تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820459418




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دوئل در ايتاليا ، نبرد در اسپانيا


واضح آرشیو وب فارسی:ابرار: دوئل در ايتاليا ، نبرد در اسپانيا
مرحله يك هشتم پايانى ليگ قهرمانان اروپا طى روزهاى سه شنبه و چهارشنبه برگزار مى شود. دور رفت اين مسابقات در ۸ شهر اروپايى به انجام مى رسد و هيجان در عرصه باشگاهى به اوج مى رسد و قطعاً تقابل نام هاى بزرگ طى اين ۲ شب تمام علاقه مندان را راضى خواهد كرد، ضمن اينكه ديدن اين مسابقات يك كلاس آموزشى براى مربيان و بازيكنان سراسر جهان محسوب مى شود. با هم ابتدا به ديدارهاى سه شنبه و پس از آن ۴ مسابقه چهارشنبه سر مى زنيم تا اوضاع تيم ها را بررسى كنيم.
جدال مورينيو و فرگوسن
در سال هاى اخير تقابل مورينيو و فرگوسن به عنوان سرمربيان تيم هاى چلسى و منچستريونايتد اوج هيجان را به ليگ برتر انگلستان مى برد و سرمربى پرتغالى ۲ فصل پى در پى پير فوتبال جزيره را در حسرت كسب مقام قهرمانى ليگ برتر گذاشت و از آبى هاى لندن يك قدرت بلامنازع ساخت تا اينكه از اين تيم رخت بربست و به ايتاليا آمد. اينتر با موراتى يك آرزوى بزرگ در سر دارد كه تا به امروز با مربيان بزرگ و نامدار جهان به آن نرسيده و حالا با مورينيو به دنبال دستيابى به اين مهم است. كسب مقام قهرمانى در ليگ قهرمانان براى نراتزورى ها بسيار مهم است و براى نيل به اين هدف بايد از سد قهرمان دوره قبل يعنى يونايتد بگذرند كه طى يك سال چندين جام مهم را فتح كرده و هم اكنون صدرنشين ليگ برتر و قدرت اول مورينيو دوباره بايد پنجه در پنجه فرگى بيفكند و به خوبى مى داند كه بايد كار را در مه آتزا تمام كند وگرنه در اولدترافورد پيروزى را جست و جوكردن مشكل است.جمعى از برترين هاى دنيا در تركيب هر ۲ تيم حاضرند اما از نقش زلاتان ابراهيموويچ در اينتر و رونالدو در منچستر نبايد به سادگى گذشت. چندين چهره مجرب نظير زانتى، گيگز و اسكولز هم با استفاده از تجارت ارزشمند چندين ساله مى توانند نقش آفرينى كنند، ضمن اينكه در اين مسابقه تقابل انگليسى ها و آرژانتينى ها ديدنى خواهد شد. ته وز در مواجهه با هموطنش مى تواند دردسرساز شود و از طرفى آدريانو، استانكويچ و حتى ويه را مى توانند خواب يونايتدها را آشفته كنند.هر ۲ تيم صدرنشين ليگ هاى داخلى هستند و براى تك تك لحظات اين ديدار برنامه دارند و يك مسابقه شطرنج گونه را شاهد خواهيم بود كه هر بيننده اى را سيراب خواهد كرد.
الامارات به دنبال معجزه
آرسنال- رم يكى از دوئل ايتاليايى ها را شكل مى دهد. هر ۲ تيم در فصل جارى آشفته و بحرانى هستند و از جمع ۴ تيم اول جدول داخلى فاصله گرفته و نشانى از اقتدار فصل قبل ندارند. ليست مصدومان هر ۲ تيم تكميل است اما ظرف روزهاى اخير چند چهره مصدوم به ميادين بازگشته اند كه موجبات خوشحالى هواداران را فراهم كرده است. بازگشت سيلوا قدرت خط حمله تيم ونگر را افزايش داده و توتى كاپيتان جيالوروسى و بمب روحيه اسپالتى است كه در صورت حضور مى تواند نقش حياتى ايفا كند.ونگر تجربيات زيادى در اين عرصه دارد و اميدوار است مردانش در بهترين فرم خود گام به ميدان بگذارند و حيف كه فابرگاس را به همراه ندارد و از آرشاوين هم به دليل حضورش در تركيب زنيت نمى تواند استفاده كند اما آدبايور، ون پرسى، گالاس، ابوئه و حتى كولوتوره مى توانند كليد پيروزى را در دست بگيرند. در تيم رم پروتا، مكسس، ده روسى، پيزارو، وچينيچ و باپتيستا كه سابقه بازى در آرسنال را دارد، مردان كليدى بوده و در تاكتيك ضد حمله بسيار خطرناك هستند. الامارات در پى خلق معجزه است تا با يك پيروزى مناسب گام به ديدار برگشت بگذارد وگرنه در ادامه ناكامى هاى فصل بايد از اين جام هم وداع كند.
ژرلاند، ميزبان زيبايى هاى تكنيكى
اگر بازى زيبا و تكنيكى دوست داريد اين بازى را انتخاب كنيد. ليون قهرمان سال هاى اخير فرانسه مقابل بارسلونا قدرت اول فوتبال اسپانيا و يكى از آماده ترين تيم هاى فعلى قاره سبز مقابل هم مى ايستند تا فارغ از بندهاى تاكتيكى يك نمايش ناب فوتبالى ارائه كنند. بنزما و جونينيو به همراه كيتا، فررو و گروسو از ليون در مقابل جمع كثيرى از ستاره هاى دنيا نظير پويول، ژاوى، مسى، آنرى، اتوئو و اينى يستا خالق اين نمايش زيبا در ورزشگاه ژرلاند خواهند بود. نوكمپ در بازى برگشت جهنمى براى فرانسوى هاى خواهد ساخت كه حتى برترى با اختلاف ۲ گل هم نمى تواند متضمن صعود باشد، لذا مردان ليون امشب بايد دروازه خود را بسته نگاه داشته و چشم به گلزنى مهاجمان بدوزند.
شانس بزرگ آتلتيكو براى صعود
از بين نماينده هاى اسپانيا، آتلتيكو مادريد جزو تيم هايى است كه قرعه اى مناسب داشته و رويارويى با پورتو قطعاً اين تيم پرستاره را راضى مى كند. ورزشگاه ويسنته كالدرون پذيراى ۲ تيمى است كه از بازيكنان آمريكاى لاتين در تركيب خود سود برده و فوتبالى هجومى و زيبا را در دستور كار خود قرار مى دهند. مهاجمان خط آتش آتلتيكو بسيار باتجربه و توانا هستند و با دقت و هوشيارى مى توانند تير خلاص را شليك كنند و پورتو هم به سلامت از مرحله اول عبور كرده و دوست ندارد به راحتى تسليم شود، لذا در اين مسابقه چشم به ضد حملات دارد تا در بازى برگشت تيم دوم پايتخت اسپانيا را از جام خارج كند. آگرو و فورلان وظيفه اى سخت دارند و سابروسا در مواجهه با هموطنش بايد سنگ تمام بگذارد تا شانس صعود تيمش افزايش يابد.
نبرد هيدينك با معمار نوين چلسى
به بازى هاى چهارشنبه شب مى رسيم، جايى كه چلسى با گاس هيدينك پس از برترى در خانه آستون ويلا و كسب روحيه بايد به سراغ يوونتوس برود كه رانيه رى را به عنوان سرمربى به همراه دارد. در انگلستان اين مربى ايتاليايى را مسلماً معمار چلسى نوين قلمداد مى كنند چرا كه در حقيقت با اين مرد مجرب آبى هاى لندنى سير صعودى و بزرگى را آغاز كردند!يووه تيمى ريشه دار و قوى در فوتبال اروپاست كه پس از چند فصل دورى به جمع بزرگان برگشته و اقتدار سابق را ندارد اما چهره هايى مطرح نظير بوفون، دل پيه رو، ندود، آمائورى، كامورانزى و حتى ترزگه به همراه جوانان مستعدى كه كاملاً رشد و تربيت يافته اند در مقابل تيمى پرستاره و باتجربه مى ايستد كه با ورود هيدينك روحيه مبارزه طلبى را مجدداً كسب كرده و حالا در استمفوردبريج تنها به شكست بيانكونرها مى انديشد و بايد ديد در آخرين دوئل تيم هاى ايتاليايى و انگليسى سرانجام كدام تيم مى تواند بانگ صعود سر دهد. ۲ مربى مجرب و صاحب سبك كه بارها چنين ميادينى را تجربه كرده اند، بى گدار به آب نخواهد زد و انتظار مى رود يك جدال نزديك و سنگين را شاهد باشيم.
بنيتز و اثبات حقانيت در برنابئو
رئال مادريد پرافتخارترين تيم اروپايى با خوآنده راموس چندين پيروزى پى درپى كسب كرده و با اين نتايج به آرامش رسيده و حالا بايد در مقابل ليورپول پرافتخارترين تيم انگليسى در اين عرصه بايستد كه با بنيتز سرمربى اسپانيايى اش ثابت كرده در اين تورنمنت شخصيت قهرمانى را داراست. نكته جالب اين است كه خيلى ها از اين مربى به عنوان جانشين راموس در رئال براى فصل آتى نام مى برند و اگر چنين باشد رافائل مى تواند براى اثبات توانايى هايش در برنابئو كشتى رئال را غرق كند. فرناندو تورس يك آتلتيكويى محبوب در تركيب ليورپول است كه به همراه آلونسو و رينا جزو ملى پوشان اسپانيا محسوب مى شود و در خاك كشورش قصد دارند رئال را با شكست و ناكامى روبرو سازند.رئال با بازيكنانى بزرگ اما دلزده از فوتبال تا حدودى نقص هاى ۴ ماه قبل را برطرف كرده و هم اكنون بهتر بازى مى كند و بهتر نتيجه مى گيرد و رائول يكى از آماده ترين نفرات اين تيم است كه ركوردهايى جديد خلق مى كند.تقابل جرارد و گاگو در وسط زمين بسيار ديدنى است، ضمن اينكه كاسياس، كاناوارو په په، راموس، هيگوآين و ديارا و شايد روبن از جمله نفرات اصلى خوآنده راموس جهت برترى مقابل ليورپول هستند كه اين مربى هم به نيت اثبات توانايى هايش بيش از هر مسأله اى دوست دارد بنيتز را ناكام بگذارد!
كلينزمن، فرصت اشتباه ندارد
اسپورتينگ ليسبون در خانه پذيراى بايرن مونيخ قدرت اول فوتبال آلمان است كه با كلينزمن دوباره به اين جام بازگشته و فرصت اشتباه ندارد! در بوندس ليگا اين تيم خوب نتيجه نمى گيرد و مقام چهارمى هيچ كس را راضى نمى كند و سران باشگاه هرگز نمى توانند شاهد ناكامى تيم خود در اروپا باشند. ظاهراً تونى مصدوم است و نمى تواند بازى كند اما بايرن يك تيم كامل از بازيكنان بين المللى است و نفرات جايگزين خوبى براى اين گلزن ايتاليايى دارد. لوسيو، دميكليس، ون پومل، كلوزه، ريبرى، زى روبرتو و التين توپ به همراه ملى پوشانى نظير اشتايگر و لام دست كلينزمن را براى ارنج باز گذاشته و اسپورتينگ با توجه به اينكه در خانه بازى مى كند، سعى دارد اين تيم پرستاره را متوقف سازد، هر چند كه به نظر مى رسد نتيجه نهايى را بايد در آليانتس آره نا جست و جو كنند.
ال مادريگال و قرعه مناسب
ويارئال و پاناتينايكو در ال مادريگال روبروى هم مى ايستند تا شاهد برگزارى كم هيجان ترين ديدار اين مرحله باشيم كه با خوش اقبالى چنين قرعه اى نصيب آنها شده و از حالا فكر حضور در ۸ تيم پايانى اين جام هستند تا بدين ترتيب در تاريخ خود چنين افتخارى را ثبت كرده و به رويارويى با نامى معتبر در مرحله بعدى ببالند. ويارئال بخت بيشترى براى صعود دارد و مردان پلگرينى بايد از اين قرعه استفاده كنند تا فوتبال اسپانيا را صاحب نماينده اى در دور بعدى سازند كه قطعاً افتخارى بزرگ محسوب مى شود.

دوشنبه|ا|5|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابرار]
[مشاهده در: www.abrarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 185]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن