تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):صدقه بلا را برطرف مى كند و مؤثرترينِ داروست. همچنين، قضاى حتمى را برمى گرداند و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816363902




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

محصولي : امنيت فراگير در خليج فارس با همكاري همه جانبه امكان پذير است


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: محصولي : امنيت فراگير در خليج فارس با همكاري همه جانبه امكان پذير است
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 1387/12/06
وزيركشور تاكيد كرد : جمهوري اسلامي ايران همواره موضوع همكاري دستجمعي امنيتي در منطقه خليج فارس را مد نظر داشته است .
به گزارش خبرنگار اعزامي واحد مركزي خبر از منامه ،صادق محصولي كه امروز در اجلاس امنيتي منامه سخن مي گفت ، آمادگي ايران را براي مذاكره با همه كشورهاي منطقه براي يافتن سازوكار مناسب بمنظور دستيابي به اين هدف اعلام كرد .
وزير كشور جمهوري اسلامي ايران نقاط اشتراك و همگرايي ميان كشورهاي منطقه را بسيار بيشتر و پررنگ تر از نقاط اختلاف و واگرايي ميان آنها دانست و افزود : اين اشتراكات زمينه هاي همكاري ميان كشورهاي منطقه به ويژه همكاري هاي امنيتي را هموارتر مي كند .
محصولي در ادامه سخنان خود تامين امنيت منطقه خليج فارس توسط كشورهاي اين منطقه را طرح امنيتي مسئولانه و واقع بينانه دانست و گفت : اين طرح تنها راه رسيدن به امنيت پايدار در منطقه است .
وي با اشاره به اينكه كشورهاي منطقه در اين طرح نقش محوري دارند تاكيد كرد : جمهوري اسلامي ايران همانطور كه بارها اعلام كرده است دستيابي به امنيت پايدار در منطقه خليج فارس را تنها در مشاركت جمعي كشورهاي منطقه فارغ از دخالت بيگانگان مي داند .
وزيركشورافزود: موقعيت استثنايي خليج فارس ، و كشورهاي پيرامون آن شامل شش كشور عضو شوراي همكاري و ايران و عراق را ملزم مي كند كه به منظور حفظ ثبات ، و پرهيز از هرگونه وضع ناخوشايند در منطقه تلاش كنند و با دور انديشي و تعامل درخصوص چارچوبي مشخص و مدون به تفاهم برسند .
محصولي افزود : اين چارچوب بايد براساس حفظ منافع و مصالح و حقوق مشروع همه كشورهاي حوزه خليج فارس تعيين شود و لازم است كشورهاي منطقه ، موانع بومي ساختن سازوكار امنيتي در منطقه را شناسايي و در جهت برطرف كردن انها تلاش كنند .
وزير كشور در اين سخنراني با اشاره به اينكه تجربه دو دهه گذشته نشان داده است نگاه صرف امنيتي و نظامي به مقوله امنيت در خليج فارس كه برپايه هاي زور و لشكر كشي استوار شده است نمي تواند امنيت را در اين منطقه مهم فراهم آورد گفت : تنها طرحي مي تواند مقبول باشد كه مفهومي گسترده و همه جانبه از مقوله امنيت در آن لحاظ شود بطوريكه همكاري هاي اقتصادي ، بازرگاني ، فرهنگي و اجتماعي نيز ازعناصر اساسي تشكيل دهنده امنيت و واستقرار در منطقه شمرده شود .
محصولي يادآور شد : اشتركات گسترده در همه زمينه ها و سياست هاي مبتني بر اعتماد سازي و همكاري در مسائل منطقه اي و بين المللي مي تواند به عنوان يك مجموعه كامل مبناي آغاز همكاري دستجمعي قرارگيرد و بستر لازم را براي شكل گيري نظام امنيتي منطقه اي جامع و كارا در خليج فارس فراهم آورد .
وزيركشور افزود : پيشنهادهاي دوازده گانه رئيس جمهوري اسلامي ايران در اجلاس شوراي همكاري در دوحه ، جامع ترين راهكار در زمينه همكاري منطقه اي در خليج فارس به شمار مي رود كه هدف اصلي آن نزديك تر كردن كشورهاي منطقه و ايجاد سازوكاري پايدار براي امنيت منطقه است .
محصولي گفـت : تاسيس سازمان همكاري هاي اقتصادي و نيز همكاري هاي امنيتي ميان كشورهاي خليج فارس از مهمترين راهكارهايي است كه آقاي احمدي نژاد آن را در جهت ثبات و صلح و پيشرفت منطقه پيشنهاد كرده است .
وزيركشور ابراز اميدواري كر د : با همكاري همه كشورهاي منطقه از اين پيشنهاد ها ملت هاي منطقه هرچه زودتر از منافع آن ها بهره مند شوند .
وي افزود : ايران امنيت بحرين و همه كشورهاي منطقه را امنيت خود مي داند و برتدوام همكاري ها در زمينه هاي مختلف با همه كشورهاي منطقه در مسير رشد و توسعه و ثبات امنيت اين منطقه تاكيد مي كند .
وزيركشور جمهوري اسلامي ايران منطقه خليج فارس را منطقه اي راهبردي در جهان دانست كه در دهه هاي گذشته همواره با تهديدات و بحران هاي متنوع مواجه بوده است .
وي گفت : اغلب اين تهديدات ريشه در مطامع سياست هاي توسعه طلبانه رژيم صهيونيستي داشته است و اكنون شبح تروريسم بين المللي يكي ديگر از موانع اصلي براي امنيت و ثبات منطقه خليج فارس و جهان است .
محصولي افزود : براي ايجاد امنيت منطقه نيازمند ايجاد يك چارچوب بدون حضور بيگانگان هستيم ، زيرا تجربه امريكا در عراق و افغانستان اين را ثابت كرد كه تداوم حضور نيروهاي بيگانه يا اشغالگر خود عامل اساسي ناامني و بي ثباتي است .
محصولي تاكيد كرد : اين منطقه ظرفيت لازم را براي تبديل شدن به يك بلوك اقتصادي همانند كشورهاي شرق آسيا و بسياربيشتر از آن داراست .
وزير كشور جمهوري اسلامي ايران گفت : واقعيت اين است كه حضور نيروهاي بيگانه در منطقه خليج فارس نه تنها در حفظ امنيت آن موثر نبوده بلكه واكنش هاي افراطي و افزايش تشنج در منطقه را در پي داشته است .
وي تصريح كرد : مبارزه همه جانبه با انواع گوناگون تروريسم و خشونت ورزي ، همراه با بررسي ريشه ها و پيش زمينه هاي پديد آورنده فعاليت هاي تروريستي و همكاري فعال و همه جانبه كشورهاي منطقه خليج فارس در جهت رفع آنها بايد جزو اهم برنامه هاي همكاري منطقه اي باشد .
محصولي افزود : يكي از مهم ترين اين تدابير ، همكاري منطقه اي و اعتماد متقابل است و بايد نهاد ها و سازمان هايي منطقه اي با هدف صلح دائمي تشكيل شوند .
وزير كشور يكي از موانع اصلي ثبات منطقه را تداوم سياست هاي جاه طلبانه رژيم غاصب صهيونيستي دانست و افزود : مقابله جهاني با نسل كشي اخير در غزه ، به رسميت شناختن حقوق مسلم فلسطين و بازگشت مردم به سرزمين خود به نحوي كه متضمن حق فلسطيني ها براي تشكيل يك دولت مستقل باشد ، نقش مهمي در بازگشت آرامش به دو منطقه در هم تنيده خليج فارس و خاورميانه ايفا مي كند .
وي تصريح كرد : بدون حل مساله فلسطين نمي توان به صلح پايدار و ثبات با دوام در منطقه اميدوار بود .
وزيركشور در بخش ديگري از سخنانش در اجلاس امنيتي منامه ، حضور نيروهاي خارجي در خليج فارس ، تجاوزارت مستمر رژيم صهيونيستي ، كشتار بيرحمانه مردم فلسطين ، تلاش بيگانگان براي ايجاد شكاف و اختلاف ميان اقوام و طوائف مختلف منطقه ، دامن زدن به موضوع فعاليت هاي صلح آميزهسته اي ايران و تلاش براي تشديد سياست ايران هراسي را نمونه اي از چالش هاي فراروي كشورهاي منطقه خليج فارس برشمرد .
وزيركشور با اشاره به تهاجم اخير رژيم صهيونيستي به نوار غزه وظيفه كنوني و مسئوليت سنگين جامعه جهاني ، نهادهاي مسئول بين المللي و كشورهاي صلح طلب و آزاده جهان را ثبت جنايات جنگي صهيونيست ها و محاكمه سران جنايتكار آن در دادگاه هاي صالحه بين المللي دانست .
محصولي افزود : اگر جامعه بين المللي به مسئوليت انساني و قانوني خود پس از تجاوز رژيم صهيونيستي به لبنان در سال 2006 ميلادي به درستي عمل مي كرد ، اين رژيم ديگر جرات تجاوز به غزه را نداشت .
وي تصريح كرد : ضروري است تا جامعه جهاني به نحوي اقدام كند كه با محاكمه و مجازات سران جنايتكار اين رژيم ، زمينه برا ي تكرار مجدد اين جنايات فراهم نشود .
وزير كشور جمهوري اسلامي ايران همچنين با اشاره به برخي ادعاها در اجلاس امنيتي منامه در زمينه جزاير ايراني در خليج فارس ، دخالت بيگانگان را در اين مورد محكوم و بر ايراني بودن اين جزاير تاكيد كرد .
اجلاس امنيتي منامه به مدت دو روز در پايتخت بحرين ادامه دارد و در آن وزراي كشور جمهوري اسلامي ايران عراق ، انگليس ، بوسني و كنيا و فرستادگاني از روسيه ، فرانسه، يمن ،كويت ،عربستان سعودي راههاي پايداري امنيت در منطقه را مورد بحث و بررسي قرار مي دهند .
تصوير دارد .

سه|ا|شنبه|ا|6|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 214]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن