تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816940087




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سرنوشت ساحل عاج و غنا دو تيم خوش آتيه فيل‌ها و ستاره‌هاي سياه به دنبال خوشبختي


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: سرنوشت ساحل عاج و غنا دو تيم خوش آتيه فيل‌ها و ستاره‌هاي سياه به دنبال خوشبختي
ساحل عاج و غنا بيشترين شانس را بعد از اين همه سال انتظار كشيدن دارند تا به جام قهرماني آفريقا دست پيدا كنند. ساحل عاج كه بالاترين رنكينگ را در ميان تيم‌هاي حاضر در اين تورنمنت دارد در كنار غنا كه به يك چهارم نهايي جام جهاني رسيد از مدعيان اصلي قهرماني هستند چراكه تيم هاي‌شان پر از ستاره است. در غياب قهرمان‌هاي دوره‌هاي قبلي مثل مصر، كامرون، نيجريه و آفريقاي جنوبي اين دو تيم متمايز هستند. سنگال، مالي، مراكش وتونس را هم بايد از جمله تهديد‌هاي بزرگ براي ساحل عاج و تونس دانست اما با توجه به يك سال پر از اتفاقات غير منتظره‌اي كه در فوتبال اين قاره افتاده تيم‌هاي كوچك هم حتما فرصتي براي نشان دادن خودشان به دست خواهند آورد.
ليبي به رغم جنگ داخلي كه گرفتار آن شده براي سومين دوره متوالي به جام ملت‌ها راه يافته در حالي كه نيجر و بوتسوانا توانستند با راهيابي به اولين جام ملت‌هاي خودشان جاي تيم‌هاي بزرگ را بگيرند. آنگولا و بوركينافاسو هم مي‌خواهند جزو غافلگير كننده‌ها باشند. غنا بايد با مالي و مخاطراتش روبرو شود و همينطور بوتسوانا. گابن اميدوار است كه با استفاده از حمايت تماشاگران خودي‌اش بتواند حداقل تا يك چهارم نهايي برود. تيم‌هاي ميزبان در جام ملت‌هاي آفريقا هر چند هم كه كوچك بوده‌اند توانسته‌اند نتايج خوبي بگيرند. مثل بوركينافاسو كه سال 1998 تا نيمه نهايي رفت، ليبي كه سال 1982 فيناليست شد و سودان كه سال 1970 به قهرماني دست يافت. فيل‌هاي ساحل عاج و ستاره‌هاي سياه غنا از نامزدهاي رسيدن به فينال محسوب مي‌شوند اما هر دو به شدت تحت فشارند و براي نتيجه نگرفتن بهانه‌اي ندارند.
گوران استوانوويچ مربي غنا مي‌گويد: «سوابق غنا نشان مي‌دهدكه هميشه از قدرت‌هاي بزرگ در اين رقابت‌ها بوده و بايد با سطح توقعاتي كه از ما مي‌رود كنار بياييم. رسيدن به فينال كمترين چيزي است كه از تيم ما مي‌خواهند. من هم بدم نمي‌آيد كه تيمم را يكي از مدعيان قهرماني مي‌دانند. خودمان باعث به وجود آمدن اين توقع در ميان هوادارانمان شده‌ايم و بايد با آن كنار بياييم تا بتوانيم بعد از سي سال دوباره جام را به دست بياوريم.» غنا از سال 1982 به اين سو قهرمان نشده و ساحل عاج هم كه بيست سال است ناكام بوده. اين جام بهترين فرصت براي هر دوي آنهاست چرا كه مصر و كامرون حضور ندارند. در مرحله مقدماتي نتيجه كار ساحل عاج شش برد از هر شش بازي شان بود اما قبل از اين ركورد خوبي نداشتند و در جام قبلي از يك چهارم نهايي حذف شدند. در جام جهاني 2010 هم كه از همان دور اول كنار رفتند. ديديه دروگبا 33 ساله ستاره اين چند سال تيمش بوده اما حالا يحيي توره است كه نفر اول تيم شده. اين هافبك منچستر سيتي بهترين بازيكن براي ايجاد موقعيت گلزني براي دروگبا است. سالومون كالو هم تيمي‌اش در چلسي و ژروينيو مهاجم آرسنال هم از كمك‌هاي او خواهند بود. استوانوويچ مي‌گويد تيم غنا كيفيت بالايي دارد و حتي بدون مايكل اسين و كوين پرينس بواتنگ اين گروه تركيب خوبي از استعدادها و بازيكنان باتجربه را دركنار هم قرار داده. آندره آيو 22 ساله و برادرش جوردن مي‌خواهند از زير سايه پدرشان آبدي پله بيرون بيايند. جان منسا در غياب آساموا جيان كه از ناحيه همسترينگ آسيب ديده مي‌تواند خودي نشان بدهد. نقطه قوت تيم سنگال درخط حمله‌اش است كه آنجا دمبا با، موسي سا، پاپيس دمبا سيسه، محمد نيانگ و دام ان دويه را در اختيار دارد. تونس و مراكش سازماندهي بسيار دقيقي دارند و در مورد مراكش مربي باهوش و دقيق بلژيكي‌اش ارك گرتس است كه توانسته تجربيات خودش را به رخ بكشد. مالي، سيدو كيتا از بارسلونا را در اختيار دارد كه مي‌تواند الهام بخش چهره‌هاي جوان‌تر تيم بشود. كيتا مي‌گويد: «من از اينكه با اين جوانان كار مي‌كنم خيلي خوشحالم و دلم مي‌خواهد به آنها كمك كنم تا به يك چهارم نهايي راه پيدا كنند.»
اما ليبي، نيجر و بوتسوانا بيش از هر تيم ديگري مي‌دانند كه اين جام چه شگفتي‌هايي را مي‌تواند به همراه داشته باشد. ليبي بي توجه به به هم ريخته بودن اوضاع كشورش كار خودش را انجام داد و نيجر توانست مصر و آفريقاي جنوبي را غافلگير كند. بوتسوانا هم با تركيبي از بازيكنان ناشناخته به اين رقابت‌ها راه يافت. هر سه اين تيم‌ها ثابت كرده‌اند كه با آغاز رقابت‌ها مي‌توانند موجب شگفتي تيم‌هاي بزرگتر بشوند. بشير ميلاد دستيار مربي ليبي مي‌گويد: «همه چيز به خود بازيكنان بستگي دارد. اگر آنها خوب بازي كنند ما مي‌توانيم به مرحله بعدي برويم.»

چهارشنبه|ا|28|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن