تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کمترین کفر این است که انسان از برادرش سخنی بشنود و آن را نگه دارد تا او را با آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816868232




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بان كي مون بر حل مسالمت‌آميز موضوع هسته‌اي ايران تاكيد كرد غربي‌ها در پي تنش نباشند


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: "بان كي مون" بر حل مسالمت‌آميز موضوع هسته‌اي ايران تاكيد كرد غربي‌ها در پي تنش نباشند
دبيركل سازمان ملل متحد با تاكيد بر ضرورت حل مسالمت آميز موضوع هسته‌اي ايران، غربي‌ها را به كاهش تنشها با تهران فراخواند.
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از رويترز، بان كي مون كه در نيويورك با خبرنگاران صحبت مي‌كرد، گفت هيچ راه ديگري به جز حل مسالمت آميز موضوع هسته ايران وجود ندارد.
وي افزود: من از همه طرفهاي درگير مي‌خواهم قبل از هر اقدامي، تنش را كاهش دهند.
دبيركل سازمان ملل متحد همچنين در همسويي با سياستهاي يكجانبه و خصمانه غربي‌ها از ايران خواست از هرگونه اقدام در راستاي بستن تنگه هرمز خودداري كند.
بان كي مون در اين رابطه بدون اشاره به اقدامات تنش آميز و جنگ طلبانه غربي‌ها و صهيونيستها گفت: تنگه هرمز يك منطقه بسيار مهم براي تجارت بين‌المللي است. بايد حق عبور كشتي‌ها از درياهاي آزاد مورد احترام قرار گرفته و از آن محافظت شود.
بان كي مون با ناديده گرفتن همكاري مثبت و سازنده ايران با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي از تهران خواست با آژانس به طور كامل همكاري كرده و به مذاكرات با كشورهاي 1+5 در خصوص برنامه هسته ايش بازگردد.
نشريه آلماني: تحريم نفتي تهديدي براي ايران نيست
يك نشريه آلماني در تحليلي با تاكيد بر اينكه تحريمهاي اروپا عليه ايران تغييري در سياستهاي هسته‌اي اين كشور ايجاد نخواهد كرد،نوشت: اين تحريمها تهران را تهديد نمي‌كند.
نشريه "فوكوس" در تحليلي به بررسي نتايج و عواقب تحريم نفتي غربي‌ها عليه ايران بر اين بلوك و منطقه پرداخته و نوشت: جبهه گيريها در مناقشات اتمي غرب با ايران سخت شده است. سالهاست كه اتحاديه اروپا و آمريكا ايران را متهم به تلاش براي ساخت سلاح هسته‌اي مي‌كنند و سالهاست كه تهران از خود در برابر اين اتهامات دفاع مي‌كند.
گفتگوها و مذاكرات براي حل مناقشات هسته‌اي بين ايران و اروپا نيز به حال تعليق در آمده و سازمان ملل متحد، آمريكا و ديگر كشورهاي غربي قطعنامه‌هايي را عليه تهران صادر كرده‌اند كه هم اكنون اين تحريمها را تشديد كرده‌اند.
نويسنده در ادامه به تصميم اخير اروپا مبني بر تحريم نفتي عليه ايران و تشديد تحريمهاي غرب عليه برنامه هسته‌اي كشورمان اشاره كرده و و اين پرسش را مطرح كرد كه اين قطعنامه‌ها چه مفهومي براي ايران دارد؟ و در پاسخ به اين پرسش نوشت: نفت از مهمترين منابع درآمد ايران محسوب مي‌شود. اما تنها حدود بيست درصد نفت ايران به اروپا صادر مي‌شود. خريداران اصلي نفت ايران آسيايي بوده و شامل كشورهاي چين با تقريبا 22 درصد،ژاپن با تقريبا 14 درصد،هند با تقريبا 13 درصد و كره جنوبي با ده درصد مي‌شوند. اين كشورها تا به حال در تحريم نفتي عليه ايران شركت نكرده‌اند.
"اوليور جاكوب" از كارشناسان اقتصادي سوئيس بر اين عقيده است كه ايران بخشي از نفت خود را كه به اروپا تحويل مي‌داده به چين و هند خواهد فروخت كه به اين ترتيب تاثير قطعنامه غرب كاهش خواهد يافت. به اين ترتيب قطعنامه اتحاديه اروپا عليه ايران تهديدي براي اين كشور محسوب نمي‌شود.
نويسنده در بخش ديگري از اين مطلب به بررسي تاثير تحريم نفتي اروپا عليه ايران بر اين اتحاديه پرداخته و مدعي شد كه براي اتحاديه اروپا انصراف از نفت ايران مسئله‌اي نيست.
اما از نظر "اوليور جاكوب" براي يونان كه اخيرا 60 درصد نفت خود را از ايران خريداري مي‌كند اين تحريم مي‌تواند مشكلي اساسي ايجاد كند. از نظر اين كارشناس اين احتمال وجود دارد كه اتحاديه اروپا در تجديد نظر قطعنامه ضد ايراني خود در مي‌آينده شايد يك قاعده استثناء را براي يونان تصويب كند. آمريكا نيز تلاش مي‌كند تا به يونان كمك كند.
فوكوس در ادامه نوشت: ايتاليا نيز بعد از اسپانيا از بزرگترين خريداران نفت ايران در اروپا به شمار مي‌رود. كارشناسان انتظار ندارند كه قيمت نفت با تحريم نفتي اروپا به صورت چشمگيري بالا رود، اما اگر اين طور شود اقتصاد اروپا متوقف خواهد شد.
فوكوس در ادامه اين پرسش را مطرح مي‌كند كه چه كساني از تحريم نفتي اروپا سود مي‌برند و در پاسخ اين پرسش مي‌نويسد؟ به اعتقاد "جاكوب" اين قطعنامه‌ها به سود برخي كشورها از جمله روسيه و عربستان تمام مي‌شود و آنها مي‌توانند نفت بيشتري را با قيمتي بهتر به اروپا بفروشند. هند و چين هم مي‌توانند نفت ارزانتري را از ايران خريداري كنند.
جاكوب همچنين تصريح مي‌كند قطعنامه اتحاديه اروپا عليه ايران، اين كشور را به تغيير سياستهاي خود در زمينه هسته‌اي مجبور نخواهد كرد.
از نظر اين كارشناس سوئيسي بستن تنگه هرمز از طريق ايران براي همه مسئله ساز خواهد بود هم براي وارد كنندگان نفت و هم براي صادر كنندگان. از اين راه دريايي حدود بيست درصد نفت مورد نياز جهان ترانزيت مي‌شود.
" چين: فشار و تحريم رويكردي سازنده در قبال ايران نيست
چين با انتقاد از تحريم يك‌جانبه اتحاديه اروپا عليه ايران، اين اقدامات را "غيرسازنده" خواند.
به گزارش ايسنا، خبرگزاري فرانسه گزارش داد، وزارت امور خارجه چين در پاسخ به سوالي درباره اقدامات اتحاديه اروپا كه دوشنبه گذشته عليه ايران تصويب شد، اعلام كرد كه "اعمال كوركورانه فشار و تحريم عليه ايران رويكردي سازنده نيست."
براساس گزارش خبرگزاري رويترز، وزارت امور خارجه چين در بيانيه‌اي اعلام كرد: چين اميدوار است كه طرف‌هاي مربوطه به اقداماتي متوسل شوند كه به صلح و ثبات منطقه‌اي منتهي شود.
پكن همواره با اعمال تحريم‌هاي يك‌جانبه عليه ايران مخالفت و تلاش كرده است تنش‌هايي را كه تامين نفت اين كشور را با تهديد روبه‌رو مي‌كند، كاهش دهد.
چين هفته گذشته به هياتي ايراني كه به پكن سفر كرده بود گفت كه احياي مذاكرات هسته‌اي از اولويت‌هاي پكن است.
ون جيابائو، نخست‌وزير چين نيز اوايل ماه جاري در سفري به كشورهاي عربي از حق كشورش براي خريد نفت خام ايران به عنوان يك فعاليت عادي تجاري دفاع كرد.

جمعه|ا|7|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 137]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن