تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى جبرئيل با وحى به نزدم مى‏آمد، نخستين چيزى كه به من القا مى‏كرد، بسم اللّه‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821286741




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كارت گرافيكي براي تمام فصول!


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: كارت گرافيكي براي تمام فصول!
اين شركت در حال حاضر داراي محصولات متعددي با كارايي و قيمت‌هاي مناسب براي سطوح مختلف بازار است
شركت nVIDIA يكي از دو غول صنعت تراشه‌هاي گرافيكي به شمار مي‌رود. اين شركت با عرضه پردازنده‌هاي گرافيكي سري Geforce، نه تنها انقلابي در زمينه پردازش‌هاي سه بعدي ايجاد كرد بلكه توانست خود را به عنوان يكي از شركت‌هاي بزرگ، مهم و نوآور در زمينه سخت‌افزارهاي مرتبط با گرافيك كامپيوتري معرفي كند. در حال حاضر نيز اين شركت با عرضه پردازنده‌هاي گرافيكي سري GTX295 كه روي كارت‌هاي گرافيكي با دو پردازنده گرافيك استفاده مي‌شوند، ركورددار بالاترين كارايي در پردازنده‌ها و كارت‌هاي گرافيك است.
اين شركت در حال حاضر داراي محصولات متعددي با كارايي و قيمت‌هاي مناسب براي سطوح مختلف بازار است. پردازنده‌هاي گرافيكي سري 9800 براي بازار سيستم‌هاي با كارايي بالا، پردازنده‌هاي گرافيكي سري 9600 براي بازار با كارايي متوسط و در نهايت شسيسيسبسيبسبپردازنده‌هاي گرافيكي سري 9500 و 9400 براي بازار سيستم‌هاي ارزان‌قيمت ازجمله اين محصولات به شمار مي‌روند. محصول مورد بررسي، كارت گرافيكي است كه از پردازنده گرافيكي Geforce 9800 GT استفاده مي‌كند. اين پردازنده گرافيكي كه در ابتدا به عنوان پردازنده‌اي ميان‌قيمت به بازار معرفي شد، در حال حاضر داراي كارايي خوب و قيمت مناسبي است. به دليل مشخصات كامل اين پردازنده گرافيك، بسياري از سازندگان كارت‌هاي گرافيكي از اين سري پردازنده‌ها در توليدات خود استفاده كرده‌اند. ليدتك يكي از مهم‌ترين اين شركت‌هاست كه به عنوان يكي از شركاي اصلي nVIDIA شناخته مي‌شود و برخلاف بسياري از توليدكنندگان مشابه تاكنون به سراغ محصولات شركت رقيب (ATI) نرفته است.
WinFast PX9600 GT (S-Fanpipe) در نگاه اول كارت گرافيكي معمولي به نظر مي‌رسد. اين كارت قيمت مناسبي دارد و از پردازنده گرافيكي Geforce 9600 GT استفاده مي‌كند و مي‌تواند به راحتي بيشتر نيازهاي مشكل‌پسندترين كاربران را نيز برآورده كند. تمامي مشخصات استاندارد پردازنده 9600 GT در اين مدل رعايت شده است. فركانس پردازنده گرافيك برابر با 650 مگاهرتز است و حافظه نيز كه با يك گذرگاه 128 بيتي به پردازنده متصل شده در فركانس واقعي 900 مگاهرتز و فركانس موثر 1800 مگاهرتز عمل مي‌كند. حافظه حداكثر داراي پهناي باند 6/57 گيگابايت بر ثانيه است. اين پردازنده گرافيكي به 64 پردازنده جرياني مجهز است كه توانايي اجراي دستورالعمل‌هاي DirectX 10 را دارد. اين كارت از گذرگاه PCI-Express 2.0 x16 براي ارتباط با ساير اجزاي سيستم سود برده است و مي‌تواند داده‌ها را با پهناي باند 8 گيگابايت در ثانيه ارسال يا دريافت كند. در نهايت با پشتيباني از خروجي‌هاي Dual-Link DVI دوگانه و درگاه HDMI مي‌توانيد آن را تقريبا به تمامي نمايشگرهاي جديد با وضوح بالا متصل كنيد.
نكته اصلي كه اين كارت را از ساير كارت‌هاي گرافيك مشابه متمايز كرده، سيستم خنك‌كننده آن است. معمولا بيشتر كارت‌هاي گرافيكي عرضه شده سعي دارند از طراحي مرجعي كه توسط سازنده پردازنده گرافيكي در دسترس آن‌ها قرار مي‌گيرد در كارت‌هاي خود استفاده كنند. يكي از مهم‌ترين دلايل اين كار كاهش هزينه‌هاي طراحي يك حرارت‌گير جديد است. از سوي ديگر و با توجه به اينكه سازنده پردازنده گرافيكي بيش از هر فرد ديگري از مشخصات حرارتي پردازنده خود آگاه است معمولا حرارت‌گير را به گونه‌اي طراحي مي‌كند كه مي‌تواند به بهترين نحو پردازنده گرافيكي را خنك كند. به همين دليل طراحي يك خنك‌كننده بهتر، كاري است كه از عهده هر شخصي ساخته نيست. شركت ليدتك با دارا بودن تيم قدرتمند در زمينه تحقيق و توسعه و سال‌ها تجربه در توليد كارت‌هاي گرافيكي با خنك‌كننده‌هاي پيشرفته، حرارت‌گير جديدي را براي كارت‌هاي خود توليد و به بازار عرضه كرده است. اين حرارت‌گير كه مي‌توانيد نام آن را در انتهاي نام كارت گرافيك ببينيد، اگرچه خنك‌كننده‌اي فعال است و با استفاده از فن، كارت را خنك مي‌كند اما براي به حداقل رساندن سر و صدا و انتقال هرچه بهتر حرارت از طراحي استفاده كرده كه در عين سادگي نوآورانه است.
حرارت‌گيرهاي S-FANPIPE شايد در ظاهر شبيه به تمامي حرارت‌گيرهاي ديگر باشند اما اگر دقيق به آن‌ها نگاه كنيد خواهيد ديد تفاوت‌هاي فاحشي را با حرارت‌گيرهاي معمولي دارند.
كارت‌‌هاي Geforce 9600 GT از فن‌هايي با قطر 43 ميلي‌متر استفاده مي‌كنند. به شكل طبيعي هرچه قطر فن كمتر باشد براي ايجاد جريان هوايي كافي بايد با سرعت بيشتري بچرخد. همين مسئله مي‌تواند سبب افزايش سر و صداي كارت شود و استهلاك آن را نيز بالا ببرد. از سوي ديگر جهت چرخش اين فن به گونه‌اي است كه هواي گرم را به سمت جلو كارت -جايي كه موانع زيادي براي عبور هوا بر سر راه آن وجود دارد- مي‌برد. به همين دليل حرارت نمي‌تواند به خوبي از داخل فضاي حرارت‌گير خارج شود. علاوه بر اين لوله‌هاي ناقل حرارت نيز در قسمت جلويي حرارت‌گير قرار گرفته‌اند كه اين موضوع نيز كار را بدتر مي‌كند.
در حرارت‌گيرهاي جديدي كه توسط ليدتك طراحي و به بازار عرضه شده‌‌اند محل قرارگيري فن، اندازه آن و طراحي لوله‌هاي ناقل حرارت تغيير كرده است. فن خنك‌كننده در اين مدل داراي قطر 75 ميلي‌متر است كه اين به معني 74 درصد در افزايش اندازه آن و در نتيجه به همين ميزان افزايش كارايي و كاهش سر و صداست. از سوي ديگر لوله‌هاي ناقل حرارت مسي در اين سيستم به صورت حرف S قرار گرفته‌اند. تمامي اين لوله‌ها در سطح حرارت‌گير به گونه‌اي نصب شده‌اند كه حرارت را به نواحي حرارت‌گير منتقل مي‌كنند و به طور مستقيم در مسير جريان هواي ايجاد شده توسط فن قرار دارند. در نهايت با توجه به اينكه جريان هواي عبوري به سمت قسمت عقب كارت هدايت مي‌شود، گرما به راحتي دفع و حتي مي‌توان مدار تغذيه كارت را نيز (كه معمولا در انتهاي كارت قرار دارد) خنك كرد.
كارت گرافيكي WinFast PX9600 GT (S-Fanpipe) اگرچه قدرتمندترين كارت بازار نيست، اما با توجه به قيمت خوب، كارايي مناسب و سيستم خنك‌كننده قدرتمند مي‌تواند به عنوان يكي از بهترين انتخاب‌ها براي استفاده در سيستم‌هاي ميان‌قيمت مطرح شود.

جمعه|ا|9|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 210]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن