تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان ، در عالِمِ بى بهره از ادب بيشتر طمع مى كند تا عالِمِ برخوردار از ادب . پ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816939624




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دكتر علي مطهري: پاسخ نمايندگان دولت به محورهاي سئوال از رئيس‌جمهور قانع‌كننده نبود


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: دكتر علي مطهري: پاسخ نمايندگان دولت به محورهاي سئوال از رئيس‌جمهور قانع‌كننده نبود
علي مطهري به عنوان طراح اصلي سئوال از رئيس‌جمهور اعلام كرد: از پاسخ نمايندگان رئيس‌جمهور در كميسيون‌هاي تخصصي نسبت به 5 سئوال قانع نشده اما نظر قطعي همه امضا كنندگان طرح سئوال از رئيس‌جمهور پس از جلسه‌اي در آينده‌اي نزديك اعلام خواهد شد.
علي مطهر? در پاسخ به اين سئوال كه آيا از روند بررسي سئوال و پاسخ‌هايي كه از نمايندگان رئيس‌جمهور نسبت به سئوالات مطرح شده در كميسيون‌هاي برنامه و بودجه، امنيت ملي و سياست خارجي و عمران دريافت كرده است رضايت دارد، گفت: شخصا با توجه به اينكه در همه كميسيون‌ها حضور داشتم معتقدم پاسخ‌هاي داده شده از سوي نمايندگان رئيس‌جمهور قانع‌كننده نبود.
وي افزود: اما اين ملاك نيست، آنچه ملاك خواهد بود تصميم همه امضا كنندگان سئوال از رئيس‌جمهور نسبت به پيگيري سئوالات است به اين معني پس از پايان بررسي سئوال در كميسيون‌هاي تخصصي همه امضا كنندگان در يك جلسه تصميم خواهند گرفت كه نسبت به كدام پاسخ‌ها قانع شده‌اند و كدام موارد لازم است كه به صحن علني مجلس برده شود.
مطهري گفت: تا كنون 5 سئوال در كميسيون‌هاي برنامه و بودجه، امنيت ملي و سياست خارجي، اصل 90 و عمران مورد بررسي قرار گرفته و 5 سئوال ديگر باقي مانده كه مربوط به كميسيون اقتصادي و فرهنگي است و قاعدتا در هفته بعد از تعطيلات مجلس مورد بررسي قرار خواهد گرفت.
نماينده تهران گفت: سئوالي كه قرار است در كميسيون اقتصادي مورد بررسي قرار گيرد درباره عملكرد دولت در نحوه اجراي قانون هدفمند كردن يارانه هاست و 4 سئوال ديگر مربوط به كميسيون فرهنگي مي‌شود.
مطهري عدم اجراي قانون عفاف و حجاب، حمايت رئيس‌جمهور از تز مكتب ايراني، نحوه هزينه شدن 1500 ميليارد تومان بودجه اعتبار فرهنگي در قانون بودجه 1389 و تاخير در معرفي وزير ورزش و جوانان به مجلس را 4 سئوال مطرح در كميسيون فرهنگي عنوان كرد.
نماينده تهران در پاسخ به اين سئوال كه آيا شما مدارك و اسنادي داريد كه 1500 ميليارد تومان بودجه اعتبار فرهنگي در جايي خارج از برنامه مصوب خرج شده است، گفت: نه، ما سئوال داريم و مي‌خواهيم بدانيم اين بودجه در كجاها هزينه شده است.
طراحان سئوال از رئيس‌جمهور از پاسخ دولت دركميسيون اصل90قانع نشدند
عضو كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي با اشاره به بررسي سئوال از رئيس‌جمهور در رابطه با اظهارات وي پيرامون جايگاه مجلس در كميسيون از قانع نشدن طراحان سئوال از پاسخ‌هاي معاونت پارلماني و حقوقي رئيس‌جمهور و ارجاع اين سئوال به هيئت رئيسه خبر داد.
غلامرضا اسداللهي در گفتگو با مهر با اشاره به بررسي سئوال از رئيس‌جمهور در كميسيون اصل 90 گفت: در جلسه كميسيون اصل 90 آقاي مطهري، حيدرپور، دهدشتي و اكرمي به عنوان نمايندگان طراح سئوال از رئيس‌جمهور حضور يافتند.
نماينده تربت جام تصريح كرد: امام خميني(ره) فرموده بودند مجلس در رأس امور است اما رئيس‌جمهور در اظهاراتي گفته است بر رأس امور بودن مجلس مربوط به مقطع قبل از بازنگري و اصلاح قانون اساسي است.
وي افزود: براساس فرمايشات مقام معظم رهبري و اصول قانون اساسي استنباط ما اين است كه مجلس در رأس امور است زيرا رئيس‌جمهور هيچگاه نمي‌تواند مجلس را منحل كند اما نمايندگان مي‌توانند با شرايطي رئيس‌جمهور را كنار گذاشته و راي به عدم كفايت سياسي او بدهند.
وي تاكيد كرد: بيان اين اظهارات در جامعه ايجاد تنش و ذهنيت مي‌كند و ما نبايد اصولي را كه از طرف امام مطرح شده و مقام معظم رهبري نيز بر آن تاكيد دارند خدشه‌اي وارد كنيم.
اسداللهي با بيان اينكه معاونت پارلماني و حقوقي رئيس‌جمهور در اين رابطه توضيحاتي داد، گفت: ميرتاج الديني در اين جلسه مدعي شد منظور رئيس‌جمهور اين نبوده كه به مجلس اهانتي كند يا مجلس را زير سئوال ببرد بلكه اين موضوع را به عنوان يك نظر شخصي فارغ از جايگاه سياسي خود بيان كردند.
وي تصريح كرد: سئوال كنندگان از اظهارات ميرتاج‌الديني و بداغي قانع نشدند بنابراين مقرر شد اين سئوال به هيئت رئيسه ارجاع شود تا برابر آيين نامه با حضور رئيس‌جمهور اين سئوال بررسي شود.
تاكنون سئوال از رئيس‌جمهور در كميسيون‌هاي امنيت ملي، برنامه و بودجه و عمران بررسي شده است.
نمايندگان در همه اين كميسيون‌ها پاسخ‌هاي معاونين رئيس‌جمهور را توجيهي و رسانه‌اي خوانده و از قانع نشدن طراحان سئوال از رئيس‌جمهور از پاسخ‌هاي ارايه شده خبر دادند.
جلسه 80 طراح سئوال از رئيس‌جمهور براي جمع بندي پاسخ‌هاي دولت
سخنگوي طراحان سئوال از رئيس‌جمهور با اعلام اين خبر كه 4 كميسيون امنيت ملي، برنامه، عمران، اصل 90 سئوال از رئيس‌جمهور را بررسي كرده‌اند از بررسي سئوال از رئيس‌جمهور در كميسيون‌هاي اقتصاد و فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در هفته پس از تعطيلات و جمع بندي پاسخ‌ها و اعلام نظر به هيئت رئيسه در همان هفته خبر داد.
مصطفي رضا حسيني با بيان اينكه هنوز دو كميسيون اقتصادي و فرهنگي سئوالات نمايندگان از رئيس‌جمهور را بررسي نكرده اند، گفت: معاونان رئيس‌جمهور در كميسيون‌هاي اصل 90، برنامه و بودجه، عمران و امنيت ملي به سئوالات نمايندگان پاسخ گفتند.
نماينده شهربابك در مجلس تصريح كرد: پس از بررسي سئوال از رئيس‌جمهور در 2 كميسيون باقيمانده پس از تعطيلات مجلس 80 نفر طراحان سئوال با برگزاري جلسه‌اي پاسخ‌هاي معاونان رئيس‌جمهور به سئوالات مطرح شده را بررسي كرده و به راي مي‌گذارند. در صورتيكه قانع نشده باشند موضوع به هيئت رئيسه ارجاع مي‌شود تا هيئت رئيسه طبق آيين نامه مراتب را به رئيس‌جمهور اعلام مي‌كند تا شخص رئيس‌جمهور براي پاسخ به سئوالات نمايندگان در صحن علني مجلس حضور يابند.
سخنگوي طراحان سئوال از رئيس‌جمهور اظهار داشت: پاسخ‌هاي معاونان رئيس‌جمهور به سئوالات نمايندگان در كميسيون‌هاي امنيت ملي، برنامه، عمران و اصل 90 كلي و توجيهي بوده است.
وي افزود: معاونان رئيس‌جمهور در اين جلسات ايرادات شكلي به سئوالات مي‌گيرند و اعلام مي‌كنند كه اظهار نظر در فلان مورد يا عدم اجراي برخي از قوانين حق رئيس‌جمهور است و رئيس‌جمهور ايده و نظر خاص خود را داشته و به اين صورت اعلام كرده است.
وي تاكيد كرد: همين قدر كه مجلس موفق شده اين موضوع مهم را كه همه بايد حول محور قانون عمل كنند و حتي رئيس‌جمهور نيز براي تخلفاتش بايد به مجلس پاسخگو باشد را پيگيري كند بسيار ارزشمند است.
اظهارات رئيس‌جمهور در مورد عفاف و حجاب يكي از سئوالات طراحان سئوال از رئيس‌جمهور است كه هفته آينده در كميسيون فرهنگي بررسي خواهد شد.

پنجشنبه|ا|29|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 179]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن