تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817035681




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عضو فراكسيون اقليت مجلس در كافه تيتر:


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: عضو فراكسيون اقليت مجلس در "كافه تيتر":
خبرگزاري فارس: عضو فراكسيون اقليت مجلس با بيان اينكه پيش‌بيني مي‌شود مشاركت مردم در انتخابات در شهرهاي كوچك بالا باشد، گفت: اصولگرايان در مجموع پيروز انتخابات مي‌شوند.


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، امير طاهرخاني نماينده مردم تاكستان در مجلس و عضو فراكسيون اقليت مجلس شوراي اسلامي در ‌نشست خبري كه در ‌"كافه تيتر" برگزار شد، با دفاع از عملكرد مجلس هشتم گفت: عليرغم برخي انتقادهاي عمومي به مجلس هشتم در مجموع مي‌توان عملكرد اين مجلس را مثبت ارزيابي كرد.

وي با بيان اينكه مجلس هشتم در بررسي لوايح و طرح‌ها و همچنين تصويب قوانين نسبت به مجالس گذشته عملكرد بهتري داشته است، در عين حال گفت مجلس هشتم در بعد نظارت بر دستگاه‌هاي اجرايي عملكرد مناسبي نداشته است.

طاهرخاني با بيان اينكه عملكرد مجلس هشتم در بعد نظارت به طوري بودكه مردم تصور مي‌كردند مجلس در مقابل دولت كوتاه مي‌آيد، سؤال از رئيس جمهور، استيضاح‌هاي منتفي شده و كميته‌هاي تحقيق و تفحص را مصداق ضعف مجلس هشتم در بعد نظارت دانست.

عضو فراكسيون اقليت مجلس در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبني بر اينكه چرا به درخواست تحريم كنندگان انتخابات، تن نداده و وارد انتخابات شده است، گفت: بنده مباحث و مطالبات خودم را دارم و به هيچ عنوان تحريم انتخابات را به صلاح ندانسته و نمي‌دانم.

وي با بيان اينكه تحريم انتخابات از سوي افراطيون خارج نشين مطرح مي‌شد، گفت: در داخل كسي بحث تحريم انتخابات را مطرح نكرد مگر اينكه بخشي‌ها انتظارات و مطالباتي براي شركت در انتخابات داشته‌اند، به طور مثال بر نارضايتي عمومي از وضعيت اقتصادي كشور از جمله مباحثي بود كه برخي دوستان مي‌گفتند دولت بايد پاسخگوي اين نارضايتي‌ها باشد.

طاهرخاني در پاسخ به سؤال ديگر خبرنگار فارس درباره تعداد اصلاح طلبان حاضر در انتخابات، گفت: بنده اطلاع دقيقي در اين باره ندارم اما گفته شده كه 800 اصلاح طلب در انتخابات شركت كردند كه البته اميدواريم اين افراد بتوانند از فيلتر شوراي نگهبان عبور كنند و در نهايت براي ما خروجي مهم است.

عضو فراكسيون اقليت مجلس در پاسخ به سؤال ديگري در باره رد صلاحيت برخي از نامزدهاي انتخابات تصريح كرد: بنده درباره جزئيات رد صلاحيت‌ها اطلاعي ندارم اما اگر فردي پرونده‌اي در وزارت اطلاعات و يا قوه قضائيه داشته باشد به طور طبيعي رد صلاحيت خواهد شد و اين رد صلاحيت‌ها قانوني است و نامزدهايي كه پرونده نداشته باشند، در شوراي نگهبان تائيد صلاحيت خواهند شد.

خبرنگار فارس از طاهرخاني درباره ميزان مشاركت مردم در انتخابات پرسيد كه نماينده مردم تاكستان گفت: پيش‌بيني مي‌شود ميزان مشاركت درشهرهاي كوچك بالا و خوب باشد اما ممكن است مشاركت در شهرهاي بزرگ مثل تهران خيلي بالا نباشد چراكه مردم شهرهاي بزرگ برخي اعتراض‌ها به وضعيت سياسي و اقتصادي كشور دارند.

طاهرخاني حضور مردم در انتخابات را نماد مردم‌سالاري ديني دانست و از آحاد مردم خواست با حضور در پاي صندوق‌هاي راي به توطئه‌هاي دشمنان پاسخ دهد.

وي در عين حال گفت كه ترورهاي اخير و برخي تهديدها و تحريم‌ها مي‌تواند به عنوان تلاش دشمن براي كاهش مشاركت قابل تامل باشد.

نماينده مردم تاكستان در مجلس در پاسخ به سؤال خبرنگاري كه درباره نقش مجلس از آنچه نابساماني در وضعيت اقتصادي كشور مي‌‌خواند، پرسيد كه طاهرخاني گفت: عموم نارضايتي‌هاي مردم از وضعيت اقتصادي به قوه مقننه برنمي‌گردد. ممكن است اشكال مجلس به راي اعتماد به آقاي حسيني باشد اما اين دليل نمي‌شود چراكه اگر آقاي لاريجاني از وزير اقتصاد حمايت نمي‌كرد، قطعا آقاي حسيني استيضاح مي‌شد.

وي افزود: بنده معتقدم تيم اقتصادي آقاي احمدي‌نژاد بسيار ضعيف است. ممكن است در تيم اقتصادي ايشان مثلا آقاي حسيني به عنوان يك فرد ضعيف نباشد اما در مجموع تيم قوي در حوزه اقتصاد مشاهده نمي‌شود البته نمايندگان در استيضاح آقاي حسيني معتقد بودند كه اگر وزير استيضاح شود، رئيس دولت وزير ضعيف‌تري را به مجلس معرفي خواهد كرد.

عضو فراكسيون اقليت مجلس در پاسخ به اين سؤال خبرنگار فارس كه آيا شما در ليست جبهه مردم‌سالاري قرار داريد يا نه، پاسخ داد: اگر چنين اتفاقي بيفتد، هيچ مانعي ندارد. ممكن است جبهه مردم‌سالاري ليست سراسري بدهد و بنده هم در اين ليست باشم اما در اين باره هيچ بحثي تاكنون نداشته‌ايم.

طاهرخاني درباره برخي اظهارنظرها مبني بر ضرورت اعلام برائت از سران فتنه براي اصلاح‌طلباني كه قصد حضور در مجلس را دارند،‌ گفت: وقتي دبير محترم شوراي نگهبان مي‌فرمايند عملكرد افراد به صورت فردي بررسي خواهد شد، ما مطمئن هستيم افراد شاخصي كه مواضع روشني داشتند، مورد توجه مسئولان قرار خواهند گرفت.

وي در پاسخ به سؤال ديگري گفت كه ولايت فقيه، قانون اساسي و اصل نظام خط قرمز جريان اصلاحات است و اصلاح‌طلبان خود را تابع قانون و ولي فقيه مي‌دانند.

نماينده مردم تاكستان در مجلس شوراي اسلامي درباره پيش بيني نتيجه انتخابات مجلس نهم گفت: مجلس نهم در مجموع اصولگرا خواهد بود و يك اقليت اصلاح طلب شكل خواهد گرفت اما به نظر مي‌رسد اصولگرايان با شكاف‌هاي عميقي مواجه شوند. برخي اصولگرايان طرفدار دولت اگر رد صلاحيت نشوند، از مقبوليت بيشتري نسبت به اصولگرايان سنتي برخوردارند اما ممكن است برخي حاميان دولت به دليل ارتباط با جريان انحرافي از فيلتر شوراي نگهبان عبور نكنند.

طاهرخاني در ادامه در پاسخ به سؤالي درباره تغيير رئيس دانشگاه آزاد گفت: ثبات مديريت از جمله مواردي است كه همواره در بخش مديريت بايد مورد توجه قرار گيرد البته اگر قرار باشد رئيس دانشگاه آزاد برود و رئيس قوي‌تري بيايد، اشكال ندارد اما مهم است كه چه كسي مي‌خواهد جايگزين آقاي جاسبي شود.

وي خطاب به خبرنگاري كه مي‌گفت آيا تغيير رئيس دانشگاه آزاد به منزله چرخش نخبگان نيست، گفت: چه طور مي‌شود نوبت آقاي جاسبي كه مي‌رسد، بحث چرخش نخبگان مطرح مي‌شود. چرخش نخبگان تنها در مورد آقاي جاسبي صدق نمي‌كند.

نماينده مردم تاكستان گفت: البته برخي‌ها نبايد فكر كنند كه اين نخبگان تنها حاميان دولت و اطرافيان دولت هستند بلكه ممكن است برخي‌ها نخبه باشند اما حامي دولت فعلي نباشند لذا اگر قرار است چرخش نخبگان مورد توجه قرار گيرد، بايد به همه نخبگان فرصت داده شود.

طاهرخاني در پايان با بيان اينكه عملكرد خودش را در مجلس هشتم مثبت مي‌داند، گفت: در تاكستان 295 پروژه را شخصا پيگيري كردم و فكر مي‌كنم عملكردم نست به دوره‌هاي گذشته قابل قياس نباشد. اگر قرار باشد نمره‌اي به خودم بدهم، 17 يا 18 را ترجيح مي‌دهم.
انتهاي پيام/

سه|ا|شنبه|ا|27|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 168]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن