تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر پنج خصلت نبود، همه مردم جزوِ صالحان مى شدند: قانع بودن به نادانى، حرص به دنيا، بخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816989380




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

موبايل ايراني استفاده اپراتورها ازسيستمي براي شناسايي مزاحمت‌هاي تلفني


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: موبايل ايراني استفاده اپراتورها ازسيستمي براي شناسايي مزاحمت‌هاي تلفني
عضو كميسيون قضايي و حقوقي مجلس اعلام كرد: اپراتورها بايد از سيستم پيشرفته‌اي براي شناسايي مزاحمت‌هاي تلفني استفاده كنند.
سيدمصطفي طباطبايي‌نژاد در گفت‌وگو با موبنا با بيان اينكه تلفن يك ابزار مفيد است كه استفاده صحيح آن در زندگي افراد تاثير بسزايي دارد، اظهار كرد: اما متاسفانه در مواردي ديده شده كه از اين وسيله ارتباطي براي مزاحمت‌هاي تلفني استفاده مي‌شود كه بايد به نوعي مانع از اين حركت شد. وي با تاكيد بر اينكه براي افرادي كه اقدام به مزاحمت تلفني مي‌كنند بايد مجازات‌هاي سنگيني در نظر گرفته شود، ادامه داد: در شرايط حاضر مجازات قابل قبولي براي اين تخلف در قانون كشور ما وجود ندارد.
وي با پيشنهاد اينكه مجلس با آماده كردن طرحي بايد در خصوص ساماندهي اين معضل اجتماعي اقداماتي را انجام دهد، خاطر نشان كرد: در همين حال دولت و مخابرات مي‌توانند لايحه‌اي از طرف هيات دولت ارائه دهند تا اين مشكل به نوعي حل شود. طباطبايي با تاكيد براينكه مزاحمت تلفني از سوي همه اپراتورهاي تلفن همراه و حتي تلفن ثابت مي‌تواند انجام ‌شود، خاطر نشان كرد: اما به مراتب ديده شده ميزان مزاحمت‌ها از سوي اپراتورهايي كه سيم‌كارت‌هاي ارزان قيمت در بازار عرضه مي‌كنند بيشتر است. اين نماينده مجلس با بيان اينكه هويت دارندگان همه سيم‌كارت‌هايي كه از سوي اپراتورها واگذار مي‌شود بايد مشخص باشد تا شناسايي صاحبان سيم‌كارت به راحتي امكان پذير باشد، اعلام كرد: در بسياري موارد ديده شده كه متخلفان از سيم‌كارت فقط يكبار استفاده مي‌كنند وسپس به راحتي آن را از بين مي‌برند.
سرويس بانكي همراه اول 400 هزار مشترك فعال دارد
مديرعامل جيرينگ همراه اول گفت: در سرويس جيرينگ همراه اول 2 ميليون و 200 هزار مشترك رجيستر شده كه 20 درصد از اين تعداد، مشتركان فعال هستند. عليرضا طلوع در گفت‌وگو با فارس اظهار كرد: سرويس جيرينگ همراه اول اكنون فعال است؛ در اين سرويس 2 ميليون و 200 هزار مشترك رجيستر شده كه 20 درصد مشتركان رجيستر شده،‌ فعال هستند. مديرعامل جيرينگ همراه اول گفت: به اين ترتيب سرويس جيرينگ همراه اول هم‌اكنون 400 هزار مشترك فعال دارد.
طلوع تصريح كرد: هم اكنون حدود 5 ميليارد كاربر تلفن همراه در دنيا وجود دارد و پيش بيني‌ مي‌شود كه تا سال 2015 يك ميليارد نفر در دنيا از خدمات مالي از طريق تلفن همراه استفاده كنند. اين درحالي است كه پيش از اين گفته شده بود اين سرويس به دليل آنكه مشتركان بايد مبلغي را در حساب‌هاي خود در همراه اول به طور ذخيره داشته باشند شبيه به نظام بانكي است و بايد از بانك مركزي مجوز فعاليت داشته باشد.
مشتركان همراه اول دهه فجر را جشن مي‌گيرند
همزمان با فرارسيدن سالگرد انقلاب شكوهمند اسلامي، همراه اول از مشتركان خود براي شركت در جشن پيامكي دهه فجر دعوت به عمل آورده است.
مشتركان همراه اول مي‌توانند با ارسال كلمه fajr به شماره 7022، در جشن پيامكي دهه فجر شركت كنند و روزانه پيامك‌هاي جذاب و شيرين شامل: پيامك انقلاب در برگيرنده نكاتي از تاريخ انقلاب يا شخصيت‌هاي انقلابي، پيامك سرود شامل شعارها و سرودهاي آن دوره، پيامك قلقلك در برگيرنده نكات بامزه نظم و نثر دريافت كنند و در مسابقه بزرگ جشن پيامكي دهه فجر كه در برگيرنده اطلاعات عمومي درباره تاريخ انقلاب است، شركت نمايند و در صورت برنده شدن به قيد قرعه جوايزي شامل گوشي تلفن همراه، كتاب تاريخ انقلاب، سي دي سرودهاي انقلابي دريافت كنند.
ضمنا مشتركاني كه در ايام دهه فجر (12تا22 بهمن) همه سرويس‌هاي فجر خود را فعال نگه دارند، در قرعه كشي بزرگ فجر شركت داده شده و درصورت برنده شدن جوايزي شامل چند جلد كلام‌الله مجيد، مفاتيح الجنان، گوشي تلفن همراه و كتاب تاريخ انقلاب دريافت مي‌كنند.
توصيه به مشتركان مرزي
براي جلوگيري از هزينه رومينگ ناخواسته مشتركان به مسافران شهرهاي مرزي توصيه مي‌شود كه از طريق جست‌وجوي شبكه به صورت دستي (Manual) در گوشي خود شبكه اپراتوري موبايل را انتخاب كنند.
امكان همپوشاني شبكه موبايل در شهرهاي زابل و بازارچه مرزي تايباد با كشور افغانستان، آستارا با آذربايجان، شهرهاي مرزي آذربايجان غربي با ارمنستان و تركيه، شهرهاي مرزي كردستان با عراق و تركيه، منطقه فاو و روستاهاي اطراف با عراق و كويت، شلمچه با عراق و جزاير خليج فارس در صورت استفاده از شناور با امارات وجود دارد و براين اساس مشتركان تلفن همراه بايد توجه داشته باشند كه در اين مناطق مرزي قبل از برقراري يا دريافت تماس موبايل خود را از حالت اتوماتيك خارج كرده و تنظيمات دستي انجام دهند در غير اين‌صورت براي شماره آنها، هزينه‌هاي رومينگ محاسبه خواهد شد.
براي جلوگيري از هزينه ناخواسته رومينگ به دليل همپوشاني شبكه مخابرات با كشورهاي هم مرز، موبايل خود را از حالت اتوماتيك خارج كنند. درهمين حال به مسافران خارج از كشور نيز توصيه مي‌شود پيش از سفر شناسنامه تلفن همراه و آخرين صورتحساب پرداختي خود را نزد اقوام درجه يك گذاشته تا در صورت مفقود شدن تلفن همراه يا بروز هرگونه مشكلي موضوع در دفاتر ايران قابل پيگيري باشد. براي جست‌وجوي شبكه موبايل در كشور ميزبان نيز بهتر است مسافران با ورود به Setting گوشي خود و تنظيمات دستي، نسبت به يافتن شبكه اپراتوري اقدام كنند. مشتركان در زمان استفاده از سرويس رومينگ بين‌الملل بايد توجه كنند كه فعال‌سازي PIN CODE سيم كارت و قفل رمزدار گوشي سوءاستفاده‌هاي احتمالي درصورت سرقت يا مفقودي تلفن را كاهش و خاموش كردن موبايل در اماكن شلوغ احتمال سوءاستفاده از تلفن را درصورت مفقودي به حداقل مي‌رساند.
مشتركان بايد براي حفظ و نگهداري سيم‌كارت و گوشي حداكثر دقت لازم را به عمل آورده و آن را در اختيار افراد نا آشنا، متصدي هتل و... قرار ندهد و در موارد ضروري حتما سيم‌كارت را از گوشي خارج كرده و نزد خود نگه دارند. همچنين بعد از پايان مكالمه با زدن دكمه قطع تلفن از قطع مكالمه خود اطمينان حاصل كنند تا هزينه ناشي از عدم قطع ارتباط را متحمل نشوند.

پنجشنبه|ا|13|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن