تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه روزه او را از غذاهاى مورد علاقه‏اش باز دارد برخداست كه به او از غذاهاى بهشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816925262




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي در ديدار سفير تركيه: شيوه سياسي گذشته سوريه قابل دوام نيست


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي در ديدار سفير تركيه: شيوه سياسي گذشته سوريه قابل دوام نيست
حسن روحاني، رييس مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار با اميت يارديم، سفير تركيه در ايران به گفت وگو و تبادل نظر پيرامون روابط دوجانبه و مسائل روز منطقه پرداخت.
به گزارش ايسنا، اميت يارديم، در اين ديدار ضمن توصيف روابط خوب و رو به گسترش دو كشور در زمينه هاي مختلف سياسي، اقتصادي و فرهنگي، رايزني هاي منطقه اي دو طرف را مناسب عنوان و خواستار گسترش اين رايزني ها شد.
وي در خصوص مسائل منطقه اي به روابط اقتصادي تركيه و سوريه اشاره داشت و خواستار اصلاحات و انتخابات آزاد براي قدرت بخشيدن به كشور سوريه شد.
وي همچنين احترام به صداي مردمي در اين كشور كه در فرآيند تحركات خاورميانه اي شمال آفريقا صورت پذيرفته است را مورد نظر تركيه دانست و خواستار تغييرات سياسي در سوريه شد.
روحاني نيز در اين ديدار با اشاره به موج بيداري در خاورميانه و شمال آفريقا كه به سمت استقرار مردم سالاري در حركت است، گفت كه كشورهايي مانند ايران و تركيه مي بايست به اين اتفاق مبارك كمك كنند; چرا كه با استقرار مردم سالاري در منطقه شرايط بهتري براي همه كشورهاي منطقه آماده خواهد شد.
عضو مجلس خبرگان رهبري گفت كه نكته مهم در اين جريان، جلوگيري از سو» استفاده قدرت هاي بزرگ و صهيونيسم از اين تحولات است و خواستار نقش موثر دو كشور قدرتمند منطقه اي ايران و تركيه در اين امر شد.
وي خواستار آن شد كه همزمان با استقرار دموكراسي، ضربه اي به امنيت و ثبات منطقه وارد نشود.
وي توجه به پنج اصل را ضروري دانست كه اين اصول مبتني است بر عدم مداخله ديگر كشورها در امور داخلي آنها، جلوگيري از انحراف مسير قيام مردمي توسط قدرت هاي بزرگ و حفظ استقلال سياسي اين كشورها، كمك و ياري به مردم جهت استقرار مردم سالاري و نظام مورد نظر مردم، مقابله با تروريسم و ضرورت حفظ ثبات و امنيت منطقه در كنار استقرار نظام مردم سالارانه.
روحاني با اشاره به مساله سوريه گفت كه اين كشور جايگاه ويژه اي در منطقه دارد و در طي 60 سال گذشته خط مقاومت را در مقابل اسرائيل غاصب تشكيل داده است. البته اين گفته به معناي آن نيست كه نظر مخالفان در اين كشور ناديده گرفته شود. شيوه سياسي گذشته دمشق قابل دوام نيست.
وي در مورد سوريه بر چند اصل تاكيد كرد كه عبارتند از توقف مداخله برخي از كشورها با ارسال پول و سلاح براي معارضه ، توقف خونريزي و پيگيري مطالبات از طريق صلح آميز، مقابله با القاعده و تروريسم در آن كشور، انجام اصلاحات سياسي و استقرار مردم سالاري و گفت وگوي دولت با معارضه تا رسيدن به يك چارچوب توافق همه جانبه.
روحاني در مورد وضعيت عراق و شرايط حاكم بر اين كشور نيز خواستار مشاركت دو كشور ايران و تركيه در كمك به ثبات و امنيت اين كشور شد.
وي افزود كه نبايد در امور داخلي اين كشور مداخله اي شود و مسائل داخلي عراق مربوط به ملت عراق است.
وي به عنوان نمونه با اشاره به ماجراي طارق الهاشمي، آن را يك ماجراي داخلي و قضايي خواند و گفت كه همه مي دانند كه پنج قاضي عالي رتبه عراق كه در بين آنها هم قاضي شيعه حضور دارد و هم قاضي اهل سنت، به اتفاق دستور بازداشت وي را صادر كرده اند.
روحاني تاكيد كرد كه ايران و تركيه بايد با درك مشكلات و مسائل عراق در جهت بهبود وضعيت به آن كشور كمك و ياري رسانند.
نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي نسبت به سياست هسته اي جمهوري اسلامي ايران گفت: سه اصل اساسي همواره مورد تاكيد ايران بوده است; اول، حفظ دستاوردهاي مربوط به فن آوري هسته اي صلح آميز و ادامه آن در چارچوب معاهده ان .پي .تي براي توسعه كشور. دوم، پايبندي به معاهده ان .پي .تي و همكاري كامل با آژانس در چارچوب پادمان. سوم، آمادگي براي مذاكره با ديگر كشورها به ويژه 1+5 براي تبيين اهداف خود و تعامل سازنده.
به گزارش ايسنا سفير تركيه نيز در پاسخ به سوالي پيرامون استقرار سامانه ضدموشكي ناتو در خاك تركيه، اظهار داشت كه اين رادارها تهديد عليه هيچ كشوري نبوده و اگرچه آنها توسط ناتو مستقر شده اند، اما تحت نظر و اداره تركيه بوده و تركيه از قبل اعلام كرده كه اين رادارها عليه هيچ كشور همسايه استفاده نخواهند شد.
روحاني ضمن گلايه از سفير تركيه در اين مورد گفت كه عليرغم گفته شما وزير امور خارجه آمريكا اعلام كرده است كه هدف اصل اين رادارها ايران مي باشد. لذا ما از دولت و رهبران تركيه كه از دوستان خوب ما هستند انتظار نداشتيم كه زير بار اين امر مي رفتند.
روحاني با انتقاد شديد از آمريكا در استقرار اين رادارها، از دولت تركيه خواست تا شرايطي فراهم كند كه اين سيستم از آن كشور برچيده شده و شرايط اعتماد كامل و روابط گسترده همه جانبه مانند گذشته برقرار و ادامه يابد.

آيت الله مكارم شيرازي:
برضرورت اصلاحات در سوريه تاكيد داريم

يكي از مراجع تقليد شيعه در قم، گفت: ما هم نسبت به ضرورت انجام اصلاحات و نفي خشونت از طرفين در سوريه تاكيد داريم و از مطالبات بحق مردم در همه كشورهاي منطقه از بحرين و يمن و عربستان گرفته تا سوريه حمايت مي كنيم، ولي مخالف دخالت خارجي ها و بيگانگان در امور داخلي آنها هستيم. به گزارش ايلنا و به نقل از دفتر آيت الله ناصر مكارم شيرازي، غضنفر ركن آبادي سفير كشورمان در بيروت طي ملاقات با آيت الله مكارم شيرازي گزارشي از آخرين تحولات خاورميانه به ويژه كشورهاي لبنان و سوريه ارائه كرد. آيت الله مكارم شيرازي در اين ديدار، تداوم ثبات و امنيت در سوريه را به عنوان كشوري مهم در خط مقاومت عليه رژيم صهيونيستي ضروري دانست و گفت: عزم دشمنان ما در فروپاشي جبهه مقاومت است كه در صورت تحقق اين خواسته، حملات آنان مستقيما متوجه لبنان، عراق و ايران خواهد شد. وي با اشاره به تحريف واقعيت هاي جهان اسلام در رسانه هاي خبري استكبار بر ضرورت اطلاع رساني شفاف از تحولات خاورميانه تاكيد كرده و اظهار داشت: لازم است در رسانه هاي ما اوضاع سوريه به خوبي تشريح شود; چون رسانه هاي خارجي به صورت يك جانبه و مبالغه آميز در اين زمينه اطلاع رساني و به تحريف حقايق مي پردازند. اين مرجع تقليد افزود: ما هم نسبت به ضرورت انجام اصلاحات و نفي خشونت از طرفين در سوريه تاكيد داريم و از مطالبات بحق مردم در همه كشورهاي منطقه از بحرين و يمن و عربستان گرفته تا سوريه حمايت مي كنيم، ولي مخالف دخالت خارجي ها و بيگانگان در امور داخلي آنها هستيم. وي گفت: آمريكا و غربي ها بي صداقتي خود را در تحولات منطقه و بيداري اسلامي نشان داده و اثبات كرده اند كه آنها جز به منافع خودشان نمي انديشند ولي جاي تعجب دارد كه چرا برخي كشورهاي همسايه ما فريب اين توطئه ها را خورده اند و به نفع دشمنان اسلام موضع گيري و دخالت مي كنند.

سه|ا|شنبه|ا|20|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 201]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن