تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از چند رنگى و اختلاف در دين خدا بپرهيزيد، زيرا يكپارچگى در آنچه حق است ولى شما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821169131




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

زندگينامه ليونل مسي مرد سال فوتبال جهان/پدر؛كارگر - مادر؛نظافتچي


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: زندگينامه ليونل مسي مرد سال فوتبال جهان/پدر؛كارگر - مادر؛نظافتچي
ليونل مسي بهترين بازيكن سال 2011 جهان براي سومين بار پياپي بهترين بازيكن جهان شد و به نوعي در تصاحب توپ طلا هت تريك كرد.


به گزارش برنا، مسي با كسب سومين توپ طلايي به گروه ستارگان فوتبالي كه تا به حال سه توپ را كسب كرده اند ملحق شد كه متشكل از ""ميشل پلاتيني""، ""يوهان كرايف"" و ""ماركو فان باستن"" است. اين در حالي‌ است كه فقط پلاتيني توانسته بود سه توپ را بطور متوالي كسب كند.

او توانست به عنوان بهترين بازيكن سال فوتبال دنيا براي سومين سال پياپي دست يابد. مسي در سال‌هاي ۲۰۱۰ و ۲۰۰۹ نيز اين عنوان را كسب كرده بود. ليونل مسي، براي بدست آوردن اين عنوان، كريستين رونالدو، بازيكن تيم رئال مادريد اسپانيا و بهترين بازيكن پيشين جهان، و ژاوي، هم‌تيمي خود در بارسلونا را پشت سر گذاشت.

ژاوي كه خود پيشتر به عنوان بهترين بازي‌ساز فوتبال سال ۲۰۱۱ انتخاب شده بود درباره مسي گفت:من فكر مي‌كنم او تمام ركوردهاي موجود را خواهد شكست.

به گزارش پايگاه خبري گل، ليونل اندرس مسي درسال 1987 در روزاريو،‌ سانتافه خاك آرژانتين به ‌دنيا آمد. پدرش خورخه هوراكيو مسي، كارگر كارخانه بود و مادرش سليا ماريا كوچيتيني٬ يك نظافتچي نيمه‌وقت بود. او دو برادر بزرگتر از خود به نامهاي رودريگو و ماتياس و يك خواهر به نام ماريا دارد.

اصليت والدين مسي ايتاليايي است و به شهر آنكونا باز مي‌گردد. جد او، ‌آنجلو مسي در سال 1883 به آرژانتين مهاجرت كرد. ليونل از بچگي عاشق بازي با توپ بود. او از پنج سالگي فوتبال خودش را در تيم گراندولي آغاز كرد؛ تيمي كه پدرش در آن زمان مربيش بود. او در سال 1995 به نيوولز اولد بويز‌ رفت تيمي كه در همان شهر روزاريو قرار داشت.

اما در سن 11 سالگي وقتي والدين ليونل مسي، متوجه شدند پسرشان دچار كمبود هورمون رشد است و مطلع شدند كه درمان‌هاي او خيلي گران تمام مي‌شود، هرگز فكر نمي كردند باشگاهي به بزرگي بارسلونا قبول كند هزينه‌هاي درماني پسر كوچك آنها را بپردازد.

از شانس خوب مسي كارلس ركساچ، مدير ورزشي وقت باشگاه بارسلونا، توسط بستگان مسي در ليدا و كاتالونيا، از استعداد او آگاه شده ‌بود و مسي و پدرش آماده ترتيب مذاكره با او بودند. ركساچ، بدون كاغذي در دست، پيشنهاد قرارداد مسي را بر روي دستمال كاغذي نوشت. بارسلونا پيشنهاد براي پرداخت هزينه‌هاي درماني را پذيرفت به شرط آنكه مسي حاضر به نقل مكان به اسپانيا باشد. مسي و پدرش به بارسلون نقل مكان كردند، جايي كه او در آكادمي جوانان باشگاه ثبت نام كرد.

به گزارش ورزش3، مسي در دوران نوجواني درد زيادي را به خاطر تزريق داروهاي درمان بيماري خود متحمل شد. با اين حال آن دوران سخت با كمك باشگاه بارسلونا پشت سر گذاشته و ليونل كارش را در تيم جوانان بارسلونا آغاز كرد.

او به زودي توانست در تركيب تيم دوم بارسلونا جايگاه ثابتي به دست آورد. در آن فصل وي ركورد جالبي برجاي گذاشت. ميانگين بيش از يك گل در هر بازي. مسي در آن فصل توانست در 30 بازي 37 گل به ثمر برساند.

مسي اولين بازي رسمي خود را در تركيب اصلي بارسلونا در 16 نوامبر 2003 موقعي كه 16 سال و 145 روز داشت در ديداري دوستانه مقابل پورتو انجام داد. كمتر از يك سال بعد، در 16 اكتبر 2004، فرانك ريكارد، مسي را در بازي مقابل اسپانيول به ميدان فرستاد تا اولين بازيش را در لاليگا انجام دهد (در حالي كه 17 سال و 114 روز سن داشت).

او تاكنون سومين بازيكن جوان بارسا است كه در لاليگا بازي كرده ‌است. جوانترين بازيكني كه در ليگ براي باشگاه به ميدان رفته ‌است بويان كركيچ است كه اين ركورد را در سپتامبر 2007 به‌دست آورد. وقتي ليونل اولين گل خود را براي باشگاه در برابر آلباسته در تاريخ 1 مه 2005 به‌ثمر رساند، تنها 17 سال و ده ماه و هفت روز سن داشت و همين هم باعث شد كه جوانترين گلزن تاريخ بارسلونا در لاليگا شود. البته تا زماني كه كركيچ با گل زدن روي پاس گل مسي در سال 2007 اين ركورد را شكست.

مسي در مورد مربي سابقش فرانك ريكارد گفته است: واقعيت اين است كه ريكارد عامل اصلي پيشرفت من بود. اعتمادي را كه او در موقعي كه فقط شانزده يا هفده ساله بودم به من داشت هرگز فراموش نخواهم كرد.

به مسي اين شانس را دادند تا بتواند به عضويت تيم ملي اسپانيا دربيايد اما وي اين پيشنهاد را رد كرد. در ژوئن سال 2004 مسي در بازي دوستانه بين دو تيم فوتبال زير 20 ساله‌هاي آرژانتين و پاراگوئه به ميدان رفت. در ژوئن 2005 توانست همراه با تيم زير 20 ساله‌هاي آرژانتين به مقام قهرماني مسابقات جام جهاني جوانان دست يابد. ليونل با زدن 6 گل كفش طلايي مسابقات و توپ طلايي بهترين بازيكن تورنمنت را نيز تصاحب كرد. با وجود اين كه ليونل بسيار جوان بود هميشه وي را با ديه گو مارادونا مقايسه مي‌كردند.

در تاريخ 27 ژوئن باشگاه بارسلونا قرارداد جديدي با مسي تا سال 2010 منعقد كرد. در اين قرارداد يك ماده وجود دارد كه در آن آمده است هر تيمي مي‌تواند با پرداخت مبلغ 150 ميليون يورو، مسي را به خدمت بگيرد. اين مبلغ 30 ميليون يورو بيشتر از مبلغ فروش رونالدينيو است.

در سال 2005 خوزه پكرمن، ليونل مسي را به تيم ملي بزرگسالان آرژانتين دعوت كرد. وي اولين بازي خود را برابر مجارستان انجام داد. مسي در دقيقه 63 وارد ميدان شد؛ اما به فاصله 40 ثانيه از زمين مسابقه اخراج شد. از همين ابتدا معلوم بود پيراهن البي سلسته براي او خوش يمن نيست. پس از اين مسابقه، مسي اولين بازي واقعي خود را براي تيم ملي آرژانتين برابر پاراگوئه انجام داد.

وي اولين بازي خود را در جام باشگاه‌هاي اروپا در تاريخ 27 سپتامبر و در برابر اودنيزه انجام داد. در دسامبر همان سال روزنامه ايتاليايي توتو اسپورت جايزه پسر طلايي 2005 را كه به بهترين بازيكن زير 21 سال اروپا داده مي‌شود، به ليونل مسي داد. او توانست بالاتر از وين روني، لوكاس پودولسكي و كريستيانو رونالدو قراربگيرد.

مصدوميت شديد باعث شد مسي به مدت دو ماه از كليه فعاليت‌هاي ورزشي دور بماند. به خاطر اين مصدوميت حضور وي در جام جهاني 2006 در هاله‌اي از ابهام فرو رفت. با اين وجود نام ليونل مسي را به عنوان بازيكن تيم ملي آرژانتين براي حضور در جام جهاني تحويل مقامات برگزاري مسابقات دادند.

مسي پس از روماريو (فصل 94-93) اولين بازيكن بارسلونا بود كه توانست در معروف‌ترين دربي اسپانيا هت تريك كند. در اين فصل مسي گلي به ثمر رساند كه همگان دوباره وي را با مارادونا مقايسه كردند. جانشين همانند مارادونا در بازي با انگلستان توپ را دريافت كرد، 62 متر با توپ حركت كرده 6 نفر از بازيكنان حريف را پشت سر گذاشت و دروازه ختافه را گشود. البته پس از آن گل او يك گل ديگر زد كه كاملا شبيه به گل دست خدا مارادونا بود.

تمام كارشناسان ورزشي جهان اين گل را مشابه گل قرن مارادونا دانسته و پس از اين گل، مطبوعات اسپانيا به وي لقب «مسيدونا» دادند.

مسي با 200 گل براي بارسلونا از تعداد گل هاي كوبالا با 194 گل گذشته و در حال نزديك شدن به ركورد 235 گل سزار رودريگز آلوارز است.

افتخارات:

قهرماني در رقابت هاي فوتبال زير بيست سال جهان 2005

قهرماني در سوپرجام اروپا 06-2005، 09-2008 و 11-2010

قهرماني در ليگ قهرمانان اروپا 06-2005 09-2008 و 11-2010

قهرماني در لاليگاي اسپانيا 06-2005، 09-2008 ٬2010-2009 و 11-2010

قهرماني در سوپر جام اسپانيا 06-2005، 09-2008، 10-2009 و 11-2010

قهرماني در كوپا دل ري 09-2008

قهرماني در جام باشگاه‌هاي جهان2009 و2011

افتخارات فردي:

بهترين گلزن جام جهاني زير بيست سال 2005

بهترين بازيكن جام جهاني زير بيست سال 2005

بهترين بازيكن جوان جهان 2006

توپ طلايي اروپا 2009و2011

بهترين بازيكن فوتبال جهان 2009 و 2010

بهترين گلزن ليگ قهرمانان اروپا 2009 و 2011

سه|ا|شنبه|ا|20|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 384]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن