تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816371606




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس‌جمهور در جشنواره خوارزمي: علم بايد از سيطره‌ سرمايه‌داري كور و بي‌منطق خارج شود دستاورد پرتاب ماهواره اميد، تقويت و اثبات خودباوري ملت ايران است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رييس‌جمهور در جشنواره خوارزمي: علم بايد از سيطره‌ سرمايه‌داري كور و بي‌منطق خارج شود دستاورد پرتاب ماهواره اميد، تقويت و اثبات خودباوري ملت ايران است
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

رييس‌جمهور صبح سه‌شنبه در مراسم بيست و دومين جشنواره بين‌المللي خوارزمي حضور يافت و سخنانش را با توضيحاتي درباره پرتاب ماهواره اميد آغاز كرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) دكتر محمود احمدي‌نژاد با اشاره به پرتاب اولين ماهواره ساخت ايران و قرارگرفتن آن در مدار پيش‌بيني شده، افزود: دانشمندان ما با تكيه بر توانمندي‌هاي بومي، همت‌هاي بلند و خودباوري عميق و با وجود فشارها و محدوديت‌ها توانستند با موفقيت پا به عرصه‌ فضا بگذارند.

وي با بيان اين كه « اتفاقي كه ديشب رخ داد، چند دستاورد بزرگ براي دانشمندان ما داشت»، دستاورد اول را موشك پرتابگر ماهواره خواند كه بايد ماهواره را در مدار قرار ‌دهد.

رييس‌جمهور گفت: موشكي كه پرتاب شد از دو موشك تشكيل شده بود كه موشك اول، ماهواره را تا ارتفاع معيني هدايت مي‌كرد و بعد از پايان ماموريت، موشك دوم را رها مي‌كرد و اين موشك، ماهواره را تا نقطه‌ مشخص‌شده مي‌برد، اكنون نيز ماهواره در مدار 250 كيلومتري از سطح زمين قرار گرفته و سرعت آن بيش از 7 هزار متر در ثانيه است.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه مجموعه اين موشك حاصل فعاليت‌ها و كار و تلاش انديشمندان ايراني است، اظهار كرد: دستاورد دوم، خود ماهواره است. شما اطلاع داريد مدت‌هاي طولاني است كه دانشمندان ما با كمك دانشمندان برخي كشورهاي ديگر يك ماهواره‌ مخابراتي تهيه و آماده پرتاب كردند، ولي آن كساني كه علم را در انحصار خود مي‌خواهند و مي‌خواهند به واسطه علم بر ديگران سلطه پيدا كنند، تا امروز مانع پرتاب ماهواره مخابراتي مصباح شده‌اند، اما دانشمندان ما براي اولين بار يك ماهواره در مقياس كوچك ساختند و آن را به فضا پرتاب كردند؛ چنان‌كه اين ماهواره در شبانه‌روز 15 بار دور يك مدار بيضوي مي‌چرخد.

وي با بيان اين‌كه دستاورد سوم، ايستگاه‌هاي كنترل و دريافت است، اظهاركرد: دو سال قبل يك ماهواره مشترك ايراني و يك كشور ديگر به فضا پرتاب شد، ولي تا امروز متاسفانه ايستگاه‌هاي زميني كنترل و مديريت آن ماهواره در اختيار ملت ايران قرار نگرفته است، ولي متخصصان ما توانستند انواع ايستگاه‌هاي دريافت، مديريت و كنترل ماهواره را بسازند، هم به صورت ثابت و هم متحرك در پرتاب ماهواره، اين ايستگاه‌ها به كار گرفته شد و امواج را دريافت مي‌كنند و ايستگاه‌هاي زميني مشغول هدايت و كنترل ماهواره اميد هستند كه در فضا در حال حركت است.

رييس‌جمهور دستاورد ديگر اين ماهواره را تقويت و اثبات خودباوري ملت ايران دانست و اظهار كرد: انحصارطلبان تلاش دارند به دانشمندان و مردم بباورانند كه تنها راه رسيدن به قله‌هاي پيشرفت صرفا راهي است كه آنها طي كرده‌اند و نيازمند اجازه‌هاي مكرر و پذيرش خواسته‌ها از جانب آنها هستند، ولي دانشمندان ما اثبات كردند اگر يك ملت و گروهي تصميم مي‌گيرد براي خدا و تعالي جامعه‌ بشري و خدمت به انسان‌ها كار مهمي را انجام دهد، حتي اگر آن كار در مرزهاي دانش و فراتر از مرزهاي دانش باشد، اين هدف قابل وصول است.

احمدي‌نژاد گفت: دانشمندان ما يك راه جديد در برابر ملت‌هاي مستقل، آزاده و آنهايي كه خواهان پيشرفت بر پايه عزت و آزادگي هستند، قرار داده‌اند و به نظر من اين هديه‌ دانشمندان ما به دانشمندان و ملت‌هاي آزاده بود.

رييس‌جمهور هم‌چنين با بيان اين‌كه « مي‌خواهم خطاب به دانشمندان جهان مطالبي بگويم» گفت: دوستان من! امروز بايد همه دست به دست هم دهيم و يك جنبش عظيم و حركت جهاني و انساني را براي نجات علم از سيطره‌ خودخواهان سامان دهيم. بايد دست به دست هم بدهيم و علم مفيد و سازنده را خارج از استيلاي خودخواهان و مستكبران، در خدمت جامعه بشري قرار دهيم. دست به دست هم دهيم و براي صلح و امنيت واقعي كه فقط و فقط بر پايه‌ يگانه‌پرستي و معنويت برپا خواهد شد، تلاش كنيم. علم بايد از سيطره‌ سرمايه‌داري كور و بي‌منطق خارج شود. علم بايد از سيطره مستكبران و خودخواهان خارج شود. بايد براي نجات علم و استفاده انساني از علوم حركت كنيم و ترديد ندارم اين آرزو گرچه به ذهن برخي‌ نشدني است، يا دور به نظر مي‌آيد، بسيار زودتر از آن‌چه فكر مي‌كنند، در آينده نه چندان دور محقق خواهد شد و بشريت شاهد روزي خواهد بود كه تمام استعدادها شكوفا مي‌شود و همه‌ شكوفايي‌ها در خدمت رشد جامعه‌ بشري، برادري، مهر و كمال قرار خواهد گرفت.

احمدي‌نژاد در ادامه با تشكر از دست‌اندركاران جشنواره‌ خوارزمي گفت: ايران ساليان سال پايگاه علم و مرجع علمي در جهان بوده است و فرهنگ ايران‌زمين، انتشار علم را يك وظيفه‌ ديني مي‌شمارد. ملت ايران هيچ‌گاه به دنبال انحصار علم و استفاده ابزاري از آن براي تحميل خود به ديگران نبوده و نشر علم را موجب تعميق آن مي‌دانسته و هيچ مانع و مرزي را براي بهره‌بردراي ديگران از دستاوردهاي علمي خود قائل نبوده است.

وي گفت: به نظر من جشنواره‌ خوارزمي اين ظرفيت را دارد كه به يك كانون و مجمع هم‌انديشي علمي انساني و آشنايي دانشمندان جهان براي تبادل آرا و دستاوردها تبديل شود.

رييس‌جمهور خطاب به دست‌اندركاران اين جشنواره گفت: بايد تلاش كنيم اين مرجعيت علمي را كه در خدمت انسان‌هاست در برابر مرجعيت علمي سلطه‌گر كه تحقيركننده ملت‌هاست، برپا داريم و اين شدني است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دكتر احمدي‌نژاد در بخش ديگر سخنانش نيز گفت: از صميم دل خوشحالم كه امروز در اين جشن بزرگ و اميدبخش شركت مي‌كنم.

رييس‌جمهور با بيان اين‌ كه « بدون علم امكان حركت و زندگي متعالي و شكوفايي استعدادها وجود ندارد» افزود: علم نوري است كه راه انسان را براي رسيدن به قله كمال روشن مي‌كند. علم ابزار حركت و سلطه بر محيط، شكوفايي استعدادهاي انساني و منشاء اقتدار است.

رييس‌جمهور هم‌چنين با بيان اين‌كه « يكي از پايه‌هاي اقتدار، دانايي و علم است» اظهار كرد: البته آن علمي مفيد است كه در خدمت تعالي جامعه، رفاه و شكوفايي استعدادهاي الهي انسان باشد. اقتدار برآمده از علمي شايسته‌ تقدير است كه در خدمت برادري، صلح و سلامت جامعه‌ بشري باشد.

وي در ادامه با بيان اين‌كه « در طول تاريخ مجاهدت‌هاي فراواني براي بسط علم و فتح عرصه‌هاي جديد انجام شده ولي متاسفانه حاصل اين مجاهدت‌ها در خدمت علم، برادري و كمال جامعه‌ انساني قرار نگرفته است» اظهاركرد: . فراوان بوده‌اند كساني كه از ابزار علم و اقتدار برآمده از آن براي بسط سلطه و توسعه‌ خودخواهي و تحميل خود و منافعشان بر ديگران و ملت‌ها استفاده كرده‌اند؛ اما امروز بايد دست به دست هم دهيم و فرهنگ بهره‌مندي صحيح از علم را گسترش دهيم؛ اين چيزي است كه بشر به شدت به آن نيازمند است.

رييس‌جمهور در پايان با بيان اين‌كه « خداوند را سپاسگزاريم كه ملت ايران، به ويژه پس از پيروزي انقلاب اسلامي يك حركت پرشتاب، سازنده و رو به جلو را در عرصه‌هاي علمي آغاز كرده است» گفت: هر روز اخبار پيشرفت‌هاي علمي ملت ايران در دنيا منتشر مي‌شود. در عرصه‌هاي گوناگون دانشمندان ايران‌زمين به سرعت در حال رساندن خود به مرزهاي دانش هستند. ابعاد، تنوع و حجم نوآوري‌ها، خلاقيت‌ها، اختراعات و نظريه‌ها بسيار بسيار اميدبخش و حركت‌آفرين است؛ البته ملت ايران به دنبال علمي است كه منشاء صلح و در خدمت برادري و پيشرفت همه‌ ملت‌ها باشد.

بر اساس اين گزارش پيش از سخنان رييس‌جمهور، زاهدي وزير علوم سخنراني كرد و با حضور رييس‌جمهور از برگزيدگان اين جشنواره، هم‌چنين وزير دفاع و وزير علوم تقدير و تشكر شد.

به گزارش ايسنا، رييس‌جمهور از نمايشگاهي كه در حاشيه‌ اين جشنواره برگزار شده بود نيز بازديد كرد.

انتهاي پيام

سه|ا|شنبه|ا|15|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن