تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس وصيت ميت را در كار حج بر عهده بگيرد، نبايد در آن كوتاهى كند، زيرا عقوبت آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820473543




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس كميته‌ حقوق بشر مجلس نمايندگان آمريكا: مدارك شكنجه زنداني انگليسي در گوانتانامو افشا شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رييس كميته‌ حقوق بشر مجلس نمايندگان آمريكا: مدارك شكنجه زنداني انگليسي در گوانتانامو افشا شود
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - فرامنطقه‌يي

رييس كميته‌ي جنبي حقوق بشر مجلس نمايندگان آمريكا چالشي جديد براي مقام‌هاي انگليسي ايجاد كرده كه اصرار دارند روابط‌شان با آژانس‌هاي اطلاعاتي آمريكا در صورت افشاي مدارك شكنجه‌ي يك زنداني تهديد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بيل دلهانت، عضو دموكرات مجلس نمايندگان آمريكا اعلام كرده است كه دولت باراك اوباما، رييس جمهور آمريكا بايد موضعش را در ارتباط با انتشار مداركي مبني بر رفتار با بنيام محمد، شهروند پيشين انگلستان كه هم اكنون در زندان گوانتانامو دست به اعتصاب غذا زده است، بصورت شفاف اعلام كند.

ديويد ميليبند، وزير امور خارجه‌ي انگليس دادگاه عالي اين كشور را متقاعد كرده تا انتشار مدارك مبني بر اينكه بنيام محمد در معرض رفتار خشن، تحقير كننده و غير انساني ماموران بازجويي آمريكايي در مراكش و افغانستان بوده، توقيف كند.

بنا بر بعضي از مدارك، مقام‌هاي انگليسي در زندان شدن محمد و شكنجه‌اش شامل ضرب و شتم، ريختن آب جوش بر روي وي و ديگر شكنجه‌هاي خشن با مقام‌هاي آمريكايي همدست بوده‌اند.

روزنامه‌ي تايمز لندن گزارش داده است كه دلهانت، رييس كميته‌ي جنبي حقوق بشر مجلس نمايندگان در حال نوشتن نامه‌اي به اريك هولدر، دادستان كل آمريكا از وي خواسته در اين پرونده فورا تجديد نظر كند.

دلهانت گفت: به نظر مي‌رسد هيچ دليل معتبر امنيت ملي كه بخواهد جلوي انتشار كامل اين مدارك را بگيرد، وجود ندارد. مي‌دانم كه رييس جمهور آمريكا نسبت به اين گونه امور نگراني دارد و خواستار شفافيت در اين موارد شده است. معتقدم كه وي با نيت خوب در اين رابطه اقدام خواهد كرد.

اين دموكرات افزود: تمام اين پرونده بايد در سطح عالي‌تري مورد بررسي دوباره قرار گيرد. ما اشتباه كرده و بايد به آن اذعان كنيم.

بنيام محمد30 ساله هنگام ورود به افغانستان در سال 2001، از دولت انگليس درخواست پناهندي كرد. وي به هنگام تلاش براي سوار شدن به هواپيمايي به مقصد انگليس با گذرنامه‌ي جعلي دستگير و توسط آمريكا به تباني براي انفجار بمبي كثيف در يك شهر آمريكا متهم شد.

انتهاي پيام

چهارشنبه|ا|23|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 157]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن