تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن در سرشتش دروغ و خيانت نيست و دو صفت است كه در منافق جمع نگردد: سيرت نيكو و د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819375303




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

«رالي داكار» گردشگري 3 كشور را رونق مي‌دهد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: «رالي داكار» گردشگري 3 كشور را رونق مي‌دهد
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: گردشگري

«رالي داكار» صنعت گردشگري سه كشور «آرژانتين»، «شيلي» و «پرو» را رونق مي‌دهد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در شرايطي كه صنعت گردشگري سه كشور «آرژانتين»، «شيلي» و «پرو» در منطقه آمريكاي جنوبي در سالهاي اخير رشد قابل توجهي داشته، مقامات صنعت گردشگري اين سه كشور قصد دارند با مسابقات «رالي داكار» گردشگران بيشتري را جذب كشورهايشان كنند.

به گزارش آنديانا، «رالي داكار» معتبرترين و بزر‌گرين رالي رقابتهاي جهاني ورزش اتومبيلراني و موتورسواري حرفه‌اي است كه در سال 1979 ميلادي و به ابتكار يك فرانسوي بنام «تيري سابين» راه‌اندازي شد.

برگزاري اين مسابقات كه از 14 مرحله تشكيل شده و مسيري 9500 كيلومتري را در برمي‌گيرد، از اول ژانويه آغاز شده كه مرحله نخستين آن‌ در آرژانتين بوده و سپس در شيلي و پرو ادامه مي‌يابد.

در اين شرايط مقامات صنعت گردشگري سه كشور آرژانتين، شيلي و پرو قصد دارند با معرفي جاذبه‌هاي گردشگريشان و ارائه بسته‌هاي متنوع گردشگري، گردشگران بيشتري را جذب كشورهايشان كنند.

دولت آرژانتين در سالهاي اخير تلاشهاي زيادي را براي جذب گردشگر انجام داده كه از آن‌ جمله مي‌توان به جذب گردشگر به پارك ملي «لس گلاسيارس» (Los Glaciares) اشاره كرد كه به دليل داشتن قطعات بزرگ يخ و يك رودخانه‌ي يخ‌زده كه از كوه‌هاي آند سرچشمه مي‌گيرد، روزانه هزاران گردشگر را از سراسر جهان به اين كشور مي‌كشاند.

كشور آرژانتين كه از لحاظ وسعت دومين كشور منطقه آمريكاي جنوبي است، از جاذبه‌هاي گردشگري متنوع از جمله دشت‌هاي حاصلخيز و جلگه‌هاي زيبا بهره مي‌برد.

دولت شيلي نيز از سالها قبل تلاشهاي زيادي براي جذب گردشگر انجام داده كه از آنجمله مي‌توان به تبديل كردن معدن محل نجات 33 معدنچي كه 69 روز در معدني در عمق 700 متري زمين در منطقه‌ي «كوپياپو» كشور «شيلي» گرفتار شده بودند، اشاره كرد.

دولت شيلي در آستانه تعطيلات سال نو ميلادي نيز اقدامات زيادي براي جذب گردشگر انجام داده كه از آنجمله مي‌توان به جذب گردشگر با يك هتل آتشفشاني اشاره كرد.

از سوي ديگر مقامات صنعت گردشگري شيلي اميدوارند كه راه اندازي قدرتمندترين تلسكوپ راديويي جهان در اين كشور در هفته‌هاي گذشته، گردشگران بيشتري را جذب شيلي كند.

قدرتمندترين تلسكوپ راديويي جهان، موسوم به آلما، فعاليت خود را در بيابان آتاكاما در شمال شيلي آغاز كرده‌اند كه مي‌توانند اطلاعات مربوط به خلقت نخستين ستارگان در 13 ميليارد سال پيش را در اختيار محققان قرار دهد، اين درحالي است كه صنعت گردشگري شيلي به دليل وقوع زلزله در اين كشور دچار صدماتي شده و حالا روند احياي خود را طي مي‌كند.

در اين شرايط در ماه فوريه نيز دولت شيلي اعلام كرد كه قصد دارد ده‌ها معدن زغال‌سنگ و طلا در منطقه «لوتا» اين كشور كه در فاصله سال‌هاي 1884 تا 1997 فعال بوده‌اند را به جاذبه‌هاي جديد گردشگري تبديل كند.

در ژوئن 2010 نيز مسؤولان صنعت گردشگري شيلي با وقوع خسوف در اين كشور كه در جزيره مشهور «هانگاروآ» اين كشور به‌خوبي قابل رويت بود، هزاران گردشگر را جذب اين كشور كردند.

جزيره هانگاروآ به‌دليل وجود مجسمه‌هاي مشهور ايستر، شهرت جهاني داشته و سالانه هزاران گردشگر براي تماشاي آن‌ها به شيلي سفر مي‌كنند.

شهرت اصلي جزيره هانگاروآ به‌دليل وجود صدها مجسمه موآي است كه در نوار ساحلي جزيره قرار دارند. اين مجسمه‌ها در هزاران سال قبل با استفاده از سنگ‌هاي آتشفشاني ساخته شده و داراي سر و به‌صورت نيم‌تنه هستند.

بزرگترين موآي، پارو نام داشته كه در حدود 10 متر ارتفاع و 75 تن وزن دارد.

كشور زيباي «پرو» نيز در سال 2010 در حدود سه ميليارد دلار از محل صنعت گردشگري درآمد داشته و مسوولان صنعت گردشگري اين كشور از پيش‌بيني جذب سالانه پنج ميليون گردشگر در سال 2016 خبر داده‌اند.

تلاش‌هاي دولت پرو براي جذب سالانه پنج ميليون گردشگر در شرايطي صورت مي‌گيرد كه «ماچوپيچو» طي سال‌هاي اخير به يكي از مقاصد برتر گردشگري جهان و مقصد نخست گردشگري اين كشور تبديل شده و بر اساس آمارها در طي سال‌هاي اخير روزانه به طور متوسط ميزبان 5400 گردشگر بوده است.

در سال 2010 نيز در حدود دو ميليون و 700 هزار گردشگر راهي پرو شده‌اند؛ اين در حالي است كه پرو رشد 27 درصدي گردشگرانش را در سال 2010 در مقايسه با سال 2009 نيز تجربه كرده و دولت اين كشور در سال گذشته ميلادي 340 ميليون دلار سرمايه‌گذاري خارجي با هدف توسعه‌ي زيرساخت‌هاي صنعت گردشگري جذب كرده است.

بخش اعظم اين مبلغ توسط سرمايه‌گذاران خارجي تأمين شده و صرف توسعه‌ي فرودگاه‌هاي پرو، ساخت هتل‌هاي جديد، استاندارد‌سازي هتل‌ها، معرفي جاذبه‌هاي گردشگري و توسعه‌ي زيرساخت‌هاي فن‌آوري اطلاعات، به ويژه در زمينه‌ي خدمات بانكي خواهد شد.

كشور پرو از جاذبه‌هاي گردشگري متنوعي ازجمله محوطه‌هاي باقي‌مانده از سه تمدن «مايا»، «آزتك» و «اينكا» از جمله شهر تاريخي «ماچوپيچو» بهره مي‌برد و در ماه مي نيز براساس يك نظرسنجي اينترنتي و با در نظر گرفتن معيارهايي مانند داشتن جاذبه‌هاي گردشگري تاريخي و طبيعي و سرويس‌دهي مطلوب، به‌ عنوان يكي از 10 مقصد برتر گردشگري جهان انتخاب شد.

صنعت گردشگري پرو يكي از اركان اقتصاد اين كشور است و بخش قابل توجهي از نيروي كار پرو در اين صنعت يا صنايع مرتبط فعاليت مي‌كنند.

انتهاي پيام

سه|ا|شنبه|ا|13|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن