تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه (مردم) امر به معروف و نهى از منكر نكنند، و از نيكان خاندان من پيروى ننمايند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816871338




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فيس‌بوك و توييتر در جبهه بينگ


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فيس‌بوك و توييتر در جبهه بينگ
خبرگزاري فارس: موتور جستجوي بينگ توانسته است با استفاده از يكپارچگي فيس‌بوك دوستان يك شخص را در هر كوئري وارد كند. با اين كار، بينگ به يك «موتور تصميم» تبديل شده است. درحال حاضر، بازي پاياني براي جامعه در بينگ، شامل گرفتن توييتر و فيس‌بوك و جا دادن آن افراد در روند تصميم‌گيري است. اين مساله در حال تبديل به مساله‌اي مهم‌تر از رفتن افراد به‌سمت شبكه‌هاي اجتماعي براي طرح سوال‌هايشان است.


جستجوي وب به‌عنوان قلب اينترنت باقي‌مانده است. بسياري از كاربران اينترنت صفحه جستجو را به‌عنوان صفحه اول مرورگرهاي خود انتخاب مي‌كنند؛ ولي نشان دادن نتايج مفيد، آن طور كه قبلا بوده، به 2 دليل اصلي رو به كاهش است:

اول اين كه حجم داده‌هاي وب، روزبه‌روز و با سرعت سرسام‌آوري درحال افزايش است و دليل دوم اين كه SEO براي تغيير نتايج جستجو با محتواي فرعي استفاده مي‌شود.

گوگل سال 2011 تمام تلاش خود را براي از بين بردن مورد دوم به‌كار برد. استفان ويتز، مدير بينگ اعلام كرده در مورد مساله حجم داده‌ها، يك پاسخ بزرگ وجود دارد: بهره‌برداري اجتماعي. به گفته ويتز، تزريق نشانه‌هاي اجتماعي به جستجو، نسل بعدي جستجوها خواهد بود.

اين مساله هيچ‌كس را غافلگير نخواهد كرد. درواقع گوگل بالاخره با انتشار گوگل پلاس و يكپارچگي‌اش در جستجوها در سال 2011 آن را تشخيص داد. به هر ترتيب زماني كه گوگل جامعه را به‌عنوان لايه‌اي مي‌بيند كه به نتايج آن ارزش‌هاي زيادي اضافه مي‌كند، بينگ هم آن را يك عنصر مركزي جستجوي آينده مي‌داند. چيزي كه بسياري از افراد متوجه نمي‌شوند اين است كه بينگ به دليل مشاركت استراتژيك با سايت‌هاي فيس‌بوك و توييتر، نسبت به گوگل داده‌هاي اجتماعي بيشتر و بهتري در اختيار دارد. طبق عقيده بينگ، تزريق داده‌هاي اجتماعي يك حقه نيست بلكه بدون آن، جستجو معنايي پيدا نمي كند.

بينگ به آماري كه بارها نقل شده استناد كرده است كه اين سايت از گذشته انسان تا سال 2003، به ميزان 5 اگزابايت داده (5 ميليارد گيگابايت) توليد كرده ولي امروزه، همين ميزان اطلاعات هر روز توليد مي‌شود كه تا پايان سال 2011 اين سايت 8/1 زتابايت (هر زتابايت به‌اندازه هزار اگزابايت است) توليد خواهد كرد. اين مقدار بيشتر از 2/1 زتابايت در سال 2010 است و پيش‌بيني مي‌شود سال 2020، بيست برابر اين ميزان توليد شود.

در تلاش براي تغيير اندازه‌ها به‌منظور مقابله با اين انفجار اطلاعات، موتورهاي جستجو عقب خواهند ماند. بنابراين سايت بينگ اعلام كرده است به افراد براي انجام روزانه برخي كارها تكيه كرده است.

هنگامي كه گوگل مشغول ساخت گوگل پلاس به‌عنوان ابزار اجتماعي‌اش بود، مايكروسافت قراردادهاي مشاركت خود را با فيس‌بوك و توييتر آغاز و شروع به يكپارچه‌سازي داده‌هاي اجتماعي و آوردن آنها به نتايج جستجوي بينگ كرد. به‌عنوان مثال اگر شما يك جستجو را در بينگ انجام دهيد و در همان مرورگر وارد سايت فيس‌بوك شده باشيد، نتايج جستجو به شما نشان خواهد داد كدام‌يك از دوستان شما يك صفحه خاص را Like كرده‌اند.

موتور جستجوي بينگ توانسته است با استفاده از يكپارچگي فيس‌بوك دوستان يك شخص را در هر كوئري وارد كند. با اين كار، بينگ به يك «موتور تصميم» تبديل شده است. درحال حاضر، بازي پاياني براي جامعه در بينگ، شامل گرفتن توييتر و فيس‌بوك و جا دادن آن افراد در روند تصميم‌گيري است. اين مساله در حال تبديل به مساله‌اي مهم‌تر از رفتن افراد به‌سمت شبكه‌هاي اجتماعي براي طرح سوال‌هايشان است.

بسياري از كارشناسان به اين مساله اظهار كرده‌اند كه بينگ از نظر قدرت دادن به جستجو توسط شبكه‌هاي اجتماعي، در جايگاهي جلوتر از گوگل قرار دارد. ويتز اعلام كرده است بينگ داده‌هاي اجتماعي بهتري در اختيار دارد و درباره يكپارچه كردن آنها تلاش بيشتري مي‌كند. در درون مايكروسافت، تقسيم‌بندي بينگ يك بخش جديد دارد كه در آن يك تيم بين‌المللي روي پالايش جستجو و همچنين يك تيم مخصوص روي يكپارچه‌سازي اجتماعي فعاليت مي‌كند.

اوايل سال جاري، بينگ توانست به 30 درصد بازار جستجوهاي وب را در بين كاربران آمريكا دست پيدا كند. آيا شبكه‌هاي اجتماعي كليدي براي باز كردن قفل رسيدن به اهداف بيشتري در مقابل گوگل است؟

ممكن است كه بينگ در مسائل مربوط به شبكه‌هاي اجتماعي، به‌خاطر قراردادهاي مايكروسافت با فيس‌بوك و توييتر، يك گام از گوگل جلوتر باشد ولي اين را بايد در ذهن داشته باشيد كه گوگل قصد دارد كنترل بيشتري روي سرنوشت جستجوي اجتماعي به‌وسيله ساخت محصول خود داشته باشد. البته نيازي نيست بينگ درخصوص قراردادهاي مشاركت و اين كه سرانجام آنها خوب نباشد يا خود را مجبور كند دسترسي به APIهاي اضافي از شركاي اجتماعي خود بخواهد، نگران باشد.
از طرفي ديگر، اجتماع تماما درباره مردم است و تا زماني كه گوگل پلاس اين روند را ادامه دهد، فيس‌بوك و توييتر گراف اجتماعي را از آن خود كرده‌اند و سال‌هاي آينده نيز به همين شكل خواهد بود. اين مساله به بينگ يك برتري استراتژيك براي مرحله بعدي جستجوي وب خواهد داد.

توافق‌هاي فيس‌بوك و توييتر با بينگ
چيزي كه در ادامه خواهد آمد خط زماني توافق‌هاي فيس‌بوك و توييتر با مايكروسافت است:

21 اكتبر 2009: در وب 2، چي لو رئيس تقسيم‌بندي سرويس‌هاي آنلاين مايكروسافت يك قابليت بتا معرفي كرد كه به افراد اجازه مي‌داد بسادگي اطلاعات فيد‌هاي بلادرنگ توييتر را در بينگ جستجو كنند. اين قابليت به مشتريان كمك مي‌كند تا كاملا مكالماتي را كه در توييتر جاي گرفته‌اند به‌وسيله نشان دادن محبوب‌ترين لينك‌هاي به‌اشتراك گذاشته شده توسط كاربران در توييتر و نمايش توضيحات كاربران درباره آن لينك‌ها درك كنند. اين قابليت، فيدهاي بلادرنگ را به‌وسيله حذف تكرارها و توييت‌هاي شامل هرزنامه پالايش مي‌كرد.

5 فوريه 2010: بينگ گسترش اتحاد جستجوي جهاني خود را با فيس‌بوك به‌عنوان بخشي از توافق بين‌المللي جديد اعلام كرد. هنگامي كه مشتريان فيس‌بوك در سايت به‌دنبال محتوايي جستجو كنند، نتايج كاملا يكپارچه‌اي از بينگ ارائه مي‌شود كه به آنها اجازه مي‌دهد بسادگي وب را جستجو كنند و تصميم‌هاي بهتري بگيرند.

13 آوريل 2010: نسخه محدود ادغام توييتر در نتايج جستجوي بينگ اعلام شد. بينگ وارد محتواي اجتماعي شد كه در توييتر توليد مي‌شدند تا مناسب‌ترين به‌روزرساني‌ها را مانند اخبار فوري بسرعت در صفحه اول خود بياورد. بينگ روي اين مساله تحقيق كرد كه كدام موضوع‌ها بيشتر در توييتر جلب توجه مي‌كند تا آخرين و جالب‌ترين محتوا را به كاربران خود ارائه دهد. همچنين داده‌هاي توييتر را به‌كار گرفت تا محبوب‌ترين لينك‌ها را به مشتريان نشان دهد.

13 اكتبر 2010: بينگ يك اتحاد قوي‌تر با فيس‌بوك اعلام كرد كه يك تجربه جستجوي شخصي‌تر براي افرادي كه از فيس‌بوك و بينگ استفاده مي‌كنند به‌همراه مي‌آورد. اين قابليت‌هاي جديد زماني دردسترس هستند كه شخصي كه در بينگ جستجو مي‌كند، قبلا وارد فيس‌بوك شده باشد. بينگ تنها موتور جستجوي اصلي است كه مي‌تواند اطلاعات عمومي «Like» را جستجو كند و آن را به دوستان يك شخص نشان دهد تا هر فرد يك تجربه جستجوي شخصي داشته باشد.

17 مي 2011: بينگ گسترش ادغام نتايج Like را اعلام كرد كه نه‌تنها صفحه‌ها و لينك‌هاي Like شده توسط دوستان فيس‌بوكي كاربر را شامل مي‌شود، بلكه نتايج وابسته به موضوعات مشابه، مقالات و صفحه‌هاي هواداري فيس‌بوك را نيز در خود جاي مي‌دهد. توانايي‌هاي جستجوي پروفايل فيس‌بوك براي برگرداندن اطلاعات جزئي‌تر، هنگامي كه درباره يك شخص خاص در بينگ جستجو مي‌شود، بهبود داده شدند. بعلاوه نتايج اجتماعي در Bing Travel و Bing Shopping ادغام شدند كه به كاربران اجازه مي‌دهند از دوستان مورد اعتماد خود، هنگام تصميم‌گيري‌هاي آنلاين كمك بگيرند.

6 سپتامبر 2011: بينگ و توييتر اعلام كردند قصد دارند اتحاد خود را گسترش دهند كه اجازه مي‌دهد كاربران در قابليت جستجوي بلادرنگ بينگ فيد قرار دهند.

منبع: روزنامه جام جم
انتهاي متن/

سه|ا|شنبه|ا|13|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن