تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان مؤمن، در پشت دل اوست و دل منافق، در پشت زبان او، زيرا مؤمن هرگاه بخواهد سخنى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821303807




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تجليل از استاد خوشنويس اراكي/واشقاني‌: نستعليق هنر مختص ايرانيان است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: تجليل از استاد خوشنويس اراكي/واشقاني‌: نستعليق هنر مختص ايرانيان است
واشقاني‌: نستعليق هنر مختص ايرانيان است
فتحعلي واشقاني‌فراهاني، هنرمند خوشنويس كه در هفته هنر استان مركزي از او تجليل مي‌شود گفت: نستعليق هنر مختص به ايرانيان است.

واشقاني‌فراهاني در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بيان اينكه خوشنويسي در شاخه نستعليق آنگونه كه لازم است معرفي نشده، گفت: حمايت از خطاطان در اين زمينه مي‌تواند پيشرفت‌هاي زيادي را در عرصه هنر نستعليق به همراه داشته باشد.

وي توضيح داد: نستعليق هنر مختص به ايرانيان است و در كشور ايران پيشرفت كرده و استادان به نامي چون ميرعلمي تبريزي براي رشد و توسعه آن زحمت كشيده‌اند.

واشقاني‌فراهاني افزود: بيش از هزاران شاگرد در تهران، شيراز و اراك تعليم داده‌ام كه به مقام استادي رسيده‌اند و مي‌توانند زمينه ساز موفقيت‌هاي ديگري باشند.

وي ادامه داد: علاقه‌مندان به هنر خوشنويسي و جوانان بايد تلاش كنند تا اين هنر هميشه جايگاه رفيع خود را حفظ كند.

واشقاني‌فراهاني توضيح داد: تاكنون هشت جلد كتاب آموزشي چون كلك مشكين در دو جلد، چشمه خورشيد، آيت مهر، نگارش ترجمه كامل قرآن كريم در حوزه خط منتشر كرده‌ام كه آخرين آن ديوان حافظ محسوب مي‌شود.

وي برگزاري مراسمي چون هفته هنري استان‌ها را بسيار مثبت ارزيابي كرد و افزود: اينگونه مراسم موجب انگيزه در بين هنرمندان مي‌شود و تشويقي براي آيندگان است.

فتحعلي واشقاني فراهاني فعاليت هنري را پس از مهاجرت به تهران آغاز كرد و از ابتداي راه از محضر استادان معروفي چون سيدحسن و سيدحسين ميرخاني بهره برد. وي در سال ۶۶ موفق به اخذ درجه مربي گري خط نستعليق در كلاس‌هاي انجمن خوشنويسان ايران شد.

استاد واشقاني از بنيانگذاران انجمن خوشنويسان در استان مركزي و از اعضاي هيات داوران انجمن خوشنويسان در زمينه خط نستعليق است. او نشان درجه يك هنري را توسط وزير فرهنگ و ارشاد وقت در سال ۶۷ دريافت كرده است.

از اين هنرمند خوشنويس به مناسبت هفته هنري استان مركزي كه به همت معاونت امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار مي‌شود، چهارشنبه 21 دي ماه در فرهنگسراي نياوران تجليل مي‌شود و 25 تابلو خوشنويسي او در گالري شماره 2 نياوران به نمايش درخواهد آمد.

© 2003 Mehr News Agency .

سه|ا|شنبه|ا|20|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن