تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس چيزى از حقّ برادر مسلمان خود را نگه دارد [و به او ندهد]، خداوند، بركت روزى ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820314070




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

«جمال سليمان» بازيگر مشهور سوري:


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: «جمال سليمان» بازيگر مشهور سوري:
خبرگزاري فارس: جمال سليمان كه در فيلم «روز رستاخيز» ساخته احمدرضا درويش بازي كرده است، به يك روزنامه مصري گفت: فيلم از نظام حكومتي در اسلام و مشروعيت حاكم [اسلامي] سخن مي‌گويد، مشروعيتي كه به نظر من باعث خونريزي‌هاي بسياري شده است و عملا فيلم درباره جنگ بر سر قدرت در اسلام است.


به گزارش خبرگزاري فارس، جمال سليمان بازيگر مشهور سوري كه در فيلم «روز رستاخيز» ساخته احمدرضا درويش بازي كرده است، بالاخره پس از اصرارهاي متعدد رسانه‌هاي عرب به صورت كلي بخشي از جزئيات اين فيلم را فاش كرد.
روزنامه مصري «المصري اليوم» در گفت‌وگو با اين بازيگر مشهور سوري اين تيتر را براي سخنان وي انتخاب كرد: «جمال سليمان: فيلم ايراني من، "روز رستاخيز" درباره جنگ بر سر قدرت در اسلام است».
اين روزنامه در ابتداي مصاحبه خود مي‌نويسد: جمال سليمان مخفي نگه داشتن بسياري از اطلاعات درباره حضورش در فيلم درويش را مربوط به مضمون اين كار عنوان كرده و گفته است كه به قراردادي كه درباره اين فيلم بسته است احترام مي‌گذارد.

* بودجه اين فيلم 23 ميليون يورو (483 ميليارد ريال) است

سليمان با بيان اينكه اين دومين تجربه كار با يك فيلمساز ايراني پس از فيلم «بازمانده» سيف‌الله داد است، به «مصري اليوم» مي‌گويد: نمي‌توانيم اكنون از شخصيتي كه در فيلم «روز رستاخيز» بازي كرده‌ام سخن بگويم و تمام آنچه مي‌توانم بگويم اين است كه من نامزد ايفاي يكي از نقش‌هاي اصلي بودم اما به دليل به تاخير افتادن فيلمبرداري از اين فيلم كناره گرفتم كه پس از مدتي دوباره به من مراجعه كردند و نقش ديگري را به من پيشنهاد كردند كه براي فيلمبرداري آن حدود 10 روز به ايران رفتم.
وي با بيان اينكه اين فيلم يكي از فيلم‌هاي مهم ايران است و در آن بازيگراني از سوريه، كويت و ايران و بزرگان موسيقي و تدوين حضور دارند، افزوده است: بودجه اين فيلم 23 ميليون يورو(483 ميليارد ريال) است و قرار است در تابستان آينده در اروپا و شرق آسيا به نمايش درآيد و به فرانسه نيز ترجمه شود به علاوه اينكه شركت سازنده خيلي دوست دارد نسخه‌اي از اين فيلم را در كشورهاي عربي اكران كند كه تاكنون به نتيجه‌اي نرسيده است.

* «روز رستاخيز» از مرگ معاويه آغاز و با شهادت امام حسين(ع) به پايان مي‌رسد

سليمان به «المصري اليوم» درباره جزئيات اين فيلم سخني نگفته و تنها به اين نكته اكتفا كرده است كه: فيلم از مرگ معاوية ابن ابوسفيان آغاز و به [شهادت امام] حسين [ع] به پايان مي‌رسد و در آن مشروعيت قدرت در اسلام، عدم بيعت [امام] حسين [ع] با يزيد و همراهي او با وراثتي كردن [خلافت] بحث مي‌شود.
وي مي‌افزايد: فيلم جزئيات اين امور را مورد بررسي قرار داده است كه پيش از اين در هيچ درامي نشان داده نشده است و اين باعث شد كه شور و شوق من براي حضور در اين فيلم بيشتر شود.
اين بازيگر مشهور سوري كه اين روزها و با حوادث سوريه در مخالفت با بشار اسد سخنان بسياري گفته است، ادامه داده است كه: فيلم از نظام حكومتي در اسلام و مشروعيت حاكم [اسلامي] سخن مي‌گويد، مشروعيتي كه به نظر من باعث خونريزي‌هاي بسياري شده است و مي‌بينم كه اين اختلافات رنگ [دين و] شرع گرفته است و خارج شدن اين اختلافات از مباني سياسي يكي از علل اصلي تعدد مذاهب و تقسيم‌بندي‌ها است تا جايي كه برخي از مذاهب [اسلامي] ديگر مذاهب را از لحاظ شرعي به چالش مي‌كشند و اگر در اين اختلافات كه درباره قدرت رخ داده نگاهي عميق بياندازيم اين تفرقه مذهبي رخ نمي‌داد.

* اكثر فيلم‌هاي ايراني كيفيت عالي‌اي دارند

وي در پاسخ به سوال خبرنگار «المصري اليوم» درباره چگونگي برخورد ايراني‌ها كه اكثرشان شيعه هستند، با اين اختلافات و به‌ويژه با نگراني اهل تسنن گفته است: [امام] حسن و حسين [ع] نوادگان پيامبر(ص) هستند و جايگاه بالايي در ميان اهل تسنن دارند كه با جايگاهشان نزد شيعيان يكسان است و من به خوبي مكان [امام] حسن و حسين [ع] نزد مصري‌ها را مي‌دانم.
سليمان مي‌افزايد: من به عنوان يك هنرمند قبول نمي‌كنم كه يك طرف از اطراف اين جنگ [سني و شيعي] باشم و خودم را مخالف همه مذاهب مي‌دانم و اگر كاري را ديدم كه موجب تنش مي‌شود تصميم مي‌گيرم كه به گوشه‌اي بروم و كار را مطالعه كنم گويا كه يك رمان مي‌خوانم، اگر يافتم كه آن [سناريو] حقيقت را مي‌گويد و به آنچه مي‌خواهد بگويد نزديك است و به احساسات [و ارزش‌هاي انساني] احترام مي‌گذارد من هم به آن احترام مي‌گذارم.
وي ادامه مي‌دهد: اين اشتباه است كه درباره سازندگان آن‌ها و هويت‌شان چه آنكه شيعه و يا سني و يا سلفي و يا مسيحي باشند، پيش داوري كنم بلكه بايد فيلم را از نظر فني و هنري ارزيابي كنم كه اگر اين نباشد يك طرف نزاع خواهم بود.
جمال سليمان در بخش ديگري از اين گفت‌وگو درباره به تصويركشيده شدن صحابه و پيامبران در فيلم عليرغم برخي مخالفت‌ها، مي‌گويد: من مخالف اين امر نيستم به شرط آنكه اين امر به صورت جدي رخ دهد چراكه نمي‌توان به اين شخصيت‌ها از طريق بازيگران تجاري و سخيف تعرض كرد.
وي مي‌افزايد: معتقدم اين موضوع به كار و فيلم بستگي دارد؛ مثلا هنگامي كه فيلم «يوسف پيامبر» و «مريم مقدس» را ديدم هرگز به هيچ چيز بدي احساس نكردم بلكه بالعكس اين دو كار باعث شد كه من به شخصيت اين دو نفر بزرگ احترام بيشتري بگذارم البته بر ارائه چهره حضرت رسول اكرم(ص) تحفظ دارم.
جمال سليمان همچنين درباره سينماي ايران به روزنامه المصري اليوم، گفت: اكثر فيلم‌هاي ايراني كيفيت عالي‌اي دارند و در سال‌هاي اخير موفقيت‌هاي بسياري در جشنواره‌هاي بين‌المللي كسب كردند.

به گزارش فارس معلوم نيست چقدر سخنان «جمال سليمان» درباره فيلم «روز رستاخيز» يا آنچه در كشورهاي عربي به نام «روز آزادي» عنوان شده صحيح است، اما در صورتي كه اين سخنان درست باشد بايد ديد پاسخ مقامات فرهنگي‌هنري كشور و سازندگان و پشتيبانان مالي آن درباره خروجي‌هاي اوليه از محتواي اين فيلم چه خواهد بود و يا اينكه بايد تا اكران اين فيلم و عرضه آن صبر كرد.

انتهاي پيام/

شنبه|ا|17|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 455]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن