تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عبادت هفتاد جزء است و بالاترین و بزرگترین جزء آن کسب حلال است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820458380




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آذبايجان شرقي حال و هواي عاشورايي به خود گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: آذبايجان شرقي حال و هواي عاشورايي به خود گرفت
خبرگزاري فارس: در آستانه اربعين حسيني امروز هزاران نفر از مردم تبريز دو لاله دشت نينواي ايران را بر دوش گرفته و در حالي كه بر پيمان قديمي خود با شهيدانشان تأكيد داشتند، خونين بال حرم علوي را از مصلاي امام خميني(ره) تا ميدان ساعت تشييع كردند.


به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، امروز هزاران نفر از مردم تبريز پس از اقامه نماز توسط آيت‌الله محسن مجتهد‌شبستري نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي پيكر دو شهيد دفاع مقدس، شهيدان «‌علي عبداللهي‌» و «‌محمدحسين بهجت‌نژاد‌» كه در عمليات مطلع الفجر و والفجر چهار به شهادت رسيده‌اند را بر دوش گرفته و با تشييع پيكر اين دو شهيد بار ديگر بر تجديد بيعت با مقام عظماي ولايت و خون شهيدان هشت سال جنگ تحميلي تاكيد كردند.
‌امروز ‌پس از سال‌ها فراق و دوري پيكر پاك سرداران قبيله خورشيد آمدند دلاورمرداني كه با دل سپردن به منادي عشق با رمز مقدس يا علي يا زهرا (س) و يا حسين (ع) از كمين‌گاه‌هاي خطر گذشتند.
امروز فضاي شهر تبريز با رجعت پيكر پاك دو حماسه‌آفرين ميدان‌هاي نبرد معطر به عطر كربلاي معلي گشت و حضور اين حماسه‌آفرينان پس از سال‌ها دوري افتخار بزرگ بر امت هوشيار بود تا بار ديگر با ياد‌آوري حماسه و ايثار جانفشاني مردان بي‌ادعا در ميدان‌هاي رزم با آرمان سرخ و عاشورايي اين شهيدان در ادامه راه سرخشان تجديد بيعت و ميثاق كنند.
آري هنر واقعي رشادت مردان بزرگي است كه با الهام از قيام حضرت سيد الشهدا و آموختن درس عزت و آزادگي، جاودانه‌ترين و اثربخش‌ترين عصاره هنر را به شيفتگان طريق معرفت بخشيدند و بذر اين شجره طيبه را با خون پاك خويش آبياري كردند.
ناسپاسي است كه راه اين پارسايان راه حق و عارفان گمنام و راويان حديث عشق را كه هنرشان ايثار و فكرشان جهاد، معراجشان سنگر شهادت، نژادشان از قبيله محرومان، شعارشان لا اله الا الله و پرچمشان نصر من الله است را فراموش كنيم.
حديث دوران دفاع مقدس، بيانگر مقاومت و مظلوميت ملتي است كه قله‌هاي سربلندي، حماسه و شرف را در راه دفاع از كيان اسلامي درنورديده است و بايد سعي كنيم فرهنگ ايثار و از خودگذشتگي دوران دفاع مقدس، حفظ و احيا شود.

* حاشيه‌هاي تشييع شهيدان
شهيد "محمد حسين بهجت نژاد" بعد از سال‌ها غربت، هنگامي از منطقه عملياتي پنجوين(عمليات والفجر4) به آغوش خانواده‌اش بر‌مي‌گردد كه پدر و مادر او دار فاني را وداع گفته و در آرزوي ديدار فرزندشان سر بر خاك آراميدهاند.

* مردم تبريز در اين مراسم تشييع با نثار دسته گل روي تابوت شهدا ياد و خاطر آنان را گرامي داشتند و تلاوت آياتي از كلام‌الله مجيد در خصوص شهدا، و اجراي مداحي در اين مراسم چشمگير بود.

*تعداد زيادي از عكاسان و فيلمبرداران با حضور در جمعيت انبوه، با تهيه فيلم و عكس اين بيعت دوباره با آرمان شهيدان را به تصوير كشيدند.

*برخي از تشييع‌كنندگان نيز دل نوشته‌هاي خود را روي پوشش تابوت مي‌نوشتند و از شهدا تقاضاي شفاعت در روز قيامت داشتند.

*تشييع شهدا در طول مراسم با همراهي مارش نظامي گروه موزيك سپاه عاشورا و اداي احترام همراه بود.

*مردم شهيد‌پرور و هميشه در صحنه تبريز با دود كردن اسپند و پاشيدن گلاب و ذكر ياحسين ياحسين اين پيكر مطهر را تشييع مي‌كنند.

*شهيد « علي عبداللهي » در بيست و هشتم آذرماه سال 60 و محمدحسين بهجت‌نژاد نيز در بيست و نهم آبان ماه سال 62 به شهادت رسيده بودند كه در هيجدهم دي ماه امسال پيكر مطهر اين شهيدان كشف شد.

* حضور كم‌رنگ مدير‌ان و روساي ادارات كه مديريت خود را مديون شهدا هستند در مراسم تشييع شهدا موجب اعتراض امت حزب‌الله تبريز قرار گرفت.

*روياي صادقه دختر گيلانغربي 2 شهيد را به خانه برگرداند
مجيد حلاج رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران شهرستان تبريز ديروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبريز درباره نحوه كشف اجساد اين شهيدان گفته بود: اين شهيدان در روستاي كوران گيلانغرب شهر سر پل‌ذهاب در جريان جنگ تحميلي پيكرشان مدفون شده بود.
حلاج ادامه داد: بعد از گذشت 30 سال از اين واقعه در يكي از شب‌هاي ماه جاري يكي از شهدا در روياي يكي از دختران پاك و معصوم روستا كه 17 سال دارد ظاهر شده و بيان مي‌كند در فلان محل مدفون شده و از اهالي تبريز هستم و به دليل غربت تقاضاي انتقال به محل زادگاهم را دارم.
وي افزود: اين دختر بلافاصله خانواده و معتمدان محلي را در جريان امر گذاشته ولي با بي‌توجهي و بي‌مهري روبه‌رو مي‌شود.
حلاج گفت: اين دختر در ادامه تصميم به تفحص گرفته و با كمك دو تن از دوستان اقدام به كاوش كرده و شاهد قطعه‌اي از آثار شهدا مي‌شوند و بلافاصله جريان را به اهالي اطلاع مي‌دهند كه بعد از آن با هماهنگي سپاه عاشورا اقدامات اوليه براي شناسايي شهدا صورت مي‌گيرد.
رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران شهرستان تبريز ادامه داد: اين شهيدان پس از شناسايي از طريق پلاك و كارت شناسايي( كارت عضويت، گواهينامه و تصاوير فرزندان شهدا) به تبريز انتقال مي‌يابند.
انتهاي پيام/ش10

جمعه|ا|23|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 217]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن