تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821403071




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كامپيوترهاي شخصي مناسب كودكان كدامند؟دردسرهاي يك خريد هوشمند


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: كامپيوترهاي شخصي مناسب كودكان كدامند؟دردسرهاي يك خريد هوشمند
مريم عسگريرشد استفاده از ابزارهاي ديجيتالي در امر آموزش موضوعي است كه اين روزها نمي‌توان از كنار آن بي اعتنا گذشت و شاهد هستيم كه شركت‌هاي توليدكننده كامپيوترهاي شخصي، هر روز برنامه و كالاهاي جديدتري را براي جلب توجه كاربران دانش‌آموز توليد و به بازار عرضه مي‌كنند.
نمونه اش حركت اخير شركت اپل است كه با عرضه نرم‌افزاري با عنوان آي بوك 2 در تلاش است با ورود به بازار كتاب‌هاي درسي ديجيتال در آمريكا، نظام آموزشي اين كشور را متحول كند.خبرها حاكي از اين است كه اپل در طراحي اين نرم‌افزار با ناشران و شركت‌هاي بزرگي همچون پيرسون پي ال سي، مك گراو هيل و هوفتون ميفلين كه بيش از ۹۰ درصد از بازار كتاب‌هاي درسي در آمريكا را در اختيار خود دارند، همكاري كرده‌است.ناشران نيز از اقدام اپل استقبال كرده و گفته‌اند ورود اين شركت به بازار كتاب‌هاي درسي ديجيتال مي‌تواند اين بازار را متحول كند و توجهات را از محتوا به سمت سخت‌افزارها تغيير دهد.بر اساس خبرهاي رسيده، اولين برنامه اپل پس از عرضه آي بوك ۲ اين است كه دانش‌آموزان و دانشجويان را ترغيب كند كتاب‌هاي درسي خود را از طريق اين نرم‌افزار خريداري كنند. شركت اپل اعلام كرده‌است كاربران مي‌توانند اين نرم‌افزار را به صورت رايگان روي آي‌پدهاي خود نصب كنند و از اين پس كتاب‌هاي درسي خود را روي آن مطالعه كنند. اين درحالي است كه در كشور ما مدارس،حتي مدارسي كه نام هوشمند را يدك مي‌كشند تنها به صرف ارائه برخي از دروس به صورت ديجيتالي و استفاده از تخته‌هاي هوشمند و ... هوشمند ناميده مي‌شوند و به نظر هم نمي‌رسد ارائه چنين كالايي از جانب شركت اپل يا هر شركت ديگري تغيير هرچند اندك را در سيستم آموزشي ما كه براي اتصال به شبكه اينترنت هم با مشكلات بسياري مواجه هستيم، ايجاد كند.
مدارس هوشمند فاقد لپ‌تاپ
شايد برايتان جالب باشد كه بدانيد با وجودي كه طي سال‌هاي اخير حرف و حديث‌هاي بسياري در مورد راه‌اندازي مدارس هوشمند به گوش رسيده است و شاهد راه‌اندازي تعدادي مدرسه هوشمند در كشور بوده ايم،اما اكثر اين مدارس فاقد ابزارهاي مورد نياز براي آموزش از طريق اينترنت هستند و به عبارت ساده‌تر تعريف مدرسه هوشمند در كشور ما با آنچه به واقع باشد بسيار متفاوت است.اين درشرايطي است كه در ساير كشورها، حتي كشورهاي عقب مانده جهان سوم طرح «يك لپ‌تاپ براي هر كودك» در حال اجراست و تلاش مي‌شود آموزش مجازي در اين كشورها رشد كند.اما در كشور ما مدارس هوشمند از كمترين امكانات برخوردارند و به اعتقاد گروهي گذاشتن نام هوشمند روي برخي از مدارس تنها يك حرف است.در اين رابطه معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران مي‌گويد: ما در سطح كشوري مدرسه‌اي كه همه دانش‌آموزان آن داراي لپ‌تاپ باشند نداريم. به گفته وي، هوشمند بودن مدارس به اين معني نيست كه همه دانش‌آموزان تكاليف خود را به وسيله كامپيوتر انجام دهند و ارائه محتواي ديجيتالي دروس و... از شروط هوشمند بودن يك مدرسه است. وي همچنين افزود: ممكن است تعدادي از مدارس با بودجه خود براي انجام امور خود لپ‌تاپ خريداري كرده باشند، ولي به نظر من بعيد است كه مدرسه‌اي تمام دانش آموزان خود را به لپ‌تاپ مجهز كند.روابط عمومي سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزش هم با بيان اين مطلب كه برنامه‌هايي براي تجهيز مدارس به كامپيوتر يا لپ‌تاپ داشته‌اند، گفت: در حال حاضر هيچ آماري در مورد تجهيز مدارس به اين كالا نداريم.در اين مورد يوسف نوري، رييس مركز آمار و فناوري اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش هم مي‌گويد: «تاكنون حدود شش ميليارد تومان براي راه‌اندازي 780 كلاس درسي هوشمند و اتصال به شبكه ملي اطلاعت هزينه شده است كه قرار است اين طرح در بهمن ماه به مرحله اجرا در آيد.» اما باز هم مشخص نيست كه هوشمند بودن اين مدارس تنها به اتصال به شبكه ملي اطلاعات محدود مي‌شود يا تجهيز مدارس به لپ‌تاپ يا حداقل پي سي.
گزينه مناسب براي كاربران كوچك كامپيوترهاي شخصي
با تمام اين اوصاف، حتي اگر مدارس ما چه از نوع هوشمند و چه از نوع غيرهوشمند باشند، اما تعداد دانش‌آموزان و كودكاني كه از لپ‌تاپ براي سرگرمي، آموزش و... استفاده مي‌كنند، كم نيست.پس اگر قصد داريد براي كودكتان در گروه سني 7 تا 12 سال لپ‌تاپ خريداري كنيد، بايد بدانيد چه لپ‌تاپي مناسب او است. قطعا يك لپ‌تاپ سنگين‌وزن با امكانات فني بالا و همچنين يك لپ‌تاپ باريك و نازك مناسب كودك شما نيست.
به گفته محسن قدرتي، يك كارشناس و فعال بازار، در كشور ما توجه چنداني به نوع لپ‌تاپ مورد استفاده براي هر كاربر در گروه‌هاي سني مختلف نمي‌شود و معمولا كودكان از لپ‌تاپ‌هاي والدين خود استفاده مي‌كنند.اما به طور كلي لپ‌تاپ‌هاي ارزان قيمت با صفحه كليدهاي كامل و بزرگ و صفحه نمايش‌هاي 13 تا 14 اينچي گزينه مناسبي براي كودكان هستند.ضمن اينكه طراحي روي لپ‌تاپ هم مهم است و لپ‌تاپ كودك بهتر است داراي طراحي زيبا يا حداقل رنگ‌هاي شاد باشد.يعقوبي يكي ديگر از فعالان بازار هم در اين باره مي‌گويد: معمولا ميني‌لپ‌تاپ‌ها با وجودي كه داراي صفحه نمايش كوچكي هستند گزينه مناسبي براي كودكان به شمار مي‌آيند. اما اگر قصد داشتيد از خانواده لپ‌تاپ‌ها براي كودكتان لپ‌تاپ خريداري كنيد بهتر است آن لپ‌تاپ را از نمونه‌هاي ارزان‌قيمت بازار تهيه كنيد. به گفته وي، اگر چه روش انتخاب درست لپ‌تاپ براي كودكان اين است كه به سراغ لپ‌تاپ‌هايي با صفحه نمايش‌هاي 13 تا 14 اينچ. صفحه كليد‌هاي كامل و طراحي‌هاي زيبا برويم ،اما با توجه به اين موضوع كه اين لپ‌تاپ‌ها به شدت گران هستند، اكثر افرادي كه قصد خريد لپ‌تاپ براي كودكانشان را دارند به سراغ نمونه‌هاي ارزان قيمت يا ميني‌لپ‌تاپ‌ها مي‌روند.اين را هم بگوييم براي كودكان لپ‌تاپي با پردازنده INTEL CORE 2 DUO هم كفايت مي‌كند .البته اگر چنين لپ‌تاپي در بازار يافت شود.
ميني لپ‌تاپ مناسب براي كودكان
اگر چه اين روزها ميني‌لپ‌تاپ‌ها بسيار كمياب شده‌اند و قيمت نمونه‌هاي موجود هم در بازار نسبت به قبل افزايش يافته است، اما به هر حال از ميان نمونه‌هاي موجود در بازار مي‌توان چند گزينه خوب براي كودكان يافت.اگر قصد خريد ميني‌لپ‌تاپ داريد مي‌توانيد به سراغ مدل mini210 از شركت اچ پي برويد. اين ميني لپ‌تاپ داراي طراحي زيبايي است .قيمت اين ميني لپ‌تاپ ده‌اينچي در حدود 500 هزار تومان تا 550 هزار تومان است.همچنين مدل Mini 311 از خانواده اچ‌پي از ميني لپ‌تاپ‌هاي مناسب است. اين ميني لپ‌تاپ 5/11 اينچي با قيمتي حدود 600 تا 650 هزار تومان به بازار عرضه شده است.از خانواده ASUS هم مدل 1005 داراي كيبورد كامل و رنگ‌هاي جالبي است.اين ميني لپ‌تاپ با قيمت 500 تا 530 هزار تومان به فروش مي‌رسد.از خانواده سامسونگ هم مدل N150-JP0
از ميني لپ‌تاپ‌هايي است كه طراحي زيبايي دارد و با قيمت 480 تا 500 هزار تومان به بازار عرضه شده است.
لپ‌تاپ‌هاي پرفروش براي كودكان
اين را بگوييم كه براي خريد لپ‌تاپ مناسب براي كودكان كه طراحي زيبايي داشته باشد بايد مبلغي بيش از يك ميليون تومان هزينه كنيد.به عنوان مثال مدل Satellite L635از خانواده توشيبا لپ‌تاپي است كه براي كودكان 5 الي 10 سال طراحي شده است.مدل‌هاي 5050 و 5110 نيز از لپ‌تاپ‌هاي DELL است كه انتخاب مناسبي براي كودكان است.اين لپ‌تاپ‌ها قيمتي حدود 750 تا 800 هزار تومان دارند و داراي رنگ‌بندي نيز هستند.مدل G62-a20 هم از خانواده HP از انتخاب‌هاي خوب براي كودكان است. اين لپ‌تاپ با قيمتي حدود 700 هزار تومان به بازار عرضه شده است و رنگ بندي متنوعي دارد.

چهارشنبه|ا|5|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن