تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خدا رابشناسد ترس او در دلش می افتد و هر از خدا ترسان باشد نفسش از دنیا باز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819539287




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در صورت تصويب مجلس بودجه 18 ميلياردي به ستاد عالي كانون‌هاي مساجد در سال 88 اختصاص مي‌يابد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: در صورت تصويب مجلس بودجه 18 ميلياردي به ستاد عالي كانون‌هاي مساجد در سال 88 اختصاص مي‌يابد
گروه اجتماعي: دبير ستاد عالي كانو‌ن‌هاي فرهنگي ـ هنري مساجد امروز 13 اسفندماه در نشست تشريح برنامه‌هاي اين ستاد، از اختصاص بودجه 18 ميليارد توماني به برنامه‌هاي ستاد عالي كانون‌هاي مساجد در سال 88 و در صورت تصويب مجلس خبر داد.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا)، نشست تشريح فعاليت‌هاي سال آينده ستاد عالي كانون‌هاي فرهنگي ـ هنري مساجد با حضور حجت‌الاسلام‌ و المسلمين «حميدرضا ‌ارباب‌سليماني» دبير ستاد عالي كانو‌ن‌هاي فرهنگي ـ هنري مساجد و جمعي از مسئولان اين ستاد صبح امروز سه‌شنبه 13 اسفندماه در دفتر مركزي اين ستاد برگزار شد.

ارباب‌سليماني در اين نشست با اشاره به اهميت نقش مساجد به روايتي از حضرت علي(ع) اشاره كرد و گفت: ايشان در روايتي خطاب به يكي از ياران خود مي‌فرمايند نشستن در مسجد بسيار برتر از همنشيني با من است؛ چرا كه در اولي رضايت خدا جلب مي‌شود و در دومي رضايت بنده خدا، از همين رو لازم است كه عنايت ويژه‌اي به جايگاه مساجد در كشور معطوف شود.

ارباب‌سليماني با طرح پرسشي مبني بر اين‌كه آيا در وضعيت موجود توانسته‌ايم شأن مساجد را رعايت كنيم يا نه؟ سخنان خود را ادامه داد و افزود: اين مطلبي است كه هر شخصي بنا بر درك خود بايد براي آن تصميم بگيرد و قضاوت كند.

وي با اشاره به سخنان برخي از سران رژيم صهيونيستي و تعدادي از مخالفان اسلام، تصريح كرد: همه آن‌ها معتقدند كه براي مهار كردن اسلام بايد مساجد را مهار كرد و در واقع يكي از راه‌هاي براندازي نرم جامعه اسلامي را محدود كردن نقش مساجد تلقي مي‌كنند.

دبير ستاد عالي كانون‌هاي فرهنگي ـ هنري مساجد به تخريب پياپي مساجد در جنگ لبنان و رژيم صهيونيستي اشاره و اظهار كرد: مسلماً نقش مساجد در كشورهاي اسلامي آن‌قدر رفيع و والا است كه واهمه آن‌ها از مساجد منجر به توطئه‌هايي از سوي آنها شده است.

ارباب‌سليماني جمله‌اي از امام راحل كه مي‌فرمايند «اگر مساجد قوي باشند از فانتوم‌ها نترسيد بلكه از آن‌ روز واهمه داشته باشيد كه پشت به مساجد كنيد» را به‌عنوان سرلوحه فعاليت‌هاي مساجد برشمرد و گفت: ارتقاي سطح فرهنگ در جامعه تنها از رهگذر تقويت بنيه مساجد امكان‌پذير است.

مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در ادامه به تفاوت‌هاي كانون‌هاي فرهنگي ـ هنري مساجد با ساير مراكز فرهنگي اشاره كرد و گفت: بنا شدن اين مراكز در كنار مساجد، برخورداري از مجوز براي انجام فعاليت‌هاي فرهنگي و اعمال نظارت مردمي بر فعاليت‌هاي كانون‌هاي فرهنگي ـ هنري مساجد از جمله مزيت‌هاي اين ستاد است.

پاتوق فرهنگي مناسب براي جوانان، پراكنده بودن آ‌ن‌ها در همه نقاط كشور، زمينه‌سازي براي متعهد شدن به نظام و رهبري و... از ديگر خصوصيات ويژه ستاد عالي كانون‌هاي فرهنگي ـ هنري مساجد بود كه سليماني به آن اشاره كرد.

وي تصريح كرد: يكي از مزيت‌هاي ديگري كه ستاد عالي كانون‌هاي فرهنگي ـ هنري مساجد نسبت به ساير نهادهاي فرهنگي دارد زمينه مناسب براي سرمايه‌گذاري است به‌گونه‌اي كه به ازاي 10 درصد سرمايه‌گذاري 90 درصد نتيجه عايد مردم مي‌شود.

ارباب‌سليماني درباره بودجه اختصاص يافته براي ستاد عالي كانون‌هاي مساجد اظهار كرد: در حدود 18 ميليارد تومان براي اين‌منظور در نظر گرفته شده است كه اميدواريم در كميسيون تلفيق مورد تأييد قرار گيرد.

وي بزرگداشت سي‌امين سال پيروزي انقلاب اسلامي، برگزاري جشنواره كرامت و ولايت از اول تا 11 ذي‌قعده در سراسر كشور، فعال‌سازي 170 كانون تخصصي در سطح كشور، راه‌اندازي دوهزار كتابخانه در صحن مساجد، فراخوان جشنواره كتاب سال مسجد و انتشار 15 عنوان كتاب با موضوعات مرتبط با مسجد و نماز را از رئوس مهم‌ترين اقدامات دبيرخانه ستاد عالي كانون‌هاي مساجد در سال 87 عنوان كرد.

ارباب‌سليماني درباره برنامه‌هاي سالروز تأسيس ستاد عالي مساجد تصريح كرد: اين برنامه‌ها در 30 استان كشور از10 تا 20 اسفندماه اجرا مي‌شود كه طبق برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده اين برنامه‌ها فردا چهارشنبه 14 اسفندماه جاري در استان چهارمحال و بختياري، پنج‌شنبه 15 اسفندماه جاري در استان اصفهان و جمعه 16 اسفندماه جاري در مكان‌هاي مشخصي برگزار مي‌شود.

وي شيراز و مشهد را از ديگر مراكزي عنوان كرد كه برنامه‌هاي سالروز تأسيس ستاد عالي كانون‌هاي فرهنگي ـ هنري مساجد در آن‌ها اجرا مي‌شود.

دبير ستاد عالي كانون‌هاي فرهنگي ـ هنري مساجد در پايان گفت: در حال حاضر تعداد زيادي از كانون‌ها هستند كه در انتظار مجوز به سر مي‌برند كه اميدواريم با تأييد ميزان بودجه اين كانون‌ها نيز فعاليت خود را آغاز كنند.

سه|ا|شنبه|ا|13|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن