ما سپيدي صلح و ثبات را هديه كرده و انشاءالله با پختگي و بلوغ كه بچه مسلمانان متعهد يافتند علي رغم اختلاف نظر كه نعمتي خدادادي است دور هم جمع شده و با تشكيل دبيرخانه تشكل اساتيد به آرمان‌هاي انقلاب بپردازيم تا در دهه چهارم آرمان‌هاي سبز انقلاب به ثمر برسد.

محمدباقر خرمشاد با بيان اينكه انقلاب اسلامي ايران در مقايسه با ساير انقلاب‌ها، 10 ويژگي منحصر به فرد دارد كه آن را متمايز مي‌كند، گفت: اولين ويژگي آن اين است كه انقلاب اسلامي ايران بر خلاف انقلاب‌هاي گذشته با تكيه بر هيچ نيروي خارجي، پيروز شد و بدون تكيه بر شرق و غرب بر زانوي خويش ايستاد چرا كه شرق و غرب هر دو مادي بودند و اميد بازگشت به معنويت وجود نداشت و اين ديدگاه وجود داشت كه اگر مدرنيزاسيون رشد كند دين به خودي خود نابود مي‌شود.

معاون فرهنگي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري با اشاره به ساير ويزگي‌ها ادامه داد: انقلاب اسلامي ايران در كشوري اتفاق افتاد كه نظام مستقر در آن در سلامتي كامل به سر مي‌برد و از هيچ بحراني رنج نمي‌برد و جناح‌بندي سياسي در آن به چشم نمي‌خورد و حتي حزب رستاخيز در يكپارچگي كامل مورد حمايت غرب قرار داشت و سومين ويژگي هم اين بود كه ارتش طاغوت در اوج قدرت بود لذا گفته مي‌شد ايران تا ده سال آينده هيچ حركتي را به خود نخواهد ديد زيرا انقلاب زماني اتفاق مي‌افتد كه ارتش درگير جنگ داخلي يا خارجي بوده و ضعيف شده باشد و نيروهاي انقلابي نيز از اين فرصت براي رسيدن به هدف خود استفاده مي‌كنند اما در مورد انقلاب اسلامي ايران اينگونه نبود.
نظام سلطه شاه بدون ترور سقوط كرد
خرمشاد ويژگي چهارم را روش مبارزه‌ انقلابيون مسلمان عنوان كرد و گفت: روش مبارزه انقلابيون مسلمان حركت غيرخشونت‌آميز و همراه با تظاهرات مردمي بود به طوري كه در حكومت شاه هيچ تروري اتفاق نيفتاد و اين هم به دليل تاكيد امام (ره) بر روش تظاهراتي و مسالمت‌آميز بود.

وي در ادامه اذعان كرد: ويژگي پنجم بي‌اعتباري، عدم مشروعيت و غيرمردمي بودن رژيم شاه فراگير بود و وي نتوانست بخشي از مردم را براي حمايت خود حفظ كند و اين اتحاد و وحدت با انقلاب اسلامي را در انقلاب‌هاي ديگر نمي‌بينيم و ويژگي ششم اين بود كه انقلاب اسلامي ايران مبتني بر يك ايدئولوژي ديني بود و آشكارا اعلام مي‌كرد كه انقلاب اسلامي بر تلفيق دين و سياست استوار شده كه اين امر باعث خلق نسل جديد از انقلاب‌ها شد كه با دين بيگانه نيست چرا كه دين به جهان روح مي‌دهد.

امام (ره) با رهبري شبكه ديني انقلاب را هدايت كرد
معاون فرهنگي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري درباره ويژگي هفتم گفت: انقلاب اسلامي ايران با رهبري يك حزب كلاسيك سياسي به پيروزي نمي‌رسد بلكه در واقع امام (ره) با رهبري بر شبكه روحانيت كه در عين حال كه غيررسمي بود اما تا اعماق روستاها نفوذ داشت، توانست انقلاب را هدايت كرده و يك رهبري خودجوش مبتني بر شبكه ديني سنتي به وجود آورد و بتواند انقلاب را سامان داده و به نتيجه برساند.

وي همچنين با بيان اينكه انقلاب اسلامي ايران يكي از زنده‌ترين نقدهاي مدرنيته بود، تصريح كرد: انقلاب اسلامي ايران نقد مدرنيته محسوب مي‌شود زيرا ضعف‌هاي مدرنيته را آشكار كرد و در واقع ضديت غربي‌ها با انقلاب اسلامي ايران اين است كه اگر اين مدل انقلاب پيروز شود كليت نظام منطقي و فكري غرب را به هم مي‌ريزد و اين ويژگي هشتم انقلاب ايران است كه تداوم نظام فكري انقلاب چالشي جدي فراروي غرب است.

انقلاب ايران انقلابي معناگرا و فرهنگي است
خرمشاد در بخش ديگري از سخنان خود به ويژگي نهم اشاره كرد و افزود: ويژگي نهم هم اين است كه شعارهاي اصلي انقلاب تصادفي نيست و چون شعارها برخاسته از دل مردم بود فراگير و نهادينه ‌شد و شعاري چون "استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي" شعاري غيرمادي است لذا گفته مي‌شود انقلاب اسلامي ايران انقلابي فرهنگي، معناگرا و معنويت‌گراست.

معاون فرهنگي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري درباره دهمين ويژگي گفت: انقلاب اسلامي ايران يك انقلاب شهري بود زيرا تجربه انقلاب‌هاي ديگر نشان مي‌داد كه در انقلاب يا بايد روستاييان مشاركت داشته باشند يا اينكه انقلاب از روستا آغاز شود كه انقلاب اسلامي ايران اينگونه نبود و اكثر افراد جامعه شهرنشين در اين انقلاب حضور داشتند.

وي در پايان با تاكيد بر اينكه بايد بدانيم وارث چه زحماتي هستيم و چه مبارزاتي به پاي اين انقلاب ريخته شده است، ابراز اميدواري كرد: خدا همه ما را شاكر اين نعمت و خادم اين ملت قرار دهد.

بر اساس اين گزارش، همچنين دبير دبيرخانه تشكل‌هاي اساتيد و فارغ‌التحصيلان دانشگاه‌هاي سراسر كشور در همايش 30امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي از تشكيل دبيرخانه اساتيد و فارغ التحصيلان خبر داد و گفت: اين دبيرخانه از گروه‌هاي آموزشي و اسلامي دانشگاه‌‌ها و مراكز پژوهشي تشكيل شده است و 25 گروه در اين دبيرخانه با هم متحد شده‌اند.

حبيبي: پيروزي انقلاب بر مبناي خودباوري بود
نجفقلي حبيبي افزود: پنج كميسيون با عناوين سياسي،‌ علمي، فرهنگي، ارتباطات و اقتصادي در اين دبيرخانه شكل گرفته و دانشگاه هم از پيروزي انقلاب تا كنون نقش بسيار موثري در روند انقلاب داشته و در بسترهايي چون سپاه پاسداران، جهاد دانشگاهي تاثير بسيار عميقي بر جريان انقلاب گذاشته است.

دبير دبيرخانه تشكل‌هاي اساتيد و فارغ‌التحصيلان دانشگاه‌هاي سراسر كشور با بيان اينكه امام راحل بر اصل خودباوري همواره تاكيد مي‌كردند، يادآور شد: پيروزي انقلاب ما بر مبناي خودباوري بود و جوانان از همان روزهاي نخست بدون واهمه سازماندهي‌هاي اساسي را براي پايه‌هاي نظام جمهوري اسلامي آغاز كردند و با همكاري نهادهاي ديگر در كنار دانشگاه‌ها به تلاش خود ادامه مي‌دهند و اگر نقص‌هايي وجود دارد از دانشگاه و دانشجويان نيست بلكه ناشي از مراكز است.

رشد تحصيلات تكميلي از بركات انقلاب است
حبيبي در ادامه با اشاره به پيشرفت‌هايي كه در زمينه تحصيلات تكميلي به دست آورده‌ايم، گفت: پيش از انقلاب تعداد محدودي از رشته‌ها دكترا داشت اما در حال حاضر در رشته‌هاي مختلف امكان ادامه تحصيل در مقطع دكترا فراهم شده و اين از بركات انقلاب اسلامي است كه از خودباوري ناشي شده و اراده براي بالا بردن سطح ارتقاي علمي وجود دارد.

وي با تاكيد بر اينكه كساني كه از دانشگاه انتقاد مي‌كنند، ملاحظه كنند كه نبايد انتقادشان جنبه تخريب داشته باشد، اظهار كرد: يكي از رنج‌هايي كه در عرصه انقلاب براي ما به وجود آمده ايجاد شكاف‌هايي بود كه در گروه‌هاي سياسي در جامعه بروز كرد و هر چند اختلاف نظر مفيد است و از ديدگاه‌هاي مختلف ناشي مي‌شود اما آنچه غم‌انگيز است اينكه جدال‌هاي سياسي روند تندي پيدا كرد به طوري كه حتي در برخي موارد از مقررات اخلاقي پا را فراتر گذاشتيم و به تخريب يكديگر پرداختيم و اين باعث كدورت و تفرق شد و لازم است كه نيروهاي وفادار انقلاب به اين شيوه كه در حال رخ دادن است، توجه كنند.

دبير دبيرخانه‌ تشكل‌هاي اساتيد و فارغ التحصيلان دانشگاه‌هاي سراسر كشور با تاكيد بر اينكه بايد از فسادهاي اخلاقي و كينه‌ورزي‌ها جلوگيري شود تا به انشقاق اجتماعي نينجامد، گفت: اين نيروها كار بزرگي انجام مي‌دهند كه با ديدگاه‌ها و سليقه‌هاي مختلف دور هم جمع مي‌شوند و براي يافتن بهترين راه حل تلاش مي‌كنند و اميدواريم كه تشكل‌هاي سياسي به اين مسايل كلي مورد وفاق و مهم كه تحت عنوان جمهوري اسلامي است بيشتر توجه كنند.

تفرقه در مسائل كلان كشور به نفع نظام نيست
حبيبي با بيان اينكه اين تفرق در مسائل كلان كشور به نفع نظام نيست، گفت: گروه‌بندي‌هاي سياسي مختلف از بركات انقلاب است و بايد از كينه ورزي و جدايي‌ها كه به انشقاق اجتماعي مي‌انجامد جلوگيري كنيم و با توجه به اينكه به انتخابات رياست جمهوري دهم نزديك مي‌شويم مراقب باشيم كه به بداخلاقي انتخابابي دچار نشويم چرا كه اين فرصتي است تا بسنجيم چقدر به اين مسائل توجه كرده و به بيان محاسن، ادعاها و توانايي‌هاي خود و حتي تخريب رقبا مي‌پردازيم.

دبير دبيرخانه تشكل‌هاي اساتيد و فارغ‌التحصيلان دانشگاه‌هاي سراسر كشور در پايان ابراز اميدواري كرد كه اين نشست به اهداف خود رسيده و به حفظ وحدت ملي به خصوص در فضاي دانشگاهي كمك كند.

جمعه|ا|11|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 167]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن