تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820663830




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديركل فني و حرفه‌اي گيلان خبر داد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مديركل فني و حرفه‌اي گيلان خبر داد
خبرگزاري فارس: مديركل فني و حرفه‌اي گيلان از ايجاد دوره كارداني در رشته فرش‌بافي در فني و حرفه‌اي اين استان خبر داد.


به گزارش خبرگزاري فارس از رشت، رسول شمشادي ظهر امروز در جمع روساي مراكز فني و حرفه‌اي گيلان و اتحاديه‌هاي فرش‌بافي استان با بيان اينكه 70 درصد نظام آموزشي در جهان مبتني بر آموزش‌هاي نظري است اظهار داشت: 30 درصد آموزش‌ها به صورت عملي انجام مي‌شود.
وي به مصوبه هيئت دولت مبني بر آموزش‌هاي عملي دوره‌هاي پيش‌دانشگاهي و دانشگاهي توسط فني و حرفه‌اي اشاره كرد و افزود: آموزش‌هاي كوتاه مدت در بازار استفاده مي‌شود.
شمشادي با تاكيد براينكه درصد اشتغال گيلان بايد تك‌رقمي شود، بيان داشت: جامعه بيكاري استان بايد به هفت درصد برسد.
مديركل آموزش فني و حرفه‌اي گيلان بحث اشتغال در صنوف را مهم خواند و تصريح كرد: فعاليت‌هاي خوبي در بحث فرش‌بافي در استان‌هاي مختلف صورت گرفته است.
وي با اشاره به اينكه دولت از صنعت فرش‌بافي حمايت مي‌كند، خاطرنشان كرد: صنعت فرش‌بافي موجب اشتغال پايدار مي‌شود و فعالان اين عرصه زير پوشش تامين اجتماعي قرار مي‌گيرند.
شمشادي، آموزش 18 هزار كارگر صنعت ساختمان در سال 87 را از جمله آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي گيلان اعلام كرد و گفت: از اتحاديه‌ها فرش‌بافي براي آموزش فرش‌بافان كمك گرفته مي‌شود.
مديركل فني و حرفه‌اي گيلان آموزش فرش‌بافان در قالب طرح استاد شاگردي را با همكاري سازمان صنعت، معدن و تجارت استان عنوان كرد و ابراز داشت: هنرآموزان پس از گذراندن دوره‌هاي آموزشي گواهينامه دريافت مي‌كنند.
وي بانوان گيلاني را متعهد و دلسوز توصيف كرد و يادآور شد: فني و حرفه‌اي يكي از ثروتمندترين سازمان‌ها از نظر تجهيزات است.
شمشادي بر ايجاد اشتغال پايدار تاكيد كرد و اذعان داشت: زنجيره‌هاي آموزش و اشتغال بايد به هم وصل باشد.
مديركل فني و حرفه‌اي گيلان از ايجاد دوره كارداني در رشته فرش‌بافي در فني و حرفه‌اي اين استان خبر داد و افزود: ترويج فرهنگ مهارت‌آموزي از ضرورت‌هاي اجتناب ناپذير جامعه است.
وي با اشاره به نقش ارزنده مهارت در عرصه توسعه و پيشرفت، تصريح كرد: نظام آموزش مهارتي مبتني بر دانش پايه و مهار‌ت‌آموزي در محيط واقعي كار و كارگاه است و اين روند موجب توليد مهارت و ارتقاي مهارت نيروي كار مي‌شود.
شمشادي، آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي را در ارتقاي مهارت جوانان جوياي كار و شاغلان به‌ويژه در بخش مشاغل پايه و مشاغل خانگي تاثيرگذار دانست و تصريح كرد: احياي نظام استاد شاگردي از راهكارهاي اساسي در ايجاد اشتغال مولد و پايدار است.
اين مسئول با بيان اينكه در 25 مركز فني و حرفه‌اي گيلان و 850 آموزشگاه آزاد استان به افراد جوياي كار پس از گذراندن مهارت مورد نظر گواهينامه مهارتي ارائه مي‌شود، اذعان داشت: با كوچك شدن دولت و ادغام وزارتخانه‌ها كه اقدام بسيار مثبتي است بايد كارآفريني توسعه يابد.
انتهاي پيام/خ۲۰

دوشنبه|ا|26|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن