تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گوش خود را به شنيدن خوبى‏ها عادت بده و به آنچه كه به صلاح و درستى تو نمى‏افزايد گو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820047008




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

واكنش سخنگوي شوراي نگهبان به بحث تأييد صلاحيت ها


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: واكنش سخنگوي شوراي نگهبان به بحث تأييد صلاحيت ها
گروه سياسي- مجيد معافي: سخنگوي شوراي نگهبان بار ديگر تأكيد كرد اين نهاد از آراي تك تك شهروندان به بهترين وجه صيانت مي كند و جاي هيچ نگراني در اين زمينه وجود ندارد.
به گزارش خبرنگار سياسي ما، عباسعلي كدخدايي در نشست خبري ديروز خود درخصوص اظهارنظر برخي افراد مبني بر اينكه شوراي نگهبان در انتخابات آتي بيشتر از سه نفر را تأييد صلاحيت نكند با بيان اينكه شوراي نگهبان براساس نظر افراد اظهارنظر نمي كند، يادآور شد: براساس قانون اساسي هر فردي كه ثبت نام كند شوراي نگهبان نظر خود را نسبت به او اعلام مي كند.وي ادامه داد: ما در مورد صحبت كردن افراد مسؤوليتي نداريم.
كدخدايي درباره امكان رايانه اي برگزارشدن انتخابات رياست جمهوري گفت: امكان كامل برگزارشدن انتخابات به روش رايانه اي وجود ندارد اما اينكه مراحلي از انتخابات را به شيوه رايانه اي برگزار كنيم و در انتخابات بعدي مراحلي ديگري را به آن اضافه كنيم كار خردمندانه اي است كه از آن استقبال مي كنيم.
خبرنگاري از كدخدايي در مورد تاريخ ثبت نام كانديداي رياست جمهوري، رسيدگي به سوابق و تاريخ رأي گيري پرسيد كه وي تصريح كرد: همان طوركه از قبل اعلام شده بود تاريخ اخذ رأي 22 خردادماه است اما در مورد تاريخ ثبت نام چون اين موضوع مربوط به امور اجرايي است از وزارت كشور بپرسيد.
سخنگوي شوراي نگهبان در پاسخ به اين سؤال كه آيا انتخابات پيش رو با قانون جديد برگزار خواهد شد يا با قانون فعلي گفت: قانون جديد هنوز تصويب نشده اما اگر مجلس اصرار كند بايد اين قانون به مجمع تشخيص مصلحت نظام ارايه شود ولي به نظر مي رسد كه زمان اصلاحات نيز گذشته است.
نظر شوراي نگهبان نسبت به مصوبه مجلس در مورد ارث بردن زن از اموال شوهر سؤال ديگري بود كه وي خاطرنشان كرد: هنوز اين مصوبه در شورا مورد بررسي قرار نگرفته است.
خبرنگاري با اشاره به كروبي و سفرهاي تبليغاتي او از كدخدايي پرسيد، آيا اين سفرها مصداق تبليغات زودهنگام نيست كه وي اظهار داشت: اگرچه قانون در اين مورد ضعف دارد اما نمي توان فعاليتهايي همچون سخنراني را كه اقدام فردي است را مشمول تبليغات به مفهوم خاص دانست.
سخنگوي شوراي نگهبان در عين حال اضافه كرد: تبليغات در انتخابات يك تعريف مشخص دارد كه در هفته هاي منتهي به انتخابات مشخص مي شود. خبرنگار ديگري با اشاره به تفسير علي لاريجاني از اصل 136 قانون اساسي مبني بر اينكه چند تغيير در يك وزارتخانه يك تغيير محسوب مي شود نظر كدخدايي را در اين زمينه جويا شد كه وي گفت: تاكنون درخواست رسمي در مورد اين قانون از شوراي نگهبان نشده اما با مذاكراتي كه با برخي از اعضا در اين مورد شده است چنين نظري وجود دارد.
به گزارش خبرنگار ما، كدخدايي در بخش ديگري از نشست خبري خود با تشريح آخرين وضعيت مصوبات ارسالي از سوي مجلس به لايحه اصلاح قانون حمايت از طرح بهسازي و نوسازي بافتهاي فرسوده پيرامون حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) مصوب 1384 اشاره كرد و افزود: اين لايحه توسط اعضاي شورا مورد بررسي قرار گرفت و در بند 6 ماده واحده چون عبارت «و ساير استان ها» در لايحه دولت نبوده و در مجلس اضافه شده است مغاير اصل 75 قانون اساسي شناخته شد و در بند 7 ماده واحده موضوع الحاق بند 4 نيز چون عبارت «شمول قانون به امامزاده هاي واقع ...» ابهام دارد بنابراين پس از رفع ابهام اظهارنظر مي شود.
سخنگوي شوراي نگهبان همچنين به طرح دو فوريتي الزام دولت به حمايت همه جانبه از مردم مظلوم فلسطين اشاره كرد و با بيان اينكه اين طرح مغاير با موازين شرع و قانون اساسي شناخته نشد، اضافه كرد: دولت از اين پس موظف به كمكهاي انسان دوستانه به مردم فلسطين شده است

يکشنبه|ا|13|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 176]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن