تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):چه چيزى مانع توست كه زندگى پسنديده و مرگ با سعادت را داشته باشى، چرا كه من براى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820864521




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش فارس از وداع مردم شمال با شهدا


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از وداع مردم شمال با شهدا
خبرگزاري فارس: از دو تا سه روز گذشته هر جا را كه مي‌نگريستي علم‌هاي عزاي حسيني بود و پارچه‌هاي تبريك دو شهيد بزرگواري كه اكنون ميهمان مردم نكايند و همچنانكه از آب اروند آمدند در نكارود آرام خوابيده‌اند.


به گزارش خبرگزاري فارس از نكا، در روزهايي كه مردم براي اربعين حسيني آماده مي‌شدند، خبر ورود دو شهيد گمنام كه اكنون به شهداي خوشنام لقب گرفته‌اند حال و هواي شهرستان نكا را به فضاي روحاني و معنوي تبديل كرد.
از دو تا سه روز گذشته هر جا را كه مي‌نگريستي علم‌هاي عزاي حسيني بود و پارچه‌هاي تبريك دو شهيد بزرگواري كه اكنون ميهمان مردم نكايند و همچنانكه از آب اروند آمدند در نكارود آرام خوابيده‌اند.
امروز همزمان با اربعين حسيني مردم نكا با دو شهيد جوان 19 و 24 ساله‌اي وداع كردند كه سال‌ها در خاك مدفون بودند و امروز آمدند تا هويت دوباره به شهر و ديارمان ببخشند و رنگ و بويي خدايي به اين ديار دهند.
در حالي كه اين روزها همه خود را براي شركت در مراسم اربعين حسيني آماده مي‌كردند، خبري مبني بر حضور دو شهيد گمنام در نكا و تشييع و خاكسپاري آنها مردم را به وجد آورد كه مي‌توانند به جاي برادر، خواهر، مادر و پدري كه اين شهدا با آنان وداع نكرده‌اند باشند و وداع جانانه انجام دهند و باشكوه آنان را تشييع كنند.
انتشار خبر حضور اين دو شهيد گمنام در نكا كه در عمليات والفجر 8 در فاو به درجه شهادت نائل شدند و امروز با تفحص به ما ارزاني شده‌اند به اندازه عظمت شهادت، تكان‌دهنده بود به‌طوري كه مردم ولايت‌مدار و شهيدپرور نكا براي حضور اين دو شهيد در شهرهاي خود لحظه‌شماري مي‌كردند.
پيكر اين شهيد پس از آيين استقبال روز پنجشنبه به مسجد جامع نكا انتقال داده شد و شامگاه پنج‌شنبه جمعي از مردم در كنار اين شهيد گمنام در اين مسجد زيارت عاشورا را قرائت كردند و با عطرافشاني و گل‌افشاني پيكرهاي پاكشان با آنان وداع كردند، مراسمي به يادماندني كه ماندگاري شهدا را دوچندان كرد.
از صبح كه براي تشييع آماده شديم و به محل موردنظر در سپاه نكا آمديم آنچه بيشتر به چشم مي‌خورد حضور كودكان و نوجواناني بود كه با خانواده‌ها و حتي به‌صورت فردي و با دوستان خود در اين مراسم شركت كردند و از ساعت هشت تا 10صبح كه مراسم به‌صورت رسمي آغاز شد به انتظار اين پيكرهاي پاك ايستاده‌اند.

* بارها شهدا را در خواب ديده‌ام
غلامرضا منصوري، كودك 10 ساله‌اي است كه پرچم سه رنگ و باعظمت ايران را به دست گرفته و با سربند يا حسيني كه بر سر بسته است به انتظار شهداست. منصوري درباره راز حضور خود مي‌گويد: باباي من مي‌گويد اين شهدا براي دفاع از مملكت ما رفته‌اند و امروز آمدم تا از آنان قدرداني كنم، بگويم ما ادامه‌دهنده راه آنانيم.
او مي‌گويد: من بارها شهدا را در خواب ديده‌ام و امروز آمدم تا از نزديك با آنان ديدار كنم و بگويم كه براي دفاع از ميهن و رهبر آماده‌ايم.

* از تهران براي تشييع جنازه شهدا به مازندران آمدم
ليلا رادمهر دانشجوي نكايي است كه از تهران براي تشييع آمده و در اين باره به خبرنگار فارس گفت: از دو روز گذشته كه توسط خانواده‌ام از اين تشييع اطلاع يافتم با توجه به اينكه فصل امتحاناتم بوده نتوانستم تحمل كنيم و براي ديدارشان آمدم.
وي گفت: شهدا حق بزرگي بر گردن ما دارند و اكنون اين استقلال و آزادي ما در گرو خون پاك اين شهدا در جنگ و همچنين شهداي دانشمندي است كه دشمن از افكارشان در هراس است.
رادمهر خاطرنشان كرد: امروز كه اين چند استخوان پربركت از جبهه‌هاي جنگ به شهر و ديارمان آمدند بركت را در شهر مي‌بينيم و اين جوشش و حضور مردم بيانگر عشق و ارادت مردم به شهدا و پايداري و استواري در ادامه راهشان است و حركت‌هاي عظيم مي‌تواند دشمنان را نااميد كند.
ساعت حدود 10 صبح است مراسم تشييع با مارش نظامي آغاز مي‌شود و اين صداي الله اكبر مردم است كه در فضا پيچيده است.
اين گل پرپر شده هديه به رهبر شده، اين گل پرپر از كجا آمده از سفر كربلا آمده، مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسراييل از جمله شعارهايي است در اين تشييع جنازه به گوش مي‌رسد.
امام جمعه نكا و جمعي از مسئولان و روحانيت نيز همپاي مردم در اين هواي سرد همگام شده‌اند و با تشييع پيكرهاي پاك اين دو شهيد گرانقدر، طلب شفاعت از شهدا دارند.

* ادامه‌دهنده راه راستين آنان باشيم
امام جمعه نكا در حاشيه برگزاري اين مراسم به خبرنگار فارس در نكا گفت: شهداي ما بزرگواراني هستند ك با عزت به خاك افتادند تا ما در برابر دشمن قد خم كنيم و آزادمرد باشيم.
حجت‌الاسلام والمسلمين محمدباقر محمدي لاييني اظهار داشت: اين شهداي عزيز از مصاديق بارز خير و بركت در همه دوران‌ها هستند چرا كه آنها در زمان جنگ با استقامت و مبارزه دليرانه در صحنه نبرد ايستادگي كردند و امروز پس از گذشت چندين سال از جنگ استخوان‌هاي مبارك آنها آمد.
وي ادامه داد: وجود اين شهدا، وظيفه ما را در قبال آنان سنگين‌تر مي‌كند و نبايد لحظه‌اي در اين رابطه غفلت كنيم و ادامه‌دهنده راه راستين آنان باشيم.

* تقديم 429 شهيد از شهرستان نكا
رئيس بنياد شهيد نكا نيز گفت: شهرستان نكا با تقديم 429 شهيد به انقلاب و نظام سهم عمده‌اي در اين انقلاب داشته و اكنون وجود اين دو شهيد بر مباهات ما و شهر نكا افزوده است.
قاسم مهدوي خاطرنشان كرد: شهدا با حضورشان حيات واقعي را براي ما معني كردند و امروز بايد با ادامه راه شهدا، پيام آزادمردي و ايثار آنان را به جهانيان برسانيم.
اكنون شهدا آرام گرفته‌اند و در كنار نكارود در آرامش خفته‌اند و با سرور و سالار خود حسين بن علي (ع) ديدار مي‌كنند.
برگشته‌ايم با دلي مالامال از درد و اندوه، دردي كه از گناهانمان بر ما سنگيني مي‌كند و دعا مي‌كنيم اين شهدا كه اكنون عندربهم يرزقون‌اند شفاعت‌كننده ما در قيامت شوند.
------------------------
گزارش از مريم نظري
------------------------
انتهاي پيام/م10

شنبه|ا|24|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 204]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن