تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 آذر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

ساختمان پزشکان

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

تابلو برق

خودارزیابی چیست

فروشگاه مخازن پلی اتیلن

قیمت و خرید تخت برقی پزشکی

کلینیک زخم تهران

خرید بیت کوین

خرید شب یلدا

پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان

کاشت ابرو طبیعی

پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا

پارتیشن شیشه ای

اقامت یونان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1840644893




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نيم نگاهي به فيلم دل خون اثر محمدرضا رحماني: تك ستاره


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نيم نگاهي به فيلم "دل خون" اثر محمدرضا رحماني: تك ستاره
"دل خون" براي يك كارگردان تازه كار شروع خوبي به شمار مي آيد ، اما همه موفقيت خود را مديون دو عامل است : فيلمنامه و بازي درخشان حامد بهداد .
هرچند رحماني يكي از دو نويسنده فيلمنامه "دل خون" نيز هست اما سهم او در خلق اين قصه هر قدر هم كه زياد باشد ، فقط قوت او را در فيلمنامه نويسي به اثبات مي رساند نه در كارگرداني .
اين فيلم مصداق مثل معروف سينما گران است كه از فيلمنامه بد نمي توان فيلم خوب ساخت، ولي از فيلمنامه خوب مي توان فيلم بد ساخت، البته دل خون اصلا فيلم بدي نيست اما نسبت به قوت فيلمنامه ، ضعيف است .
پيش از اين كيانوش عياري فيلمساز ارزشمند و فرهيخته كشورمان در " بودن يا نبودن " موضوع اهداي عضو را در داستاني بسيار روان به تصوير كشيده بود كه در اكران عمومي نتوانست با استقبال چشمگيري از سوي مردم مواجه شود. ولي فيلمنامه "دل خون" ، قصه اهداي عضو را با چند موضوع اجتماعي ديگر در هم آميخته و توانسته است قصه اي پر كشش و جذاب بيافريند.
مفاهيمي مانند ندامت و توبه از گناه ، ميل به توبه و كفاره گناه ، چالش هاي شغلي در حرفه هاي حساسي مانند وكالت و تاثير آن بر زندگي شخصي ، ناتواني برخي آدم ها از تفكيك ميان تلخي هاي زندگي حرفه اي و شيريني هاي زندگي زناشويي و حس انتقام جويي يا گذشت ازخطاي ديگران و كاستي هاي قانوني در كشورمان، همگي از موضوعات متعددي هستند كه هر كدام به تنهايي كشش محوريت در يك فيلمنامه را دارند اما جمع و جور كردن متوازن و متعادل و بجاي آنها صرف نظر از بعضي نقص هاي موردي در يك فيلمنامه، كاري قابل تحسين است.
اما رحماني با عدم انتخاب درست بازيگران به جز حامد بهداد و به تبع آن ناتواني از گرفتن بازي خوب از آنان، اجرايي ضعيف از كار در آورده و كانديداتوري اين فيلم به عنوان بهترين كارگرداني در بخش نگاه نو، شگفت انگيز است هر چند كه نامزد كردن به عنوان بهترين فيلم در اين بخش قابل قبول مي نمايد.
شخصيت پوريا پورسرخ با هيچ چسبي به شخصيت يك چشم پزشك كه دست هايي در مقياس ميكرو را مي طلبد، نمي چسبد.
پور سرخ در سينماي ايران به عنوان يك كاراكتر مطرح نيست، او يك "تيپ" است احساساتي، پرحرارت و منفعل. اين به هيچ وجه به معناي ضعف در توانمندي بازيگري پورسرخ نيست ضعف به انتخاب او براي ايفاي نقشي كه مناسب تيپ او نيست، باز مي گردد.
اشتباه بزرگتر كارگردان به انتخاب "النازشاكردوست" مربوط مي شود.
او در اين اثر نه در لحظات برخورد خشك حقوقي با مسائل مي تواند يك قدرت منطقي و قانوني را به نمايش بگذارد و نه در صحنه هاي عاطفي قادر به نرمشي باور پذير و لطيف است.
اما حامد بهداد در اين فيلم خوش درخشيد، بازي او ولو اينكه سكانس اعدام در همه آثار تاريخي سينما را به دقت تماشا كرده باشد يك آفرينش هنري است و به خود او تعلق دارد.
بهداد تناقضي دروني وجود يك محكوم به اعدام را بسيار باور پذير به تماشاگر عرضه مي دارد.
با وجوداينكه اشكالاتي بر انتخاب بازيگران دل خون وارد است، دل خون در اوضاع كنوني سينماي كشورمان كه برخي از چهره هاي شاخص آن و بعضي از تازه كارهايش، گويي در خلا زندگي مي كنند و هيچ ارتباطي با مردم اين سرزمين و دغدغه هاي صاحبان اين جامعه ندارند، قابل تحسين است ، زيرا سرمايه معنوي و مادي كليه عوامل سازنده آن، در راه موضوعي "انساني" صرف شده است.
1918

دوشنبه|ا|21|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 334]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن